Hallo,
Sinds een relatief korte tijd heb ik last van extreem lage snelheden met mijn Zyxel wifipunt (maximaal 16mb/s met een dieptepunt van 3mb/s). De verbinding is verder prima.
Wat ik reeds geprobeerd heb:
- Opnieuw koppelen van modem met wifipunt, vervolgens wifipunt weer op zijn plek gezet
- Gecontroleerd of alles juist ingesteld staat in het modem (Easymesh is actief)
- Verbinding gecontroleerd met de MPro Mesh app. Geeft aan dat de verbinding met het wifipunt gelukt is.
- MPro app geeft geeft aan “Mesh: Offline”
- Wifipunt is niet zichtbaar in de app
- Ik heb online gelezen dat dit een bug kan zijn in de firmware maar weet niet of dit in mijn geval ook daadwerkelijk zo is
- Telefoon (iPhone) en laptop (Macbook Pro) halen dezelfde lage snelheden
- Snelheden van wifipunt gemeten zonder en met internetkabel - zelfde resultaten
Het wifipunt is op dit moment met een internetkabel verbonden met het modem. Het enige dat mij opvalt is dat het wifi lampje continu groen knippert (ontvangen van data?). Het connectiviteit lampje brandt altijd groen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben langzaam ten einde raad. Alvast bedankt!
Victor