Skip to main content

Klik en Klaar 5G wel goede verbinding, internet instabiel

  • 17 oktober 2024
  • 5 reacties
  • 1655 Bekeken

Vandaag mijn 5G router binnen gekregen, alles geïnstalleerd met de app.
Router geplaatst bij het raam welke de app aangaf, had snel verbinding, echter de internetverbinding is redelijk onstabiel.
Tijdens streamen van YouTube en NLZiet redelijk veel uitval, verbinding die wegvalt.
SpeedTest meerdere keren gedraaid, snelheid varieert van minuut to minuut, hoogte wat ik haalde was 312 m/bit maar gemiddeld blijft de snelheid steken rond de 95 m/bit
Opzich voor mij voldoende, mijn huidige basic abo van Ziggo is net zo snel / langzaam, verschil tussen Odido 5G en Ziggo via de kabel is dat Ziggo een zeer stabiele internetverbinding heeft, geen uitval tijdens streamen, terwijl Odido 5G per kwartier 1 a 2 maal de verbinding verliest en dan duurt het wel minuten lang voor de verbinding hersteld wordt, niet bruikbaar voor streamen dus ….

Ik bevind mij 700 meter hemelsbreed van de Odido 5G mast.

Uitgelichte reactie

18 oktober 2024

Hi @Freebeeezz, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Heb je op dit moment dus nog je Ziggo modem aan staan tijdens het gebruik van Klik&Klaar? Kan je eens controleren met welke band en acces technology het modem verbonden is? Dit doe je in de WebGUI: Ga naar 192.168.1.1 en login met de gegevens onderop het modem. Vervolgens zie je Cellular Info (Mobiele Info) staan, klik daarop. Kan je een screenshot maken van dit scherm? Controleer met welke acces technology en Band je verbonden bent: 

 

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13751 reacties
  • 18 oktober 2024

Hi @Freebeeezz, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Heb je op dit moment dus nog je Ziggo modem aan staan tijdens het gebruik van Klik&Klaar? Kan je eens controleren met welke band en acces technology het modem verbonden is? Dit doe je in de WebGUI: Ga naar 192.168.1.1 en login met de gegevens onderop het modem. Vervolgens zie je Cellular Info (Mobiele Info) staan, klik daarop. Kan je een screenshot maken van dit scherm? Controleer met welke acces technology en Band je verbonden bent: 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 19 oktober 2024

@Tommie van Odido 
Dank voor je antwoord.

Ik heb achter “Toegangstechnologie” NR5G-NSA staan, en achter “Band” B3 staan

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 19 oktober 2024

@Tommie van Odido 
In de web-interface is het signaalsterkte van 5G niet groen, het ledje op het modem bij 5G brand wel groen.

 

 


FraCo
  • is een King Poster
  • 59 reacties
  • 19 oktober 2024

Ter info de uitleg van de 4 lampjes op de voorzijde van de router. Bij 5G moet het internetlampje dus “blue” zijn.

 

 


  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 23 oktober 2024

Bij mij is hij rood maar…

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen