Skip to main content

Google Doorbell met Zyxel T-56


Hi team Odido,

Net zoals een aantal anderen hier op het forum heb ik problemen met het verbinden van mijn Google deurbel aan de Zyxel T-56 modem.

Ik heb inmiddels alle andere threads al doorgenomen, en de meeste tips geprobeerd:

  • Netwerken gesplitst, easymesh uit (verhindert dit trouwens de werking van de extender?)
  • WiFi6 uitgeschakeld
  • WPA2
  • MAC adres deurbel toegevoegd
  • De “hotspot-truc”, welke niet blijkt te werken met een iPhone

Ik lees ook dat er een firmware update heeft plaatsgevonden, waar blijkbaar alle T-56 gebruikers inmiddels van voorzien zouden moeten zijn - maar voor de zekerheid misschien toch fijn om dit even te dubbelchecken.

Zou het in ieder geval erg op prijs stellen als jullie even met me mee kunnen kijken, kan jullie eventueel ook van het MAC adres van de deurbel voorzien. 

Uitgelichte reactie

23 mei 2024

Hi @VincentRomy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit zie ik inderdaad vaker terugkomen. Zo te zien heb je alle tips al geprobeerd. Als Easymesh uitstaat werkt het wifipunt inderdaad niet. Die werkt namelijk alleen op het Mesh-systeem. Heb je toevallig speciale leestekens in het wachtwoord van je wifinetwerk? Zoals een komma of vraagteken? Zou je het MAC-adres met mij willen delen, dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem. 

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 23 mei 2024

Hi @VincentRomy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit zie ik inderdaad vaker terugkomen. Zo te zien heb je alle tips al geprobeerd. Als Easymesh uitstaat werkt het wifipunt inderdaad niet. Die werkt namelijk alleen op het Mesh-systeem. Heb je toevallig speciale leestekens in het wachtwoord van je wifinetwerk? Zoals een komma of vraagteken? Zou je het MAC-adres met mij willen delen, dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 mei 2024

@Tommie van Odido

Het gesplitste netwerk maakt het verhaal dan dus nog complexer, want zonder easymesh is het niet mogelijk om de netwerken te splitsen. Het wachtwoord bevat verder geen speciale tekens.

Ik stuur je het MAC adres zodra ik kan in een PB! 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 27 mei 2024

Hi @VincentRomy, bedankt voor het MAC-adres. Ik ben voor je gaan kijken en ik kan hem terugvinden. De deurbel heeft op 22-05 tussen 09.00 & 10.59 verbinding gehad met het modem. Daarna is de verbinding doorbroken. Heb je hem toevallig toen verplaatst of iets? Weet je nog wat je die dag gedaan hebt om verbinding te krijgen? Zou je nog een keer willen proberen te verbinden direct naast het modem?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 27 mei 2024

Vond dit topic nog, wellicht kan je er wat mee @VincentRomyRe-connect Google Doorbell to WiFi - Google Nest Community


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 september 2024

@Tommie van Odido zijn er inmiddels al updates omtrent dit probleem?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 3 september 2024

Er is een work-around voor @VincentRomy, dit lijkt de enige manier te zijn. Sommige producten van Google vinden de Zyxel niet zo leuk. Als het goed is moet dit werken!

 

Google Nest Deurbel
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 november 2024

@Tommie van Odido kun je mijn router ook een update geven? 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 november 2024
Tommie van Odido schreef:

Er is een work-around voor @VincentRomy, dit lijkt de enige manier te zijn. Sommige producten van Google vinden de Zyxel niet zo leuk. Als het goed is moet dit werken!

 

Google Nest Deurbel
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

Voor mij werkt het helaas ook niet… Krijg de bel met geen enkele mogelijkheid online.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen