We hebben nu sinds een korte periode via glasvezel odido internet. Al verschillende problemen mee gehad. Vooral de wifiverbinding werkt slecht. Valt vaak uit op de apparaten. 1 tablet werkte helemaal niet meer via wifi. Nu wat dingen aan t uitproberen om de wifi te verbeteren in en om huis. 1 wifi plus hebben we bekabeld erbij gehangen. Helpt nog niet veel. Ik heb er niet veel verstand van maar dat was dan geloof ik via mesh. Nu las ik dat er apparaten moeite hebben met wifi als er gewisseld wordt tussen 2,4 en 5g , dus mesh uitgezet en het netwerk gesplitst. Na een herstart van alles, werkt het nu redelijk op die ene tablet. Maar de haperingen in het verdere wifinetwerk blijft. Buiten is de wifi ook slechter geworden, daar willen we dan een accespoint erbij hangen, wel jammer dat we daarin hebben moeten investeren, maar de camera's buiten werken op dit moment erg slecht. De bekabelde tv's werken ook niet optimaal, hapert ook zo nu en dan, vooral ook als er iemand op wifi zit. Daarbij hebben we ook nog 1 mailadres bij ons waarvan de uitgaande mail niet meer werkt, dat hebben we ook nog niet gevonden waar dat in zit. Al met al een erg onstabiel netwerk sinds de overstap naar odido… als er iemand nog ideeën of oplossingen heeft, graag.
Sinds nieuwe aansluiting veel problemen met wifi, valt vaak weg. Wel bereik maar geen internet dan.
Uitgelichte reactie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.