Skip to main content
Beantwoord

Citation one werkt niet met T56 modem


Ik heb door een vernieuwd abonnement Odido sinds kort met de Zyxel T-56 modem en sindsdien maakt mijn Harman Kardon Citation One speakers geen verbinding meer met Google Home (de Harman Kardon Citation One speakers hebben wél verbinding kunnen maken). Voorheen geen problemen mee gehad.

Google Home maakt zonder problemen verbinding met de speaker, maar het gaat mis tijdens het opzetten van de Wi-Fi verbinding. Uiteraard begonnen met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, via de modem 2,4G en 5G geprobeerd en twee losse netwerken aangemaakt met 2,4G en 5G. Niks werkt.

Begrijp dat er een firmware update uitgevoerd moet worden aangaande de Zyxel T56 modem. Kan ik dit zelf doen of word de firmware gepushed?

Beste antwoord door TMTV

Hoi @Willem Knop,

Welkom op de Community!

Die update kun je niet zelf doen, maar je kunt je wel melden in dit topic, zodat je de update met voorrang toegestuurd krijgt. Dan zouden alle problemen al sneeuw voor de zon moeten verdwijnen.

Bekijk origineel

17 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1816 reacties
  • Antwoord
  • 29 januari 2024

Hoi @Willem Knop,

Welkom op de Community!

Die update kun je niet zelf doen, maar je kunt je wel melden in dit topic, zodat je de update met voorrang toegestuurd krijgt. Dan zouden alle problemen al sneeuw voor de zon moeten verdwijnen.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 februari 2024

Ik heb door een vernieuwd abonnement Odido sinds kort met de Zyxel T-56 modem en sindsdien maakt mijn Harman Kardon Citation One speakers geen verbinding meer met Google Home (de Harman Kardon Citation One speakers hebben wél verbinding kunnen maken). Voorheen geen problemen mee gehad !

Google Home maakt zonder problemen verbinding met de speaker, maar het gaat mis tijdens het opzetten van de Wi-Fi verbinding. Uiteraard begonnen met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, via de modem 2,4G en 5G geprobeerd ….

Diverse malen telefonisch contact met Odido, maar tot nu toe geen resultaat. 
 

Heeft iemand een oplossing hiervoor ?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14795 reacties
  • 20 februari 2024

Hoi @evanhoek, welkom op onze Community!

Dit komt door een bug in onze firmware en is opgelost met de nieuwe firmware. Ik heb je op de lijst gezet zodat de nieuwe firmware zo snel mogelijk geupgraded wordt. Het modem zal de update uit zich zelf uitvoeren en de verbinding zal dan een minuut of vijf wegvallen.  


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 februari 2024

Oké, dank je wel Tommie. Een idee wat zo snel mogelijk is ? Gr. Erik


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14795 reacties
  • 21 februari 2024

Hi @evanhoek, we kunnen het modem niet bereiken. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dan kunnen we de firmware upgraden. Geef je mij een seintje dat je dit gedaan hebt?  

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2024

Beste Tommie, powerflip uitgevoerd. Verbinding is weer stabiel. Gr. Erik


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2024

Dank je wel Tommie….De speaker is eindelijk verbonden met wifi 👌🏻👍🏻


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14795 reacties
  • 22 februari 2024

Fijn om te horen dat alles weer werkt @evanhoek! Ik wens je nog een prettige middag. 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 februari 2024

@Tommie van Odido

 

Kun je checken of wij de meest recente update al hebben? Ik heb een nieuwe HK one en krijg hem niet verbonden 

 


henkdeleeuw
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • 256 reacties
  • 24 februari 2024

@JustLizz Als je er niet eerder expliciet om gevraagd hebt, heb je hem nog niet.
Het is een voorrecht deze update eerder te mogen ontvangen dan de rest, dat moet je wel begrijpen.
Ook al is de oorzaak van het probleem al meer dan anderhalve maand bekend, en een fix meer dan een maand beschikbaar. Automatisch aan iedereen de nieuwste versie geven past niet in de strategie van Odido. Je moet er wel netjes om vragen.

(excuus voor dit erafdruipende sarcasme. Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat deze fix voor een probleem dat Odido zelf gecreëerd heeft niet automatisch uitgerold wordt, dat iedere klant apart om een update moet vragen, en dat de telefonische helpdesk dit niet in gang kan zetten, ja, zelfs geen idee heeft dat dit probleem bestaat en opgelost zou kunnen zijn)


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 februari 2024

Ik ben van de week al uren bezig geweest met een Google Nest en een ander ding voor PC en vandaag met mn HK speaker. Had er nog weinig ervaring mee maar nu na zoeken kom ik er dus achter dat het issue niet bij mij ligt maar in ons modem. Heb ik het andere topic nu om de update gevraagd dus hopelijk is het snel opgelost 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 29 februari 2024

@Tommie van Odido ik heb met de helpdesk gebeld, op hun advies dit bericht. Sinds dinsdag internet met glasvezel van Odido maar mijn HK Citiation one kan niet meer verbinden vanuit Google home met wifi. Zou ik de update kunnen krijgen?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Tommie is momenteel niet aanwezig maar hij of @Sven-Odido maakt dit zo snel mogelijk in orde!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 maart 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Tommie is momenteel niet aanwezig maar hij of @Sven-Odido maakt dit zo snel mogelijk in orde!

Wanneer zou dit kunnen doorgevoerd worden? Mijn tv en wifi speakers werken al een week niet.. 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 5 maart 2024

Logisch dat je dit navraagt @hansdeknegt, wij proberen het zo snel mogelijk voor je te regelen! Ik ben hier nogmaals voor je achteraan gegaan en ik verwacht dat dit binnen enkele werkdagen geregeld zal zijn.

Dit komt snel goed, hier ga ik nog extra voor je achteraan!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 maart 2024

@Tommie van Odido / @Cal van Odido  Ik ben sinds deze week overgestapt naar Odido en ervaar dezelfde problemen met mijn Harmon Kardon Citation One. Zou ik op de lijst geplaatst kunnen worden voor een firmware upgrade?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 18 maart 2024

@raymondverhoef Van harte welkom bij Odido, natuurlijk mag jij op de lijst, ik heb je er gelijk opgezet! 😀

Ik verwacht dat je de update later vandaag of morgen zult ontvangen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen