Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel probleem modem

  • 22 januari 2024
  • 1 reactie
  • 109 Bekeken

Al sinds vrijdag hebben wij geen internet meer door het fantastische glasvezel, monteur komt pas over 1,5 week.. schandelig

de code van het onbeperkte internet werkt niet goed, waardoor thuis werken niet mogelijk is en werkplekken op het werk bezet zijn. Leg dit je baas maar eens uit..

Heeft iemand dit ook meegemaakt en de gouden tip?

lampjes van het modem knipperen (pon, los en lan)

ook op het grote modem brand een rood lampje 

 

Beste antwoord door Jaapje78

Nee geen ervaring mee dat het niet goed werkt (gelukkig) maar super vervelend dat het bij jou anders is.

Om echt wat te kunnen zeggen is er wel iets meer informatie nodig. Je glasterminator lijkt goed maar het kan zeker geen kwaad om die ook eens stroomloos te maken en na een minuut weer aan te sluiten (we weten niet wat je al gedaan hebt namelijk). Welk lampje brandt rood op de modem en welke modem heb je?

Nadat je het ONT hebt herstart en die weer op gekomen is moet je ook de modem stroomloos maken en rustig weer op laten starten, eens kijken wat er daarna op de modem staat. Het zouden groene lampjes moeten zijn geen rode.

Je geeft ook aan dat er een monteur zou komen, wat was de reden van een monteurbezoek? Meestal is dat namelijk alleen wanneer de lijnmeting uitwijst dat het ONT niet meer bereikbaar is en herstart niet helpt.

Bekijk origineel

1 reactie

  • is een Top Poster
  • 195 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2024

Nee geen ervaring mee dat het niet goed werkt (gelukkig) maar super vervelend dat het bij jou anders is.

Om echt wat te kunnen zeggen is er wel iets meer informatie nodig. Je glasterminator lijkt goed maar het kan zeker geen kwaad om die ook eens stroomloos te maken en na een minuut weer aan te sluiten (we weten niet wat je al gedaan hebt namelijk). Welk lampje brandt rood op de modem en welke modem heb je?

Nadat je het ONT hebt herstart en die weer op gekomen is moet je ook de modem stroomloos maken en rustig weer op laten starten, eens kijken wat er daarna op de modem staat. Het zouden groene lampjes moeten zijn geen rode.

Je geeft ook aan dat er een monteur zou komen, wat was de reden van een monteurbezoek? Meestal is dat namelijk alleen wanneer de lijnmeting uitwijst dat het ONT niet meer bereikbaar is en herstart niet helpt.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen