Ik ben erachter gekomen dat mijn wifi erg slecht werkt als het buiten 30 graden is. Binnen is het bij ons ook vrij warm (24 tot 26 graden). De router staat in de meterkast. Op dit moment hebben wij boven en buiten weer geen internet. Zelfs niet op mijn telefoon. Wifi versterkers werken ook niet. Wat kan ik hieraan doen?
- Home
- Community overzicht
- Internet en TV
- Wifi
- slechte wifi bij warm weer
slechte wifi bij warm weer
- 14 juni 2023
- 36 reacties
- 876 Bekeken
- is een Master Poster
- 19 reacties
Hi
Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?
- Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
- Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis
- Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: Media is niet beschikbaar
Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!
36 reacties
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 14 juni 2023
Hi
Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?
- Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
- Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis
- Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: Media is niet beschikbaar
Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!
- Odido Superuser
- 20995 reacties
- 14 juni 2023
Hallo
Hier 3 dagen 31 graden geweest en nu 28-29 graden, binnen meestal 25-27 graden maar dit heeft geen invloed op de WiFi met de Zyxel-T54 in de woonkamer.
Misschien kan je kijken of het een optie is om de router te verplaatsen naar een open plek zoals de woonkamer.
De versterkers bekabeld verbinden of via powerline adapters zal ook helpen
- is een gewaardeerde antwoordgever
- 1377 reacties
- 14 juni 2023
Wifi is gebaseerd op radiogolven.
Radiogolven veranderen door weersomstandigheden. Radioamateurs over de hele wereld zijn hiermee bekend en probeerden vroeger, voor er satellieten waren, verbindingen met de andere kant van de aarde te maken om zo communicatie op te zetten.
Of dit ook voor wifi in het beperkte gebied in en rond het huis is mij niet bekend.
Welk merk modem heb je, ik verwacht een Zyxel? Componenten in het modem/router zijn ook onderhevig aan slijtage en verminderen daardoor in hun functie. Dan zou een modem omwisseling een alternatief kunnen zijn.
Electronische apparaten kunnen behoorlijk veel hebben qua warmte maar belangrijk is ten allen tijden dat er een luchtstroom(pje) mogelijk is. Dus geen handdoeken over apparaten hangen e.d.
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 15 juni 2023
Bedankt voor de reacties. Ik kan mijn mb's niet verhogen omdat ik dan naar het nieuwe abonnement ga en mijn gratis espn zenders kwijt ben.
Ik heb de powerflip uitgevoerd en nu werkt het weer goed. Ik hoop dat het zo blijft anders stuur ik nog een berichtje.
- is een gewaardeerde antwoordgever
- 1377 reacties
- 15 juni 2023
Bedankt voor de reacties. Ik kan mijn mb's niet verhogen omdat ik dan naar het nieuwe abonnement ga en mijn gratis espn zenders kwijt ben.
Duidelijk, dat is inderdaad een heel goede reden om geen aanpassing te doen. En de 100mB is in veel gevallen snel genoeg als je geen foto albums of filmcollectie wil up of downloaden. 😇
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 28 juni 2023
Hi
Ik wil natuurlijk dat je optmiaal van je internet kunt genieten, ik ben daarom ook gelijk gaan kijken. Er zijn een aantal punten wat mij meteen opvalt, je hebt nog een oud abonnement van ons met 20 Mbit/s, dit is niet erg veel als je meerdere apparaten tegelijkertijd op je netwerk hebt zitten. Je kan heel simpel je snelheid verhogen in My T-Mobile, dit is uiteraard je eigen beslissing! Daarnaast zie ik inderdaad geen verbinding met het wifi punt. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren?
- Kan je een volledige powerflip uitvoeren? Dit doe je zo:
- Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
- Wacht minimaal 10 seconden
- Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
- Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
- Controleer of de verbinding stabiel is.
- Kan je het wifi punt opnieuw verbinden met het modem, het liefst bekabeld? Hier lees je hoe dit moet: Installatie Internet, TV & Vast Bellen | T-Mobile Thuis
- Ook hebben we een handig topic geschreven over hoe je je wifi verbinding kunt optimaliseren, hieronder kun je dit topic bekijken: Media is niet beschikbaar
Kom je er nog niet uit? Geef het dan gerust aan, dan help ik je verder!
Wifi doet het nu weer goed. Alleen mijn tv in de woonkamer en de tv in de slaapkamer blijft regelmatig hangen (na de grote update). Na 10 seconde gaat het beeld weer verder. Ook komt er regelmatig te staan dat de tv offline is en opnieuw verbonden moet worden. Na het opnieuw verbinden werkt de tv wel weer. Heb je hier een oplossing voor? Vrienden van ons hebben hetzelfde probleem.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 28 juni 2023
Hi
Ik zie dat je twee verschillende TV Boxen hebt, zou je de TV Box zonder harddiskrecorder een factory reset willen geven? Dit doe je zo:
Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
De TV Box met harddiskrecorder kan alleen ik of iemand van de klantenservice voor je resetten, houd er wel rekening mee dat alle opnames verloren gaan. Kan ik dit voor je doen?
Werkt dit nu niet? Dan kan ik eventueel de TV Boxen voor je omruilen naar een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of de harde reset werkt en/of ik de TV Boxen voor je mag omruilen?
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 14 juli 2023
Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. De tv in de woonkamer en slaapkamer blijven beide regelmatig hangen. Stuur maar de nieuwe boxen toe, opnemen doen wij niet.
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 19 juli 2023
Hi
Ik zie dat je twee verschillende TV Boxen hebt, zou je de TV Box zonder harddiskrecorder een factory reset willen geven? Dit doe je zo:
Entone Kamai (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
De TV Box met harddiskrecorder kan alleen ik of iemand van de klantenservice voor je resetten, houd er wel rekening mee dat alle opnames verloren gaan. Kan ik dit voor je doen?
Werkt dit nu niet? Dan kan ik eventueel de TV Boxen voor je omruilen naar een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of de harde reset werkt en/of ik de TV Boxen voor je mag omruilen?
Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. De tv in de woonkamer en slaapkamer blijven beide regelmatig hangen. Stuur maar de nieuwe boxen toe, opnemen doen wij niet.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 20 juli 2023
Ik heb direct twee nieuwe TV Boxen opgestuurd. Je ontvangt hier een bericht van en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven?
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 23 juli 2023
De tv beneden blijft nog regelmatig hangen. Ik krijg niet meer de melding dat de tv opnieuw verbonden moet worden. Na ongeveer 5 seconde gaat het programma weer verder waar het gebleven was.
Boven hebben wij nog niet getest. Dit kastje kwam later binnen.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 24 juli 2023
Hi
Welke TV Box blijft op dit moment hangen? Dan kan ik hiernaar kijken!
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 30 juli 2023
De tv box die als eerst is verstuurt.
Haperen doet hij niet heel vaak meer.
Het beeld is soms wel slecht.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 31 juli 2023
Hi
Amino Aria Factory Reset
Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 5 augustus 2023
Hi
Amino Aria Factory Reset
Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.
Ik heb dit gedaan maar na de reset is het alleen maar slechter geworden. Een aantal minuten een zwart scherm en het beeld blijft regelmatig een lange tijd hangen.
- Moderator | Internet + TV
- 2748 reacties
- 6 augustus 2023
Jammer
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 6 augustus 2023
Jammer
Klopt de tv box eindigd met 78:94.
De tweede box hadden we ook aangesloten maar na de reset van de eerste box werkte de tweede heel slecht. We kregen geen beeld en het blauwe lampje ging niet uit. Daarom hebben wij de stekker eruit getrokken. Nu werkt de tweede box wel weer.
De eerste box hapert nog steeds heel af en toe. Via de tweede box hebben we nog niet lang gekeken.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 7 augustus 2023
Hey
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 9 augustus 2023
Klopt, de playstation. Wij hebben hier nooit problemen mee gehad. Als de ps aan staat en download is het beeld erg slecht. Als de ps uit staat dan is het beeld minder slecht maar hapert de tv nog steeds.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 10 augustus 2023
Hey
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 10 augustus 2023
Hey
Nee dat gaat niet, ik heb maar 1 aansluiting in de kamer naar de meterkast voor internet.
- Moderator | Internet + TV
- 13911 reacties
- 10 augustus 2023
Zou je ook een schets kunnen maken hoe je verbinding precies loopt? Voorbeeld: Media Converter → Zyxel → TV Box.
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 10 augustus 2023
Zou je ook een schets kunnen maken hoe je verbinding precies loopt? Voorbeeld: Media Converter → Zyxel → TV Box.
Ik heb de ps eraf gehaald maar het beeld blijft onstabiel.
Media conventer -> zyzel -> kabel naar huiskamer -> splitter -> tv box
- Odido Superuser
- 20995 reacties
- 10 augustus 2023
Het is ook mogelijk dat de splitter de boosdoener is, dit is een switch neem ik aan? Sluit de kabel die van de Zyxel naar de woonkamer gaat eens rechtstreeks aan op de tv box.
- Auteur
- is een Master Poster
- 19 reacties
- 31 augustus 2023
Ik ben op vakantie geweest, vandaar mijn late reactie. We hebben het ook zonder splitter geprobeerd maar dat maakte niet uit. Het lijkt wel of de tv extra slecht wordt bij het gebruik van meer internet. Als niemand internet gebruikt hapert de tv af en toe. Als iemand veel internet gebruikt hapert de tv heel erg. Internet doet het verder prima.
Reageer
Gerelateerde onderwerpen
bluetooth iPhone 12 proicon
Smartphones en InstellingenLevertijden iPhone 12 Pro
Actuele informatie, Nieuws, en ActiesLevertijden iPhone 12 Pro Max
Actuele informatie, Nieuws, en Acties[FAQ] Alle vragen over de iPhone 12, iPhone 12 Pro, de iPhone 12 Pro Max, en de iPhone 12 mini!
Actuele informatie, Nieuws, en Actiesiphone 12 pro maxicon
Smartphones en Instellingen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OKCookiebeleid
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
Cookie instellingen
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.