Skip to main content
Beantwoord

samsung tv kan geen verbinding maken met internet


Wij zijn overgestapt naar tmobile met alleen internet en geen tv. Op alle apparaten werkt de WiFi echter op de tv kan hij geen verbinding maken met het modem. Met de kabel werkt het internet wel. Echter willen we graag weer zonder kabel internet hebben. De helpdesk kon helaas niet helpen. Wat is hiervoor de oplossing ?

Beste antwoord door Evelien1993

Marcel MCi schreef:

Hallo Evelien1993,

Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.

Je kan twee dingen proberen:

De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.

Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)

Mvg. Marcel

 

Het is opgelost. Heel erg bedankt ! 

Bekijk origineel

11 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 20 januari 2023

Misschien is de wifi dekking ter plaatse onvoldoende? Of ondersteund de tv alleen 2.4 ghz. Dan eerst in het modem even het 5 ghz signaal uitzetten. Na koppeling kan dat weer aan.


Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 21 januari 2023

Hallo Evelien1993,

Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.

Je kan twee dingen proberen:

De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.

Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)

Mvg. Marcel


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 21 januari 2023
Marcel MCi schreef:

Hallo Evelien1993,

Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.

Je kan twee dingen proberen:

De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.

Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)

Mvg. Marcel

 

Het is opgelost. Heel erg bedankt ! 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • 23 januari 2023

Super dat het opgelost is, mooie oplossing! 😄👍


Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 23 januari 2023
Evelien1993 schreef:
Marcel MCi schreef:

Hallo Evelien1993,

Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.

Je kan twee dingen proberen:

De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.

Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)

Mvg. Marcel

 

Het is opgelost. Heel erg bedankt ! 

Was het met WPS gelukt?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 januari 2023
Marcel MCi schreef:
Evelien1993 schreef:
Marcel MCi schreef:

Hallo Evelien1993,

Als je een Zyxel T-54 modem hebt maak je gebruik van WiFi 6. Sommige apparatuur kan hier niet goed mee overweg.

Je kan twee dingen proberen:

De WiFi koppelen met de WPS functie. In het lijstje met beschikbare WiFi signalen op je tv staat als het goed is ook wps. Druk op de modem de wps knop even in en kies daarna de wps functie op de tv.

Lukt dit niet zou je ook het WiFi protocol in de modem kunnen aanpassen. Log hiervoor in op de modem met de admin gegevens die op het kaartje staan en ga naar de WiFi instellingen. Ik weet niet waar het exact staat maar het protocol zou gewijzigd moeten worden naar b/g/n. (Hiermee sluit je het WiFi 6 protocol uit)

Mvg. Marcel

 

Het is opgelost. Heel erg bedankt ! 

Was het met WPS gelukt?

Ja het lukte met de Wps maar hij onthoud dit niet. Wanneer de tv uitgeschakeld is geweest moet ik opnieuw inloggen op de modem en wps doen 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 25 januari 2023

Hey @Evelien1993, fijn dat het gelukt is. Wat wel raar is, is dat je tv de verbinding niet onthoudt. Wat je kan proberen is om je frequentie te splitsen. Je wifi wisselt nu automatisch tussen 2.4 GHz en 5 GHz frequentie, dit noemen we bandsteering. Sommige apparaten werken alleen met 2.4 GHz verbinding. Hoe je dit doet kun je in dit topic lezen: 

Media is niet beschikbaar

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 25 januari 2023
Tommie schreef:

Hey @Evelien1993, fijn dat het gelukt is. Wat wel raar is, is dat je tv de verbinding niet onthoudt. Wat je kan proberen is om je frequentie te splitsen. Je wifi wisselt nu automatisch tussen 2.4 GHz en 5 GHz frequentie, dit noemen we bandsteering. Sommige apparaten werken alleen met 2.4 GHz verbinding. Hoe je dit doet kun je in dit topic lezen: 

Media is niet beschikbaar

 

Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken : staat aangevinkt en daaronder staat dit bericht: 

 

'Houd 2.4G en 5G hetzelfde' kan niet worden uitgeschakeld wanneer EasyMesh actief is


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 26 januari 2023

Hoi @Evelien1993, slim dat je dit navraagt! Je kan de EasyMesh functie gerust uitzetten. Zoals je zelf ook aangeeft is dit namelijk een functie die bedoelt is als beide netwerken tot één zijn gesmolten. Omdat de beoogde oplossing is om de netwerken te splitsen kan je EasyMesh gerust uitzetten. Dit kan je doen onder het kopje Wifi (of WLAN) settings in het modem.

Mocht het te veel hocus pocus zijn, geen zorgen ook ik regel het graag voor je! 😃 Zal ik in dat geval “_5ghz” achter je orginele netwerknaam zetten voor het 5 GHz netwerk? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 1 februari 2023

Het ging een aantal dagen goed maar nu ligt het internet er weer af. Via de wps krijg ik nu ook geen verbinding meer 🤷‍♀️


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 1 februari 2023

Hi @Evelien1993

Over welk typenummer tv hebben we het? Misschien dat we met die informatie je verder kunnen helpen :)


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen