Helaas weigert videoland via de chat te vertellen welke geolocatie dienst zij gebruiken. Ik heb wel een topic via tweakers gevonden dat videoland hun geolocatie via via uiteindelijk bij maxmind ophalen, maar ik kan geen recente informatie vinden of dat nog zo is. Ben daar dus niet zeker van.
Kun je kijken of
https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address
je locatie correct weergeeft? Als dat niet zo is kun je via een link op de zelfde pagina een request doen om de geolocatie aan te passen naar Nederland. Dit zou normaal gesproken redelijk snel geregeld moeten zijn als je verzoek gehonoreerd wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt redelijk vind om de gevolgen van de aankoop van buitenlandse IPs op deze manier bij de klant neer te leggen, maar dat mag uit bovenstaande duidelijk zijn. Ik zie inmiddels ook meer meldingen over niet werkend videoland streams op het forum bij nieuwe klanten, dus daar zou ook nog eens een ander probleem kunnen zijn.
Lijkt mij dat t-mobile na aankoop van deze buitenlandse reeksen zelf de moeite zou kunnen nemen om bijvoorbeeld de reeks op een locatie in Nederland te melden (Amsterdam bijvoorbeeld) bij de grootste geolocatie providers. Als dan de ip uitgegeven wordt aan iemand uit drenthe en het duurt een aantal dagen/weken voordat geolocatie providers hun gegevens hebben aangepast dan staat de locatie in ieder geval op het juiste land, en kunnen zo veel problemen bij klanten worden voorkomen toch?
Lijkt mij dat dit ook helpt om allerlei klachten van klanten te voorkomen, en zelfs misschien om te voorkomen dat nieuwe klanten hun overstap ongedaan maken omdat ze hun internet producten niet werkend krijgen. Lijkt mij een win/win voor zowel t-mobile als de klant.