Sinds 2022 is mij – net als vele anderen in de wijk – glasvezel via Odido beloofd. Inmiddels zijn we drie jaar verder, de kabels liggen er, de glasvezelkast zit gewoon in mijn meterkast, en toch… geen aansluiting. De status blijft steken op een melding dat er een "probleem is met de VvE", maar dat slaat nergens op. Hoe kan er sprake zijn van een VvE-probleem als de installatie al in mijn woning aanwezig is? Het gaat hier op de wijk buitenhof in Delft met postcode 2625WG
Wat deze situatie nóg frustrerender maakt, is de eindeloze pingpong tussen Odido en Open Dutch Fiber (ODF). Odido verwijst me door naar ODF. ODF zegt dan brutaal dat zij niets kunnen doen en dat het probleem bij Odido ligt. En zo gaat het al jarenlang door – zonder resultaat. Geen enkele partij lijkt verantwoordelijkheid te willen nemen, terwijl de klant ondertussen maar moet blijven wachten.
Ik heb tientallen keren gebeld, gemaild, formulieren ingevuld, en het enige wat je krijgt is een standaardantwoord of vage uitleg waar je niks mee kunt. Inmiddels ben ik het meer dan zat. Je zou van een professioneel bedrijf verwachten dat men intern een proces heeft om dit soort zaken correct op te lossen – maar dat is hier ver te zoeken.
Het is beschamend dat een traject dat in 2022 had moeten resulteren in een werkende glasvezelaansluiting, anno 2025 nog steeds niet is afgerond. En dat terwijl de technische voorzieningen er gewoon zijn. Ik heb me netjes ingeschreven via de pre-order en mijn woning is fysiek voorbereid – maar er gebeurt niets.
Ik verwacht op korte termijn:
-
Een heldere en eerlijke statusupdate;
-
Een uitleg waarom de aansluiting bij mijn woning – ondanks aanwezige infrastructuur – niet geactiveerd wordt;
-
Een concrete planning met daadwerkelijke actie.
Drie jaar geduld is ruim voldoende geweest. Ik reken erop dat Odido dit serieus oppakt, en ik hoor graag van jullie.