Skip to main content

Odido Glasvezel aansluiting toch niet mogelijk graag herroepen

Ha,

Vandaag kwam er een monteur van Guidion langs voor de aansluiting van het modem voor glasvezel. Het aansluitpunt bevindt zich beneden in de meterkast (wat sowieso heel onhandig is). Er moest dus een UTP-kabel worden doorgetrokken naar mijn appartement. Er loopt alleen coaxkabels en een traditionele KPN koperenkabel naar boven. Uiteindelijk is het doortrekken niet gelukt door de Guidion monteur (wel voor deze extrakosten betaald). Het zijn allemaal nieuwe leidingen maar lopen door één flexibele mantelbuis blijkbaar is het lastig om hier extra kabels doorheen te trekken, doortrekken via de bestaande traditionele KPN kabel lukte blijkbaar ook niet. Echt heel veel inspanning werd overigens niet door de monteur verricht. Het is een beetje hap snap allemaal. 

Dus ik wil mijn abonnement herroepen. Ik heb nu niks aan dit abonnement een Wifi modem in de meterkast is geen optie. Het signaal boven is 1% dus dat gaat hem niet worden. Dit geldt overigens voor de hele VVE dus dat worden weinig abonnementen in dit pand voor Odido in Adam :) 

Graag een reactie zodat ik modem en aanverwante apparatuur kan terugsturen. Ik heb de doos nog dus graag alleen een retourlabel

Hartelijke groet,

Serge

Uitgelichte reactie

15 juni 2025

Hallo ​@Serge020 

Om te annuleren zal je moeten bellen met de klantenservice op telefoonnummer 0800 0092, instructies mbt het retourneren krijg je via de mail.

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21768 reacties
  • 15 juni 2025

Hallo ​@Serge020 

Om te annuleren zal je moeten bellen met de klantenservice op telefoonnummer 0800 0092, instructies mbt het retourneren krijg je via de mail.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 15 juni 2025

Je kunt abonnementen niet via het forum.opzeggen. Daarvoor dien je te bellen naar 0800-0092. 

Voor de manier waarop je vanuit de plek van de router naar je woonkamer kunt komen is via het electriciteit netwerk. Dan gebruik je powerplugs. Ik heb bij mijn ouders hetzelfde gemaakt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juni 2025

Tja bureaucratie zijn ze bij Odido wel goed in ;). Dank voor je tip maar power plugs  zijn  geen optie. Dit levert voor mij geen voordeel op qua glasvezelsnelheid en is dus suboptimaal.  Powerplugs hebben een max snelheid en zijn niet heel stabiel.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 15 juni 2025

Het klopt dat powerplugs niet overal goed werken, maar als je niet de goedkoopste neemt  zijn de resultaten best goed te krijgen als je op dezelfde "fase " van de groepenkast zit. Je zou dit met een setje van bol.com of Amazon kunnen proberen. Je hebt 14 dagen bedenktijd op je abonnement en de powerplugs kunnen dan ook terug. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juni 2025

Dank hoor voor het meedenken maar dit is voor suboptimaal. Ik heb een dure router set dus dit houtje touwtje met plugs is geen optie. Ziggo 1.1 gb werkt juist uitstekend met deze router set. Snelle upload was fijn geweest maar ook geen halszaak. Ik bel dan wel voor opzegging 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juni 2025

Ik lees ook iets over Moca adapters. Zou dat kunnen werken? Mijn huidige router staat naast de coax aansluiting. De zylex router dan beneden in de meterkast waar de coaxkabel binnenkomt. Zijn er dan beperkingen aan de snelheid upload en download?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 15 juni 2025

Als je een vrije coax kabel hebt is een Moca adapter zeker een goede mogelijkheid.  Meer garantie dan een powerplug!

De snelheid van de moco adapters kun je afstemmen op de snelheid van je internet abonnement. Maar een 2.5gbit is een redelijke standaard bij deze adapters.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 juni 2025

De moca adapter werkt uitstekend daarmee is het probleem opgelost!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • 17 juni 2025

Fijn dat te horen, welkom bij Odido!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen