Skip to main content

mislukte installatie na overstappen

• is een Master Poster
  • 13 reacties

Hallo,

Vandaag stond de installatie gepland voor mijn overstap van Ziggo naar Odido. Helaas is de installatie niet gebeurd, en tot mijn verbazing vroeg de monteur om extra kosten, terwijl de installatie gratis zou zijn.

De overstap is hierdoor niet afgerond, wel het abonnementsgeld al van mijn rekening afgeschreven, terwijl ik geen gebruik kan maken van de diensten omdat er geen aansluiting is.

Graag zie ik z.s.m. een oplossing en terugkoppeling tegemoet.

Uitgelichte reactie

30 april 2025

Begrijp ik dat de installatie niet verder ging omdat er geen stopcontact (2x) in de meterkast vrij was?

Is de installatie door de monteur wel gereed gemeld? Zo niet dan kan het zijn dat de verbinding ook weer afgesloten wordt.

Hoe kan er al iets afgeschreven zijn als vandaag pas de installatie plaats zou vinden? Dat zou pas na afmelden van de installatie mogen gebeuren.

Als de installatie wel is afgemeld door de monteur, met het idee dat je zelf voor stroom zou zorgen in de meterkast, dan is in principe alles in orde (hoewel ik het dan wel raar vind dat ze al zo snel abo geld afschrijven). Dan kun je dus zelfs het stopcontact (of tijdelijk verlengsnoer) gebruiken. 

Wat is er nu precies waar aangesloten? De ONT (witte glasvezelkastje) en router? Een wat kon er niet gedaan worden? Als je wel een stroompunt in de meterkast hebt kun je daar natuurlijk een verlengsnoer met twee aansluitingen op zetten.

(Je vraagt "wat nu" maar dan is het wel handig dat je even precies de situatie uitlegt want dat kunnen wij niet zien, dit is een klant helpt klant forum waar af en toe moderators meekijken)

12 reacties

Albert55
  • is King of Content
  • 102 reacties
  • 30 april 2025

@OlgaSt https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/installatie-door-monteur

Hebben de extra kosten met een van deze punten te maken. De monteur doet een standaard installatie, er moet wel een stopcontact in de meterkast aanwezig zijn. Overige kosten van werkzaamheden zie je in dit overzicht. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 april 2025

Er was nergens te zien dat een stop een stopcontact in de meterkast aanwezig zou zijn. Ik had Ziggo en wilde gewoon overstappen. Als het niet lukt “gewoon”, dan wil ik de overstap terug draaien. Hoe doe ik dat?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21568 reacties
  • 30 april 2025

Hallo ​@OlgaSt 

Annuleren kan tot 14 dagen na de installatie, hiervoor dien je wel de klantenservice te bellen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 april 2025

ok, doe ik dan morgen. nog een vraag, moet het per se glasvezel zijn? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21568 reacties
  • 30 april 2025

@OlgaSt 

Als de postcodecheck glasvezel aangeeft, dan kan je niet kiezen voor DSL.

Odido maakt geen gebruik van het Ziggo netwerk.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 april 2025

vreemd … ik heb net modem aangesloten in een stopcontact en kreeg wi-fi voor paar minuten. Nu zie ik het netwerk wel en kan inloggen, maar geen wi-fi meer. Zit niet aan het Ziggo netwerk. Wel dsl modem van odido.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1459 reacties
  • 30 april 2025

Begrijp ik dat de installatie niet verder ging omdat er geen stopcontact (2x) in de meterkast vrij was?

Is de installatie door de monteur wel gereed gemeld? Zo niet dan kan het zijn dat de verbinding ook weer afgesloten wordt.

Hoe kan er al iets afgeschreven zijn als vandaag pas de installatie plaats zou vinden? Dat zou pas na afmelden van de installatie mogen gebeuren.

Als de installatie wel is afgemeld door de monteur, met het idee dat je zelf voor stroom zou zorgen in de meterkast, dan is in principe alles in orde (hoewel ik het dan wel raar vind dat ze al zo snel abo geld afschrijven). Dan kun je dus zelfs het stopcontact (of tijdelijk verlengsnoer) gebruiken. 

Wat is er nu precies waar aangesloten? De ONT (witte glasvezelkastje) en router? Een wat kon er niet gedaan worden? Als je wel een stroompunt in de meterkast hebt kun je daar natuurlijk een verlengsnoer met twee aansluitingen op zetten.

(Je vraagt "wat nu" maar dan is het wel handig dat je even precies de situatie uitlegt want dat kunnen wij niet zien, dit is een klant helpt klant forum waar af en toe moderators meekijken)

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 april 2025

ik heb de witte kastje in de stopcontact in de woonkamer aangesloten. het ging aan en na paar minuten was het gered. Dat hebben we op een andere adres gehad, dus wist wel hoe en wat. Ik heb ingelogd met mijn telefoon en kreeg verbinding via wi-fi. hetzelfde met computer.
Na paar minuten geen wi-fi wel bleef ik ingelogd. Dus dat. Heeft niets met ziggo te maken. 

Oh, dat afschrijving is van een ander aansluiting van odido.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1459 reacties
  • 30 april 2025

Ok. Maar dan is het nog steeds niet duidelijk wat waar aangesloten zou moeten worden. Witte kastje… Je maakt het er niet echt duidelijker op. Je had Ziggo... en gaat nu naar Odido... Glasvezel of DSL?

Als je een router aansluit zonder internet zal doen wel even kort wifi geven maar daar kun je dan moeilijk verbinding mee maken omdat die heb internet heeft. 

Je had Ziggo zei je... Wat bedoel je dan met andere aansluiting van Odido? Het is allemaal nog niet duidelijk zo.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9274 reacties
  • 30 april 2025

Eh, je zegt dat de installatie vandaag zou hebben plaatsgevonden, maar dat de monteur weg is gegaan omdat je niet de extra kosten wilde betalen maar dat je abonnementsgeld al is afgeschreven ?  Dat klinkt allemaal wel heel complex. Heb je al een My-Odido account aangemaakt, dan kun je daarin de factuur downloaden en naar de specificaties / periode kijken,

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 april 2025

witte kastje is een modem zyxel. die sluit je gewoon aan een stopcontact in je kamer.
Ja, ik had ziggo en heb overgestapt naar odido. in ieder geval was dat de bedoeling. dat is de enige punt wat met ziggo te maken heeft.
Kreeg installatie pakket van odido waar oa deze zyxel modem in zat. Had zo een van odido in een andere huis waar geen glasvezel was, dus wist wel dat het gewoon in stopcontact moest. En ja, het werkte voor ff. Dus, vraag me af wat  is er gebeurt. Blijf ingelogd in odido netwerk, maar geen wi-fi.
Hoop dat het nu duidelijk voor je is.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 30 april 2025

hallo Eric, heb wel My-Odido account aangemaakt, maar dar zit helemaal niets in. Heb een vermoedens dat iets goed mis is gegaan. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 7 mei 2025

Inmiddels heb ik mijn bestelling geannuleerd, maar krijg steeds mails met herinnering om de bestelling te betalen.
In My-Odido account staat helemaal niets. Vraag me af waar komen deze mails vandaan en wat ik er mee moet?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen