Skip to main content
Beantwoord

Klik en Klaar abonnement niet verlengen

• 19 februari 2025
  • 16 reacties
  • 165 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Doordat Odido mijn prive abonnement niet op dezelfde dag heeft omgezet in een zakelijk abonnement, heb ik voor nood een Klik en Klaar abonnement afgesloten voor een maand. Na een maand wordt dit automatisch verlengd voor onbepaalde tijd en een opzegtermijn van een maand. Ik wil het abonnement niet verlengen na 1 maand, zodat het na één maand ook weer eindigt. Hoe kan ik dat doorgeven?

Beste antwoord door Occaj

Hans er zijn meerdere antwoorden op je vraag. Hoe je het zelf gaat aanpakken is aan jou, we kunnen dit topic verder wel sluiten. Succes met welke keuze je gaat maken. 

Bekijk origineel

16 reacties

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 19 februari 2025

Opzeggen kan via de volgende URL, houdt rekening met een opzegtermijn van 1 maand. Mocht je binnen 14 dagen dat je het abonnement hebt afgesloten willen opzeggen/annuleren die je te bellen.

Opzeggen Klik en Klaar

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025

Ik heb de voorwaarden voor je nagekeken en het gaat om een overeenkomst voor bepaalde tijd die aan het eind van de looptijd (één maand) stilzwijgend wordt verlengd. Het is dus niet meteen al een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Dit betekent dat opzeggen voor de verlenging voldoende is. Je hoeft namelijk nooit akkoord te gaan met stilzwijgende verlenging. Dat zal administratief wel een zootje zijn, omdat ze vaak even goed nog onterecht een opzegtermijn van een maand hanteren, maar juridisch zit je goed.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025
Occaj schreef:

Je hebt altijd 1 maand opzeg termijn. Dus zodra je het opzegt zit je er nog 1 maand aanvraag. Je kan via deze url opzeggen. 

Opzeggen Klik en Klaar

Dat klopt dus niet.

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 19 februari 2025
bassievrucht schreef:
Occaj schreef:

Je hebt altijd 1 maand opzeg termijn. Dus zodra je het opzegt zit je er nog 1 maand aanvraag. Je kan via deze url opzeggen. 

Opzeggen Klik en Klaar

Dat klopt dus niet.

Ik heb mijn reactie aangevuld.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025
Occaj schreef:
bassievrucht schreef:
Occaj schreef:

Opzeggen Klik en Klaar

Dat klopt dus niet.

Klopt nog steeds niet.

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 19 februari 2025
bassievrucht schreef:
Occaj schreef:
bassievrucht schreef:
Occaj schreef:

Opzeggen Klik en Klaar

Dat klopt dus niet.

Klopt nog steeds niet.

Ik geloof het antwoord die ik heb gevonden op de community. En anders weet de klantenservice het wel. 

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025
Occaj schreef:
bassievrucht schreef:
Occaj schreef:
bassievrucht schreef:
Occaj schreef:

Opzeggen Klik en Klaar

Dat klopt dus niet.

Klopt nog steeds niet.

Ik geloof het antwoord die ik heb gevonden op de community. En anders weet de klantenservice het wel. 

'Wij van WC-eend' kunnen dat wel schrijven, maar de wet is simpel. Het is geen overeenkomst van onbepaalde tijd, dus er is helemaal geen sprake van een opzegtermijn.

Wat Odido hier doet staat op de zwarte lijst van algemene voorwaarden. Het is verboden.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 februari 2025

Het contract is voor een maand. Bassievrucht heeft gelijk. Maar ik kan als ik inlog niet aangeven dat ik niet wil verlengen. Ik kan overigens ook niet opzeggen. Maar formeel is dat juist. Het contract loopt immers na een maand af. Ik ga het maar weer proberen via de klantenservice. Dat begint een dagtaak te worden.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 19 februari 2025

Bassievrucht denkt in rechtzaken en claims. Als je dat wil volgen prima, maar dan kun je beter aangetekende brieven gaan sturen. Je praat hier met andere klanten op een forum. 

Laat je ook niet van alles op de mouw spelden. Je hebt wel degelijk een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand afgesloten.

Dus zeg gewoon klik en klaar op met die link, dan stopt het 1 maand later.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 februari 2025

Het contract wordt -na contact met de klantenservice- beëindigd per 13 maart 2025. Het was afgesloten op 13 februari 2025 in een Odido-shop (niet via internet).  De beëindiging per 13 maart 2025 is ook zichtbaar als ik inlog bij Odido. Opzeggen met de link was overigens niet mogelijk en gaf een foutmelding.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025
eric schreef:

Bassievrucht denkt in rechtzaken en claims. Als je dat wil volgen prima, maar dan kun je beter aangetekende brieven gaan sturen. Je praat hier met andere klanten op een forum. 

Laat je ook niet van alles op de mouw spelden. Je hebt wel degelijk een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand afgesloten.

Niet zo hoog van de toren af blazen, mafklapper. Ik haal de voorwaarden aan, en die zijn duidelijk.

Ik heb gelijk, en jij niet. Verwijder snel je reactie.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025
HansvH schreef:

Het contract is voor een maand. Bassievrucht heeft gelijk. Maar ik kan als ik inlog niet aangeven dat ik niet wil verlengen. Ik kan overigens ook niet opzeggen. Maar formeel is dat juist. Het contract loopt immers na een maand af. Ik ga het maar weer proberen via de klantenservice. Dat begint een dagtaak te worden.

Met een schriftelijke mededeling moet het gedaan zijn. Stuur een brief en klaar, geen kostbare energie meer aan besteden.

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • 19 februari 2025
bassievrucht schreef:
eric schreef:

Niet zo hoog van de toren af blazen, mafklapper. Ik haal de voorwaarden aan, en die zijn duidelijk.

Ik heb gelijk, en jij niet. Verwijder snel je reactie.

Hou het wel even netjes op de community. We gaan hier met respect met elkaar om. 

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 239 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Hans er zijn meerdere antwoorden op je vraag. Hoe je het zelf gaat aanpakken is aan jou, we kunnen dit topic verder wel sluiten. Succes met welke keuze je gaat maken. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7972 reacties
  • 19 februari 2025

@bassievrucht  Neem de regels nog eens door aub.  Of kom je hier alleen om onrust te stoken.

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025

Ik geef niet om vorm, enkel het juiste antwoord voor de klant. Heb je daar moeite mee dan verzoek ik je om lekker de computer uit te zetten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen