Wanneer kan ik eindelijk via glasvezel internetten?
Het duurt veel te lang, en Odido communiceert verwarrend en zelfs misleidend.
Op 14 januari 2025 kreeg ik van Odido een aanbod om op glasvezel-internet over te stappen. Mijn internetprovider was toen - en is nog steeds - Ziggo (kopernetwerk).
Op 22 januari 2025 kreeg ik bericht van Odido dat ik op 29 januari 2025 'Odido voor thuis' kon installeren en dat de glasvezelverbinding vóór 18.00 uur op die dag zou worden opgeleverd. Dat ik helaas niet gebeurd, vanwege "te hoge damping" in de kabel, volgens een technicus van Open Dutch Fiber.
Vandaag is het 18 februari 2025. Ik heb nog steeds geen glasvezel-internetverbinding.
Op 14 februari 2025, na een beschadiging aan de glasvezelkabel net buiten mijn voordeur te hebben gerepareerd, heeft een andere technicus van Open Dutch Fiber mij ervan verzekerd dat de verbinding in orde was en dat ik die dag nog zou kunnen internetten. Die technicus had de glasvezelverbinding met de wijkcentrale namelijk doorgemeten, en die bleek prima te zijn.
IK HEB ECHTER NOG STEEDS GEEN SIGNAAL
Op de Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PON Terminal knippert continu het rode LED-lampje LOS (loss of signal). Na Odido, én ODF én CIAG / APK Group een aantal keer gebeld te hebben, kreeg ik uiteindelijk te horen dat er "een patch in de wijkcentrale" nog gemaakt moet worden. Niemand kan mij echter vertellen wanneer dat gaat gebeuren. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en Odido communiceert verwarrend en zelfs misleidend.
Bijvoorbeeld: op 07 februari 2025 kreeg ik een bericht van Odido dat ik op 14 februari 2025 de apparatuur (XGS-PON Terminal en modem) zou kunnen installeren. Dat is pertinent onwaar gebleken.
Mijn geduld wordt op de proef gesteld. Het is inmiddels VIJF WEKEN geleden dat ik de aanbod kreeg!
Ik overweeg om terug te keren naar Ziggo, zo slecht is mijn ervaring met Odido en ODF geweest. De reviews van ODF op TrustPilot zijn ook ERBARMELIJK:
https://nl.trustpilot.com/review/www.opendutchfiber.nl
Ik begrijp niet waarom Odido zaken doet met zo'n waardeloos bedrijf.