Skip to main content
Beantwoord

WANNEER KAN IK EINDELIJK VIA GLASVEZEL INTERNETTEN?

  • 18 februari 2025
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

robst247


Wanneer kan ik eindelijk via glasvezel internetten?
Het duurt veel te lang, en Odido communiceert verwarrend en zelfs misleidend.
Op 14 januari 2025 kreeg ik van Odido een aanbod om op glasvezel-internet over te stappen. Mijn internetprovider was toen - en is nog steeds - Ziggo (kopernetwerk).
Op 22 januari 2025 kreeg ik bericht van Odido dat ik op 29 januari 2025 'Odido voor thuis' kon installeren en dat de glasvezelverbinding vóór 18.00 uur op die dag zou worden opgeleverd. Dat ik helaas niet gebeurd, vanwege "te hoge damping" in de kabel, volgens een technicus van Open Dutch Fiber.
Vandaag is het 18 februari 2025. Ik heb nog steeds geen glasvezel-internetverbinding.
Op 14 februari 2025, na een beschadiging aan de glasvezelkabel net buiten mijn voordeur te hebben gerepareerd, heeft een andere technicus van Open Dutch Fiber mij ervan verzekerd dat de verbinding in orde was en dat ik die dag nog zou kunnen internetten. Die technicus had de glasvezelverbinding met de wijkcentrale namelijk doorgemeten, en die bleek prima te zijn.

IK HEB ECHTER NOG STEEDS GEEN SIGNAAL

Op de Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PON Terminal knippert continu het rode LED-lampje LOS (loss of signal). Na Odido, én ODF én CIAG / APK Group een aantal keer gebeld te hebben, kreeg ik uiteindelijk te horen dat er "een patch in de wijkcentrale" nog gemaakt moet worden. Niemand kan mij echter vertellen wanneer dat gaat gebeuren. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, en Odido communiceert verwarrend en zelfs misleidend.
Bijvoorbeeld: op 07 februari 2025 kreeg ik een bericht van Odido dat ik op 14 februari 2025 de apparatuur (XGS-PON Terminal en modem) zou kunnen installeren. Dat is pertinent onwaar gebleken.
Mijn geduld wordt op de proef gesteld. Het is inmiddels VIJF WEKEN geleden dat ik de aanbod kreeg!
Ik overweeg om terug te keren naar Ziggo, zo slecht is mijn ervaring met Odido en ODF geweest. De reviews van ODF op TrustPilot zijn ook ERBARMELIJK:
https://nl.trustpilot.com/review/www.opendutchfiber.nl
Ik begrijp niet waarom Odido zaken doet met zo'n waardeloos bedrijf.

Beste antwoord door robst247

Het probleem is vandaag (19-02-2025) opgelost. Ik heb nu een 1 Gb/s internetverbinding via de glasvezel.

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8868 reacties
  • 18 februari 2025

ODF is de netbeheerder en eigenaar van lokale glasvezel netwerken. Bij Odido kun je abonnementen afsluiten die zij leveren via vezels van diverse netbeheerders zoals Delta, KPN networks, Glaspoort en ODF. 

Als ze geen zaken doen met ODF, dan zijn de huishoudens waar ODF de netbeheerder is niet aan te sluiten. Nu zul je zien dat alle netbeheerders wel hun dingetjes hebben hoor. De vraag naar vezels aanleg is hoog, de capaciteit van mannetjes en speciale apparatuur is te laag. Dus het is altijd schipperen met wie waar wat wanneer , en dan kunnen er ook nog technische problemen zijn die na het aanleggen in een woning opgelost moeten worden. 


robst247
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 februari 2025

Bedankt voor de duidelijke reactie. Mijn vraag blijft:
Hoe lang duurt het nog om de "patch in de wijkcentrale" te maken?


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 18 februari 2025

Als consument heb je in principe niets te maken met de netbeheerder. Jij hebt een contract met Odido, dus Odido moet het voor je oplossen. Vervolgens blundert Odido in het contact met de netbeheerder en schuift het af op de klant.


robst247
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 februari 2025
bassievrucht schreef:

Als consument heb je in principe niets te maken met de netbeheerder. Jij hebt een contract met Odido, dus Odido moet het voor je oplossen. Vervolgens blundert Odido in het contact met de netbeheerder en schuift het af op de klant.

Precies - en Odido communiceert misleidend met de klant.


  • is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 19 februari 2025
robst247 schreef:
bassievrucht schreef:

Als consument heb je in principe niets te maken met de netbeheerder. Jij hebt een contract met Odido, dus Odido moet het voor je oplossen. Vervolgens blundert Odido in het contact met de netbeheerder en schuift het af op de klant.

Precies - en Odido communiceert misleidend met de klant.

Je kunt de prestatie opeisen. Daarin geef je Odido een termijn om het alsnog op te lossen. Doen zij dit niet, dan zeg je de overeenkomst op. Je kunt Odido ook aansprakelijk stellen voor de schade die je daardoor oploopt, zoals de extra kosten die je moet maken vanwege de overstap.


robst247
  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 19 februari 2025

Het probleem is vandaag (19-02-2025) opgelost. Ik heb nu een 1 Gb/s internetverbinding via de glasvezel.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13756 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@robst247, fijn om te horen dat het opgelost is! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen