Skip to main content

Glasvezel aansluiting - handleiding klopt niet met praktijk

• 12 februari 2025
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

Eerder vandaag het pakket binnengekregen voor installeren van glasvezel en ik was op, op zijn zachtst gezegd, verbaasd…

Allereerst: tijdens het bestelproces werd er vermeld dat we geen nieuwe router/modem nodig zouden hebben, daar we al bij Odido zaten voor regulier internet. 3x raden: een mooie nieuwe router in de doos. Allemaal prima; maar wat gaan we met dat oude ding doen, dan? 

Ten tweede: een mooie ONT-box voor de overgang van glasvezelpunt naar de nieuwe router/modem. Zou toch leuk zijn als er ergens in de handleiding ook maar IETS wordt gezegd over het aansluiten van die box? Handleiding vermeld doodleuk dat je glasvezelpunt direct aansluit op je router/modem.

@Odido; zou toch leuk zijn als de informatie die jullie delen via de verschillende kanalen enigszins overeenkomen met de werkelijkheid. 

Uitgelichte reactie

12 februari 2025

Hallo ​@Zephyrus_NL 

Ik had ergens gelezen dat je kan kiezen om glasvezel zelf te installeren.

Als je niet weer hoe je een ONT aan moet sluiten dan raadt ik je aan alsnog een monteur in te schakelen.

Indien je een Draytek, Huawei of Zyxel-T50 hebt dan hoef je deze niet te retourneren.

3 reacties

• is een Top Poster
  • 72 reacties
  • 12 februari 2025

Volgens mij word dat geïnstalleerd door een monteur en is dat geen “doe het zelf” pakket

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21686 reacties
  • 12 februari 2025

Hallo ​@Zephyrus_NL 

Ik had ergens gelezen dat je kan kiezen om glasvezel zelf te installeren.

Als je niet weer hoe je een ONT aan moet sluiten dan raadt ik je aan alsnog een monteur in te schakelen.

Indien je een Draytek, Huawei of Zyxel-T50 hebt dan hoef je deze niet te retourneren.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 februari 2025

Ik ben prima in staat om het zelf te installeren, maar ik kom er zojuist (via Reddit) achter dat ik een koppelstuk mis om de ONT OS2 - SC naar SC aan te sluiten. 

Keihandig om dat niet gewoon gelijk mee te sturen met het pakket 🙄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen