Skip to main content
Beantwoord

Slecht internet

• 10 februari 2025
  • 11 reacties
  • 125 Bekeken

Goedenavond,
Ik heb sinds afgelopen vrijdag Odido Internet, echter de verbinding valt elke 10 a 15 minuten weg.
Nu heb ik direct naar aansluiten de modem vervangen voor een Fritzbox 5590 Pro met bijpassende Wifi 6 mesh punten.
Echter nog steeds valt het internet en tv elke zoveel minuten even weg. Na zoeken hier op de community zie ik dat meer mensen er last van hebben.

vragen; 
1) hoe dit op te lossen?

1. kan het zijn dat dit door de ONT / GPON kastjes van odido komt? 

De fritzbox heeft een GPON aansluiting dus ik wil deze gaan gebruiken.

maar als dat niet werkt, wat zou het dan kunnen zijn? want hier wordt je echt niet vrolijk van

Ik heb ​@Tommie van Odido  al ene bericht gestuurd om dit GPON te activeren

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Sander1974Doetinchem 

Bij GPON is het niet nodig om via een moderator de Fritzbox te laten registreren, je kan het eenvoudig zelf regelen. Zie mijn post hier:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-539/eigen-modem-veelgestelde-vragen-339289/index3.html?postid=1714656#post1714656

Bekijk origineel

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21697 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

Hallo ​@Sander1974Doetinchem 

Bij GPON is het niet nodig om via een moderator de Fritzbox te laten registreren, je kan het eenvoudig zelf regelen. Zie mijn post hier:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-539/eigen-modem-veelgestelde-vragen-339289/index3.html?postid=1714656#post1714656

hi ​@Waqqas Ik kan geen verbinding krijgen met internet. 
Op een of andere manier pakt hij het SN van de Huawai OptiXstar niet.

Waar kan ik het SN vinden ? ik heb het SN nummer van de achterkant geprobeerd, net als het Mac nummer

Dank!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21697 reacties
  • 11 februari 2025

@Sander1974Doetinchem 

Hier zie je hem:

Weet je zeker dat het geen XGSPON ONT is? Heb je ook de juiste SFP en patchkabel?

@Waqqas 

Klopt die code heb ik geprobeerd.

Het gekke is dat het kastje van mij inderdaad XGSpon aangeeft… verder hetzelfde als jouw foto

Ga even kijken welke SFP ik heb.. heb wel van de week de patchkabel erbij gekocht, die past wel… 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21697 reacties
  • 11 februari 2025

@Sander1974Doetinchem 

Het sn nummer moet dan worden geregistreerd door een moderator. Je kan het sn nummer invullen in je community profiel onder info voor de moderators en vul ook de overige privé velden in.

@Waqqas  thanks voor je hulp

Waqqas schreef:

@Sander1974Doetinchem 

Het sn nummer moet dan worden geregistreerd door een moderator. Je kan het sn nummer invullen in je community profiel onder info voor de moderators en vul ook de overige privé velden in.

@Waqqas  Blijkbaar ondersteunt de 5590Pro geen XGSpon … dus zit vast aan het kastje van Huawei… maar die valt steeds weg… (echt elke 10 / 15 minuten ligt alles er weer uit)

waardeloos.. enig idee hoe dit op te lossen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21697 reacties
  • 11 februari 2025

@Sander1974Doetinchem 

Het vervangen van de internetkabel tussen ONT en router kan je proberen.

Waqqas schreef:

@Sander1974Doetinchem 

Het vervangen van de internetkabel tussen ONT en router kan je proberen.

@Waqqas ga ik zeker even testen

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 12 februari 2025

@Sander1974Doetinchem Fijn om te lezen dat je al zo goed wordt geholpen door ​@Waqqas! 😀

Mocht het vervangen van de internetkabel niet werken. Wil je mij dan een seintje geven? 

Ik kijk dan gelijk met je mee wat er precies aan de hand is waardoor de verbinding zo instabiel is. Wil je dan wel het modem wat je van ons hebt gekregen aansluiten? Het is belangrijk dat er verder geen andere randapparatuur is aangesloten. 

Ik sta voor je klaar! 

Teresa van Odido schreef:

@Sander1974Doetinchem Fijn om te lezen dat je al zo goed wordt geholpen door ​@Waqqas! 😀

Mocht het vervangen van de internetkabel niet werken. Wil je mij dan een seintje geven? 

Ik kijk dan gelijk met je mee wat er precies aan de hand is waardoor de verbinding zo instabiel is. Wil je dan wel het modem wat je van ons hebt gekregen aansluiten? Het is belangrijk dat er verder geen andere randapparatuur is aangesloten. 

Ik sta voor je klaar! 

@Teresa van Odido Hallo.. ik heb de internet kabel zojuist vervangen en ook de zyxel terug gezet.
Helaas viel al naar 5 minuten de verbinding weer weg.
Ik zal het vanavond in de gaten houden. maar valt me op dat de Ledjes op de zyxel heel onrustig zijn.. 2,5g / internet en wifi knipperen continue maar onregelmatig. ook op de ONT kast is een led dat steeds knippert.. niet helemaal uit, maar alleen zwakker en feller…
Ik laat weten hoe de avond verloopt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen