Vorige week Dinsdag een Odido abbonement genomen op het Glasvezel kastje dat door Delta is aangesloten. Vervolgens krijg ik een e-mail van Guidon over een isntallatieafspraak waarin staat, dat als je het zelf kan je afspraak niet nodig heb.
Aangezien er in het bericht stond dat de activatiedatum 7 Februari was en de Guidon monteur pas op 14 Februari langs kon komen dacht ik, nou ik doe het zelf wel.
Nu wou ik vandaag even bellen om te checken dat het morgen 7 Februari de verbinding wordt geactiveerd en krijg ik opeens te horen dat de monteur langs moet komen om het te activeren.
Wat ik zelf heb gedaan is de modem (mediaconverter) op de Zyxel router aangesloten. Het enige wat hoeft te gebeuren is, dat de verbinding in de wijkkast wordt gepatcht (als dat niet al gedaan is door Delta) of dat ze de poort in hun centrum openzetten. Ik heb nu een nieuwe link gekregen voor een afspraak dat het pas op de 24e van Februari kan.
Door de communicatie bij Odido & Guidon zit ik dus nu alsnog 2 weken zonder internet, dat kan toch niet? Het is zo makkelijk en wordt zo moeilijk gemaakt, het enige wat ik wil is een actieve internetverbinding de apparatuur hoef ik allemaal niet.