Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aansluiting duurt te lang

• 6 februari 2025
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

Vorige week Dinsdag een Odido abbonement genomen op het Glasvezel kastje dat door Delta is aangesloten. Vervolgens krijg ik een e-mail van Guidon over een isntallatieafspraak waarin staat, dat als je het zelf kan je afspraak niet nodig heb.

Aangezien er in het bericht stond dat de activatiedatum 7 Februari was en de Guidon monteur pas op 14 Februari langs kon komen dacht ik, nou ik doe het zelf wel.

Nu wou ik vandaag even bellen om te checken dat het morgen 7 Februari de verbinding wordt geactiveerd en krijg ik opeens te horen dat de monteur langs moet komen om het te activeren.

Wat ik zelf heb gedaan is de modem (mediaconverter) op de Zyxel router aangesloten. Het enige wat hoeft te gebeuren is, dat de verbinding in de wijkkast wordt gepatcht (als dat niet al gedaan is door Delta) of dat ze de poort in hun centrum openzetten. Ik heb nu een nieuwe link gekregen voor een afspraak dat het pas op de 24e van Februari kan.

Door de communicatie bij Odido & Guidon zit ik dus nu alsnog 2 weken zonder internet, dat kan toch niet? Het is zo makkelijk en wordt zo moeilijk gemaakt, het enige wat ik wil is een actieve internetverbinding de apparatuur hoef ik allemaal niet.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Jorenwv 

Je kan Guidion zelf ook bellen om te vragen of ze eerder kunnen komen.

Het telefoonnummer is 020-3232766

Bekijk origineel

8 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

Ter informatie: Ik wordt vandaag nog teruggebeld door Odido klantenservice om te kijken of het sneller kan. Zal daar nog een update over geven.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Hallo ​@Jorenwv 

Je kan Guidion zelf ook bellen om te vragen of ze eerder kunnen komen.

Het telefoonnummer is 020-3232766

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

Guidion geeft aan dat ze morgen al plek hebben.

Odido geeft nu echter aan dat dan de activatiedatum niet is, die staat niet gepland. Ik vermoed, omdat ik de afspraak met Guidion niet heb doorgezet de eerste keer.. zeer onnozel als je het mij vraagt.

Ben nu nog aan de lijn bij Odido

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 6 februari 2025

@Jorenwv 

Brandt nu het LOS/alarm lampje rood op de Delta ONT? Je gaf aan dat je bericht hebt gekregen dat morgen de patch wordt gedaan, dan zou het PON lampje morgen groen moeten knipperen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

Nou komt er dus op neer, dat ik de lul ben en dat de aansluiting pas op 24 Februari plaatsvind. En dat omdat ik de Guidion afspraak de eerste keer niet heb gedaan, daardoor is Delta niet ingeschakeld om mijn internetverbinding te plaatsen. Zodra je een abboment afneemt hoort Odido gewoon delta in te schakelen dat gedoe met dat je dan eerst nog een afpsraak moet maken met Guidion slaat in mijn optiek nergens op, want ik heb hun niet nodig.

Ik ben nu verplicht om met hun een afspraak te maken die ik niet nodig heb, ik heb alleen delta nodig die mijn verbinding patcht. Ik ga toch is kijken of dat bij Delta anders kan, want dan stap ik daar naar over.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

Delta gebeld en die geven aan dat het gewoon gepatcht is.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025
Waqqas schreef:

@Jorenwv 

Brandt nu het LOS/alarm lampje rood op de Delta ONT? Je gaf aan dat je bericht hebt gekregen dat morgen de patch wordt gedaan, dan zou het PON lampje morgen groen moeten knipperen.

Nou ik heb dus Delta gebeld, en die geven aan dat het al gepatcht is en alles op groen staat. Kan het zijn dat Odido de poort nog moet vrijgeven? Odido geeft aan dat ze niet zien dat de poort is gepatcht in hun planning, dus dat Delta de taak nog moet voltooien. Ben nu met Delta aan de telefoon om nogmaals te verifieren dat het gepatcht is en of ze die “taak” kunnen completen. Ben helaas niet fysiek op locatie om de router te bekijken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 6 februari 2025

@Jorenwv 

Knippert het PON lampje op de ONT groen? Dan is er een signaal. Verder is een Guidion monteur wel nodig want deze moet de ONT waarschijnlijk nog registreren en de bestelling achteraf afronden, dit kan je niet zelf doen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen