Skip to main content
Beantwoord

Waarom credit check bij aanvraag klik en klaar internet

• 30 januari 2025
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Mijn klik en klaar internet is afgewezen.

Ik heb een negatieve Bkr registratie. Mijn huidige internet provider heb ik opgezegd omdat ik er niet tevreden over ben. 

Het klik en klaar internet is ideaal voor mij, omdat ik hier enkel ADSL internet krijg en zeer weinig keuze in providers heb.

Ik heb bij de Odido winkel in het centrum van Almelo een aanvraag gedaan voor klik en klaar thuis internet. Echter word dit afgewezen vanwege credit check. Waarom word er een credit check gedaan bij aanvraag van klik en klaar thuis internet? Het gaat bij internet thuis toch niet om een artikel op afbetaling en / of waarvoor een aanbetaling vereist is?

Ook de medewerker in de Odido winkel begreep hier niets van. Waarom kan ik bij een negatieve Bkr registratie geen internet klik en klaar thuis aanvragen? Er kan toch niet eenzelfde beoordeling worden toegepast als bij telefoon abonnementen?

Zou er wellicht een uitzondering voor het product klik en klaar 5G internet Thuis kunnen worden toegepast, zodat ik en andere klanten dit product kunnen afsluiten?

Mijn huidige internet provider is al opgezegd. En ik wil eerlijk gezegd echt niet terug ook. Ik hoop dan ook op positief nieuws van uw kant.

Vriendelijke groetjes Antonieta

Beste antwoord door eric

Hoi ​@Antonieta 

Een creditcheck is meer dan een BKR check. Als je bijvoorbeeld een betalingsachterstand hebt bij een andere provider,  dan wordt je aangemeld bij stichting Preventel. Hiermee informeren providers elkaar over klanten met achterstanden die dan niet een abonnement bij een andere provider kunnen afsluiten. Je kunt checken of je daar bent aangemeld op de website, www.preventel.nl

Bekijk origineel

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

Hoi ​@Antonieta 

Een creditcheck is meer dan een BKR check. Als je bijvoorbeeld een betalingsachterstand hebt bij een andere provider,  dan wordt je aangemeld bij stichting Preventel. Hiermee informeren providers elkaar over klanten met achterstanden die dan niet een abonnement bij een andere provider kunnen afsluiten. Je kunt checken of je daar bent aangemeld op de website, www.preventel.nl

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen