Skip to main content
Beantwoord

Internetlampje gaat nooit aan

Onlangs heb ik een abonnement afgesloten voor internet bij uw bedrijf. Ik heb een Zyxel T-54 modem ontvangen en volgens de informatie zou mijn internet vandaag geïnstalleerd moeten worden.

Ik heb een e-mail ontvangen waarin stond dat het internet klaar is voor gebruik en dat ik het zelf kan installeren. Ik heb alle stappen op uw website nauwkeurig gevolgd, maar er is geen internetverbinding. Het internetlampje op het modem brandt helemaal niet.

Kunt u mij helpen met het oplossen van dit probleem?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Abdalkadir 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Indien je glasvezel hebt zorg dat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de router gaat en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Indien je een DSL verbinding hebt zorg dat het modem rechtstreeks op het KPN ISRA punt is aangesloten waar ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten.

Bekijk origineel

33 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21624 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025

Hallo ​@Abdalkadir 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Indien je glasvezel hebt zorg dat de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort van de router gaat en welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter?

Indien je een DSL verbinding hebt zorg dat het modem rechtstreeks op het KPN ISRA punt is aangesloten waar ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb een dsl-kabel en ik heb ervoor gezorgd dat alle kabels goed zijn aangesloten

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21624 reacties
  • 28 januari 2025

@Abdalkadir 

Kan je eens een foto delen van de aansluiting waarop je modem is aangesloten en is dit het enigste aansluitpunt in huis?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1471 reacties
  • 28 januari 2025

Ik denk dat het gaat om een foto van de aansluiting waarop jij deze router/modem aansluit. Als dat niet direct op de binnenkomende ADSL lijn is (bv in de meterkast) maar op een verlengd punt voor telefoon, dan kan dat signaal daar te zwak zijn. De modem dient zo dicht mogelijk aangesloten te worden bij het punt waar de ADSL lijn het huis binnenkomt (ISRA punt).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Ja, het is direct verbonden met het dichtstbijzijnde punt in huis. Het is direct verbonden met de DSL-aansluiting.Maar sinds de installatie tot nu toe heeft het internet helemaal niet gewerkt

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 28 januari 2025

Kun je een foto plaatsen van die aansluiting?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Dat

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

..

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Ik denk dat ik een installateur nodig heb om de hoofdkabel te controleren.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21624 reacties
  • 28 januari 2025

@Abdalkadir 

Dat is geen KPN ISRA punt. Heb je iets van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb de stekker uit het stopcontact gehaald en gecontroleerd of de blauwe en rode kabels zijn aangesloten, maar het werkt nog steeds niet.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Dit is het pakket dat ik bij het modem ontving.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb een stopcontact. Ik heb de instructies op de site gevolgd en dit is hoe ik het moet installeren.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 28 januari 2025
Abdalkadir schreef:

Ik denk dat ik een installateur nodig heb om de hoofdkabel te controleren.

Ik denk dat je zelf even op zoek moet gaan naar de plaats waar de ADSL echt het huis binnenkomt. Want wat je op de foto laat zijn lijkt gewoon een muur aansluiting. Die gaat via een buis naar een meterkast (of andere plaats) waar de daadwerkelijke kabel binnenkomt.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21624 reacties
  • 28 januari 2025
Waqqas schreef:

@Abdalkadir 

Dat is geen KPN ISRA punt. Heb je iets van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

Je zou iets van deze ergens in je woning moeten hebben, daar moet het modem op worden aangesloten.

De aansluiting die jij nu hebt is een bridge tap (vertakking).

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

..

Ik heb de hotspot gevonden, maar hij werkt nog steeds niet.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

.

Hetzelfde probleem, ik heb alle verbindingen geprobeerd, maar er is geen internetverbinding

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 29 januari 2025

Dit is ook niet het juiste punt. Het moet op een klein kastje binnenkomen (afgemonteerd zijn). Heb je de kastjes in de vorige posts bekeken?

Je ziet daar trouwens twee draden in de muur. Dit is dus ook een aftakking. Een van die draden gaat naar dat andere punt die je liet zien. De andere waarschijnlijk naar de meterkast waar het echte punt binnenkomt.

Waar heb je je stroommeter en stoppenkast zitten. Meestal zit ie daar. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 januari 2025

Dit punt bevindt zich vlak bij de elektriciteitsmeterruimte. Ik volgde ook deze kabel. Dit is het eerste punt van de kabel die het huis binnenkomt. Ik denk dat dit het eerste punt in het huis is. Er is geen ander verbindingspunt.Het bevindt zich ook vlak bij de hoofdingang van het huis.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 29 januari 2025

Vlakbij de elektriciteitsmeterruimte is niet hetzelfde als in de meterruimte. Dit is in ieder geval niet de juiste .

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 januari 2025

Ja, het is in de buurt van de meterkast, het is niet hetzelfde als die in de woonkamer. Het is bij de ingang van het huis en ik heb de kabel gevolgd. Er is geen ander punt. Het is het eerste punt nadat de kabel het huis binnenkomt.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1471 reacties
  • 29 januari 2025

Heb je nu in de meterkast gekeken???

Anders moet er een monteur komen zoeken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 januari 2025

Ik heb gezocht maar ik heb niets gevonden

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 januari 2025

Ik denk dat dit voor TV is. Heeft het iets met internet te maken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen