Skip to main content
Beantwoord

Modem nog steeds niet ontvangen

• 9 januari 2025
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Goedendag,

Rond Black Friday ben ik overgestapt naar Odido. 
Van mijn huidige provider heb ik de bevestiging ontvangen dat mijn abonnement daar op 24 december stopt. Enkele dagen later ontving ik een mail van Guidion voor het maken van een afspraak voor de monteur. Ik las dat Odido het installatiepakket enige tijd daarvoor opstuurt en ik kan dit prima zelf installeren dus ik heb de afspraak geannuleerd. Ik was in de overstap periode namelijk ook weinig thuis dus daarom deed ik dit liever zelf op mijn eigen moment.
Mogelijk is hierdoor mijn overstap op pauze gezet? Dit werd echter niet vermeld bij het annuleren van de monteur en ik kreeg de indruk dat het optioneel was.

Ik heb tot nu toe nog niets ontvangen. Hier heb ik via het contactformulier een vraag over gesteld voordat mijn abonnement in zou gaan maar hier heb ik geen reactie op ontvangen.

Inmiddels heb ik al wel een factuur gekregen van mijn huidige provider voor de nieuwe maand. Ik betaalde een jaar lang €35 per maand en ik zou tegen het einde van die actieperiode overstappen maar omdat dit niet gebeurd is, betaal ik nu €85.

De bestelling staat in mijn Odido nog steeds op ‘Abonnement in oplevering’ en Overstapaanvraag geaccepteerd. 

Hopelijk kan dit snel opgelost worden.

Beste antwoord door Patrick_J

Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Patrick_J, dank! De reden dat Guidion vanaf 28-01-2025 kan is omdat netwerkbeheerder Delta Fiber de patch op 28-01-2025 zal doen. Eerder kan Guidion niet komen, dan zal er geen licht op de lijn staan en kan de installatie dus niet worden voltooid. Wij zijn afhankelijk van de netwerkbeheerder als het gaat om de activatie datum van de lijn en de patch in de wijkcentrale. De wensdatum was inderdaad 24-12-2024, maar gezien dit een gewenste datum is kunnen wij deze niet verzekeren. Op de overstapdatum regelen wij de opzegging en zal vanaf dat moment onze prijs gelden!

Dat verklaart een hoop. Het was wel fijn geweest als ik hier een mail over had ontvangen maar het is inmiddels duidelijk. De modem heb ik vandaag ook ontvangen. Bedankt voor de snelle oplossing en de reacties!

Bekijk origineel

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 10 januari 2025

Hey ​@Patrick_J, welkom op onze Community en bij Odido!

Ik zie inderdaad dat het pakket nog niet verzonden is, de verzendorder is ook nog niet aangemaakt. Ik heb direct een ticket voor je ingeschoten voor de technische dienst om het pakket zo snel mogelijk te verzenden. Dan moeten na de tijd Guidion opnieuw voor je aansturen om de installatie te voltooien. Hopelijk kan dit snel gerealiseerd worden! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 januari 2025

Beste Tommie, 

Hartelijk bedankt voor je reactie. 

Ik heb van Guidion inmiddels bericht ontvangen voor een nieuwe afspraak. Dit kan op zijn vroegst op 28 januari.

Ik vind het wel vervelend dat dit via de monteur moet want ik heb dit soort dingen meerdere keren zelf gedaan zonder problemen. Daarom had ik de afspraak ook geannuleerd. Dan hoeft de monteur niet onnodig naar mij toe te komen. Ook nog onder werktijd. Het was mij niet duidelijk dat dit verplicht was. 

Tijdens de kerstvakantie ben ik weggeweest waardoor ik hier niet eerder achteraan kon. Mijn verwachting was ook dat de overstap voor de vakantie geregeld was. 

Het vervelendste is dat de kortingsactie bij mijn huidige provider tot 18 januari loopt waardoor ik in die 10 dagen daarna net zoveel betaal als wat ik na mijn overstap voor een hele maand zou betalen. 

Ik zou het op prijs stellen als deze extra kosten door jullie worden vergoed. 

Bij voorbaat dank. 

Met vriendelijke groet, 

Patrick

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9318 reacties
  • 11 januari 2025

Je moet zelf een afspraak maken met Guidion. Als je dat door omstandigheden niet kon doen dan loopt je contract bij je huidige provider door de overstapservice door zodat je niet zonder komt te zitten. Je maakt ook geen dubbele kosten,  behalve dat je blijkbaar een heel gunstig contract had voor 30 euro. Odido heeft je bij black friday ook een fantastische actie gegeven, die gaat in op het moment van de overstap. Je huidige provider zal na de overstap een creditfactuur pro rato sturen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 januari 2025

Beste Eric, 

Dat klopt. Het punt is alleen dat de overstap al op 24 december zou plaatsvinden, voor het einde van mijn huidige actieperiode. Dit kreeg ik ook per mail bevestigd van mijn huidige provider. 

Ik heb de monteur dus afgezegd omdat ik de indruk kreeg dat het optioneel was. De modem zou immers vooraf opgestuurd worden en die kan ik zelf wel aansluiten. Maar hierdoor kan ik dus pas op 28 januari over waardoor ik na 18 januari € 85 pm betaal. Dat komt voor die 10 dagen neer op bijna € 30 terwijl ik dat na mijn overstap voor een hele maand betaal. Als de overstap op 24 december was afgerond, had ik deze extra kosten niet gehad. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2982 reacties
  • 13 januari 2025

Hi ​@Patrick_J, dank! De reden dat Guidion vanaf 28-01-2025 kan is omdat netwerkbeheerder Delta Fiber de patch op 28-01-2025 zal doen. Eerder kan Guidion niet komen, dan zal er geen licht op de lijn staan en kan de installatie dus niet worden voltooid. Wij zijn afhankelijk van de netwerkbeheerder als het gaat om de activatie datum van de lijn en de patch in de wijkcentrale. De wensdatum was inderdaad 24-12-2024, maar gezien dit een gewenste datum is kunnen wij deze niet verzekeren. Op de overstapdatum regelen wij de opzegging en zal vanaf dat moment onze prijs gelden!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 14 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Dat verklaart een hoop. Het was wel fijn geweest als ik hier een mail over had ontvangen maar het is inmiddels duidelijk. De modem heb ik vandaag ook ontvangen. Bedankt voor de snelle oplossing en de reacties!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen