Skip to main content
Beantwoord

Overstap niet geregeld door Odido, dubbele kosten gemaakt

• 23 december 2024
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Na zo'n 10 keer het afgelopen jaar met Odido telefonisch gesproken te hebben en na meerdere emails is er nog steeds geen oplossing. De fout is door Odido telefonisch toegegeven en is ook via de email bevestigd. Meerdere keren heb ik via de email en telefonisch aangegeven dat het opgelost moet worden en dat wordt dan steeds beloofd. Helaas zijn het loze beloftes. Omdat ik me geen raad meer weet van hoe nu verder, ben ik gaan Googlen en kwam ik hier terecht. Hopelijk helpt het om het probleem nu openlijk kenbaar te maken. Wellicht wordt het dan wel opgepakt.

Hieronder mijn allereerste email naar Odido waarin het probleem wordt geschetst, de bijlagen kan ik niet invoegen gezien uiteraard de privacy. ik kan die wel eventueel met een moderator delen:

Goedemiddag,

Bedankt Mohammad voor het fijne gesprek en dat je zo snel kon uitzoeken dat Odido inderdaad een fout met de overstap heeft gemaakt.

Via deze route wil ik graag de door mij onterecht gemaakte kosten bij KPN vergoed krijgen, die zijn ontstaan door een fout van Odido.

Ik heb KPN al eerder gebeld en geprobeerd het van hen terug te krijgen, maar zij zeggen (terecht) dat de fout compleet bij Odido ligt. Zij zullen dan ook niets vergoeden.

Het verhaal is simpel:

Odido heeft pas 12 december 2024 aan KPN doorgegeven dat ik per 9 november 2024 ben overgestapt naar Odido.

Hierdoor heb ik van 9 november t/m 12 december 2024 naast een Odido TV+Internet abonnement ook een abonnement van KPN gehad en betaald. Ik heb hierdoor zo'n €68,- aan extra kosten gemaakt. Deze extra gemaakte kosten wil ik uiteraard terug.

Ik heb 4 bijlagen ingesloten;

- De KPN factuur van november

- De KPN factuur van december

- De KPN credit factuur van 12/12/'23 t/m 1/1/'24

- De email van Odido ontvangen op 12 december dat ik per 9 november Odido tv+internet ga gebruiken.

Verneem spoedig een reactie en een gepaste oplossing.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@senkosters, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat het abonnement bij ons eerder is ingegaan dan de datum waarop het abonnement bij KPN is stopgezet. Mijn excuses hiervoor. Zoals Eric aangeeft, kunnen wij in dit geval de kosten die je aan onze kant hebt gemaakt voor je vergoeden zodat je geen dubbele hebt voor die periode. Ik heb de vergoeding gelijk voor je in orde gemaakt en dit zal met de volgende factuur verrekend worden! Hier krijg je ook een bevestiging van per e-mail. 

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9350 reacties
  • 23 december 2024

Had je de Odido overstapservice aangevraagd? Het is raar dat deze melding verteaagd is doorgegeven. Dit zijn automatische processen. Als de overstapservice maximaal 4 maanden voor de daadwerkelijke overstap ligt en de Odido router komt online, het overstapproces wordt verder getriggerd. Heb je over de maand november ook een Odido factuur gehad?

Maar als er al een dubbele factuur is, dan denk ik dat Odido maximaal de kosten van het Odido abonnement binnen die periode vergoed. Geen "kosten derden".

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 december 2024

Hoi Eric,

Ik had inderdaad de overstapservice aangevraagd, maar die is niet in gang gezet. In november is er een bedrag afgeschreven en de factuurdatum is 28/10/23

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 december 2024
senkosters schreef:

Na zo'n 10 keer het afgelopen jaar met Odido telefonisch gesproken te hebben en na meerdere emails is er nog steeds geen oplossing. De fout is door Odido telefonisch toegegeven en is ook via de email bevestigd. Meerdere keren heb ik via de email en telefonisch aangegeven dat het opgelost moet worden en dat wordt dan steeds beloofd. Helaas zijn het loze beloftes. Omdat ik me geen raad meer weet van hoe nu verder, ben ik gaan Googlen en kwam ik hier terecht. Hopelijk helpt het om het probleem nu openlijk kenbaar te maken. Wellicht wordt het dan wel opgepakt.

Hieronder mijn allereerste email naar Odido waarin het probleem wordt geschetst, de bijlagen kan ik niet invoegen gezien uiteraard de privacy. ik kan die wel eventueel met een moderator delen:

Goedemiddag,

Bedankt Mohammad voor het fijne gesprek en dat je zo snel kon uitzoeken dat Odido inderdaad een fout met de overstap heeft gemaakt.

Via deze route wil ik graag de door mij onterecht gemaakte kosten bij KPN vergoed krijgen, die zijn ontstaan door een fout van Odido.

Ik heb KPN al eerder gebeld en geprobeerd het van hen terug te krijgen, maar zij zeggen (terecht) dat de fout compleet bij Odido ligt. Zij zullen dan ook niets vergoeden.

Het verhaal is simpel:

Odido heeft pas 12 december 2023 aan KPN doorgegeven dat ik per 9 november 2023 ben overgestapt naar Odido.

Hierdoor heb ik van 9 november t/m 12 december 2023 naast een Odido TV+Internet abonnement ook een abonnement van KPN gehad en betaald. Ik heb hierdoor zo'n €68,- aan extra kosten gemaakt. Deze extra gemaakte kosten wil ik uiteraard terug.

Ik heb 4 bijlagen ingesloten;

- De KPN factuur van november

- De KPN factuur van december

- De KPN credit factuur van 12/12/'23 t/m 1/1/'24

- De email van Odido ontvangen op 12 december dat ik per 9 november Odido tv+internet ga gebruiken.

Verneem spoedig een reactie en een gepaste oplossing.

Ik had wat tikfouten in de jaartallen gemaakt.

Dit gedoe speelt al zolang dat ik zelfs de jaren door de war begin te halen. Deze casus loopt al meer dan een jaar.

Ik kan mn initiële post niet aanpassen dus hopelijk is het op deze manier duidelijk. De data hierboven zijn correct.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Hi ​@senkosters, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat het abonnement bij ons eerder is ingegaan dan de datum waarop het abonnement bij KPN is stopgezet. Mijn excuses hiervoor. Zoals Eric aangeeft, kunnen wij in dit geval de kosten die je aan onze kant hebt gemaakt voor je vergoeden zodat je geen dubbele hebt voor die periode. Ik heb de vergoeding gelijk voor je in orde gemaakt en dit zal met de volgende factuur verrekend worden! Hier krijg je ook een bevestiging van per e-mail. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen