Skip to main content
Beantwoord

ONT registreren lukt niet.

• 17 december 2024
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

Hallo, we zijn overgestapt van KPN naar Odido. De monteur is langs geweest voor installatie, maar krijgt foutmelding bij registratie ONT. Bij registratie open service pagina ook foutmelding -8555. EM gebeld maar kon niet op afstand worden opgelost. Dit zou gemeld worden bij KPN, maar die geven aan van niks te weten. Ik krijg de installatiedienst ook niet te pakken via telefoon of chat. 

Graag hulp wat te doen. Alvast bedankt!

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hoi ​@Sven1234, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik ben voor je gaan kijken maar er loopt een openstaande bestelling bij een andere provider. KPN mag ons niet vertellen welke provider dit is maar hierdoor kunnen wij je niet online krijgen. Je moet die bestelling annuleren zodat wij je kunnen aanmelden bij ons of onze bestelling annuleren. 

Bekijk origineel

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • Antwoord
  • 18 december 2024

Hoi ​@Sven1234, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik ben voor je gaan kijken maar er loopt een openstaande bestelling bij een andere provider. KPN mag ons niet vertellen welke provider dit is maar hierdoor kunnen wij je niet online krijgen. Je moet die bestelling annuleren zodat wij je kunnen aanmelden bij ons of onze bestelling annuleren. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 december 2024

Hoi Tommie, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb contact gehad met KPN, maar die zeggen geen andere openstaande bestelling te zien behalve de nieuwe aanvraag voor Odido. Ze zien wel dat onze energieleverancier toegang heeft tot de lijn, maar er is geen aanvraag van hun bekend. 

Ik kan dus niks annuleren want er is niks bekend bij KPN. Zie je eventueel een wijziging? 

Alvast bedankt voor je reactie. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 20 december 2024

Hi ​@Sven1234, ik ga dit laten checken door mijn backoffice collega's. Hopelijk weet ik vandaag meer, dan laat ik dat jou meteen weten. Dank voor je geduld!

Update: kan je het serienummer van je ONT delen met ons? Dit begint met GNXS. Wij willen dit checken om dat er een serienummer bij ons bekend is, waarvan KPN zegt dat deze in gebruik is. Zet dit nummer in je profiel onder '’Info voor moderator'’ en laat mij weten als deze er staat!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 december 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Sven1234, ik ga dit laten checken door mijn backoffice collega's. Hopelijk weet ik vandaag meer, dan laat ik dat jou meteen weten. Dank voor je geduld!

Update: kan je het serienummer van je ONT delen met ons? Dit begint met GNXS. Wij willen dit checken om dat er een serienummer bij ons bekend is, waarvan KPN zegt dat deze in gebruik is. Zet dit nummer in je profiel onder '’Info voor moderator'’ en laat mij weten als deze er staat!

Ik heb het nummer in de info gezet. Alvast bedankt!

• 175 reacties
  • 22 december 2024
Sven1234 schreef:

Hoi Tommie, 

Bedankt voor je reactie. Ik heb contact gehad met KPN, maar die zeggen geen andere openstaande bestelling te zien behalve de nieuwe aanvraag voor Odido. Ze zien wel dat onze energieleverancier toegang heeft tot de lijn, maar er is geen aanvraag van hun bekend. 

Ik kan dus niks annuleren want er is niks bekend bij KPN. Zie je eventueel een wijziging? 

Energieleverancier heeft normaliter niks te maken met de glasvezel aansluiting. Maar de partij ‘Budget’ biedt onder de merken Budget Energie stroom/gas aan en onder Budget Thuis, internet via het netwerk van KPN. Heb je daar toevallig een bestelling lopen of heb je daar nu een abonnement? In dat geval stap je nu niet over van KPN naar Odido maar stap je over van Budget Thuis naar Odido, je bent dan geen klant bij KPN geweest, voor de mogelijk gebruikte overstapservice is het belangrijk dit correct door te geven.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 23 december 2024

Hi ​@Sven1234, ik zie het. Dankjewel! Ik ga het doorgeven aan de juiste persoon. Weet ik meer, laat ik je dat hier weten!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 december 2024
prodigy schreef:
Sven1234 schreef:

Hoi Tommie, 

Energieleverancier heeft normaliter niks te maken met de glasvezel aansluiting. Maar de partij ‘Budget’ biedt onder de merken Budget Energie stroom/gas aan en onder Budget Thuis, internet via het netwerk van KPN. Heb je daar toevallig een bestelling lopen of heb je daar nu een abonnement? In dat geval stap je nu niet over van KPN naar Odido maar stap je over van Budget Thuis naar Odido, je bent dan geen klant bij KPN geweest, voor de mogelijk gebruikte overstapservice is het belangrijk dit correct door te geven.

Nee, we hebben daar geen bestelling lopen voor internet. KPN gaf ook aan dat ze geen bestelling van hen hebben, enkel de mogelijkheid voor toegang. We hebben al jaren KPN, nergens anders wat aangevraagd behalve nu voor Odido. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@Sven1234, je hebt nu twee verschillende nummers met mij gedeeld. Even voor de zekerheid, welke staat er nú aangesloten? Is dat die van KPN, of die van ons?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen