Skip to main content
Beantwoord

XGS-PON activeren mislukt


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb een upgrade van glasvezel naar 8Gbit/s besteld. Alle apparatuur ontvangen en vandaag is monteur van Guidion langs geweest. Helaas kon hij e.e.a. niet afmaken, omdat XGS-PON niet geactiveerd was. Groene PON lampje bleef knipperen.

Ook na telefonisch contact met backoffice Guidion was het niet opgelost. Nu moet ik weer wachten op bericht van Odido en opnieuw een afspraak met monteur maken. Gelukkig kon hij wel de oude verbinding (1Gbit/s) terug zetten

Het lijkt mij echter dat dit een simpele administratieve handeling vergt en dat daarna nieuwe XGS-PON geactiveerd is. Vervolgens kan ik zelf nog wel het nieuwe modem aansluiten.

Ik hoor graag hoe deze administratieve handeling verricht kan worden

Beste antwoord door mboreel

Tommie van Odido schreef:

Hey @mboreel, welkom op onze Community!

Guidion had een software storing lees ik nu. Ik heb dit serienummer nu geregistreerd: 48575443835999AF. Kan je controleren of je nu online komt of niet?

Hi Tommie,

Yep, dat was het. Nu werkt het prima en heb ik 7506 Mbps down en 7739 Mbps up! Geweldig.

Zeer bedankt voor je hulp.

Bekijk origineel

16 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 31 oktober 2024

Hey @mboreel, welkom op onze Community!

Guidion had een software storing lees ik nu. Ik heb dit serienummer nu geregistreerd: 48575443835999AF. Kan je controleren of je nu online komt of niet?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 31 oktober 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @mboreel, welkom op onze Community!

Guidion had een software storing lees ik nu. Ik heb dit serienummer nu geregistreerd: 48575443835999AF. Kan je controleren of je nu online komt of niet?

Hi Tommie,

Yep, dat was het. Nu werkt het prima en heb ik 7506 Mbps down en 7739 Mbps up! Geweldig.

Zeer bedankt voor je hulp.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 31 oktober 2024

Ah kijk aan, fijn om te horen dat je up and running bent en ook een zeer goede snelheid haalt @mboreel! Geen dank. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 4 november 2024

Beste tommy van odido 

 

Ik heb u een pb gestuurd omtrend dit onderwerp  😉


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 5 november 2024

Hi @bastawine, welkom op onze Community!

De Zaram modules werken inderdaad op ons netwerk. Als die bij jouw modem past dan zou je die kunnen aanschaffen en dan kan ik of een andere moderator hem voor je registreren. 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 7 november 2024

Hi Tommy van odido,

Ik heb de Zaram module besteld , moet ik vie deze weg de gegevens doorgeven als ik hem binnen heb ? 
 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 8 november 2024

Als je hem binnen hebt laat het dan hier weten @bastawine, dan spreken we wat af voor de registratie! 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 9 november 2024

Hi Tommy van odido,

Ik heb hem binnen hoor 

S/N: ZarmCN23060607

Is het zo dat de originele huawei ont ook blijft werken ? 

groeten


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 11 november 2024

Hey @bastawine, nee, de Huawei stopt ermee zodra ik de Zaram module activeer. Kan je mij een privébericht sturen met daarin een datum en tijdstip wanneer je hem kan omzetten? Dan plannen we iets in voor 20 minuutjes, dan registreer ik hem en kan je hem omzetten. Als het niet lukt kan ik de Huawei weer activeren zodat je niet zonder internet komt te zitten.


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 12 november 2024

Hi Tommy van odido,

ik heb je een pb gestuurd ;)


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 15 november 2024

Hi Tommy van odido,

Ik probeer al dagen een afspraak te maken ??


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 15 november 2024

Hi tommy, 

 

Het lukte niet , heb je pb gestuurd 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 6 december 2024

hi tommy, 

ik heb je pb gestuurd 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 9 december 2024

hi tommy, 

ik heb je pb gestuurd ;)


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 9 december 2024

Hoi, Tommy 

 

Heb je een bericht gestuurd 


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 11 december 2024

Hoi, Tommy 

Heb je een bericht gestuurd


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen