Skip to main content

Oplevering aansluiting glasvezel


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Vorige maand heb ik internet+tv via glasvezel aangevraagd. Vorige week een mail gehad dat de voorbereidende werkzaamheden klaar zijn.

 

Ik wacht nu op het installatiepakket en contact met Guidion. Wanneer kan ik het installatiepakket en een mail van Guidion verwachten? 

Uitgelichte reactie

10 november 2023

Hi @JWes, ik kan op dit moment niet heel veel zien in mijn systeem. Ik heb daarom besloten om onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw te trekken. Zij zullen het gaan onderzoeken en je opbellen met een update over jouw oplevering! 

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21907 reacties
  • 7 november 2023

HAllo @JWes 

Je zal vanzelf een mail/sms van Guidion krijgen om een afspraak te maken met Guidion zodra het glasvezelaansluitpunt is geplaatst en het glasvezel gereed is voor gebruik volgens Odido.

Het installatiepakket zal je uiterlijk 1 week cóór de afspraak met Guidion in huis hebben. Wat is de status nu in je Odido account?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 november 2023
Waqqas schreef:

HAllo @JWes 

Je zal vanzelf een mail/sms van Guidion krijgen om een afspraak te maken met Guidion zodra het glasvezelaansluitpunt is geplaatst en het glasvezel gereed is voor gebruik volgens Odido.

Het installatiepakket zal je uiterlijk 1 week cóór de afspraak met Guidion in huis hebben. Wat is de status nu in je Odido account?

Sinds 2-11 is de status bij stap 3: bestelling in behandeling. Installatiepartner Guidion stuurt je een uitnodiging om een installatieafspraak te maken.

 

Ik vroeg me dus af wanneer ik deze uitnodiging daadwerkelijk ontvang. Ik vind het hele proces best lang duren. De bestelling is al meer dan een maand geleden gedaan. 


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 8 november 2023

@JWes Ik heb gelijk voor je gekeken. Houd er trouwens rekening mee met dat je een pre-order hebt geplaatst. Bij pre-orders kan het iets langer duren voordat daadwerkelijk alles gereed is en je aangesloten kan worden. Ik zie daarnaast dat jouw glasvezelaanvraag op on hold is gezet per 6 november door E-Fiber (het glasvezelnetwerk wat op jouw adres ligt). Er lijkt iets met een poort te zijn waarop je aangesloten wordt. Ik kan verder niet exact zien wat ermee aan de hand is, maar dit moet eerst opgelost worden, voordat de aanvraag hervat kan worden. Zodra alles weer doorloopt, zul je vanzelf bericht ontvangen van Guidion voor het maken van een installatieafspraak en zul je het installatiepakket ontvangen. Ik durf je voor nu dan ook nog geen datum te geven, omdat ik niet weet of het veel voeten in de aarde heeft om dit met de poort op te lossen. Ik wil je uiteraard ook geen valse belofte doen door je een datum te geven.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 november 2023
Demi van Odido schreef:

@JWes Ik heb gelijk voor je gekeken. Houd er trouwens rekening mee met dat je een pre-order hebt geplaatst. Bij pre-orders kan het iets langer duren voordat daadwerkelijk alles gereed is en je aangesloten kan worden. Ik zie daarnaast dat jouw glasvezelaanvraag op on hold is gezet per 6 november door E-Fiber (het glasvezelnetwerk wat op jouw adres ligt). Er lijkt iets met een poort te zijn waarop je aangesloten wordt. Ik kan verder niet exact zien wat ermee aan de hand is, maar dit moet eerst opgelost worden, voordat de aanvraag hervat kan worden. Zodra alles weer doorloopt, zul je vanzelf bericht ontvangen van Guidion voor het maken van een installatieafspraak en zul je het installatiepakket ontvangen. Ik durf je voor nu dan ook nog geen datum te geven, omdat ik niet weet of het veel voeten in de aarde heeft om dit met de poort op te lossen. Ik wil je uiteraard ook geen valse belofte doen door je een datum te geven.

Hoi Demy,

Bedankt voor de feedback. Ik kreeg van efiber vorige maand te horen dat alles klaar was en de provider mij al lang aan kon sluiten. Door de overname van tweak moest ik echter opnieuw een aanvraag doen bij jullie. 

Ik heb navraag gedaan naar de werkzaamheden die nog verricht moeten worden aan de 'poort'. Ik hoop snel iets van efiber te horen.

Het had wel fijn geweest als ik meteen door jullie geïnformeerd was over het feit dat de status van de aanvraag blijkbaar op on hold staat. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 november 2023
Demi van Odido schreef:

@JWes Ik heb gelijk voor je gekeken. Houd er trouwens rekening mee met dat je een pre-order hebt geplaatst. Bij pre-orders kan het iets langer duren voordat daadwerkelijk alles gereed is en je aangesloten kan worden. Ik zie daarnaast dat jouw glasvezelaanvraag op on hold is gezet per 6 november door E-Fiber (het glasvezelnetwerk wat op jouw adres ligt). Er lijkt iets met een poort te zijn waarop je aangesloten wordt. Ik kan verder niet exact zien wat ermee aan de hand is, maar dit moet eerst opgelost worden, voordat de aanvraag hervat kan worden. Zodra alles weer doorloopt, zul je vanzelf bericht ontvangen van Guidion voor het maken van een installatieafspraak en zul je het installatiepakket ontvangen. Ik durf je voor nu dan ook nog geen datum te geven, omdat ik niet weet of het veel voeten in de aarde heeft om dit met de poort op te lossen. Ik wil je uiteraard ook geen valse belofte doen door je een datum te geven.

Hoi @Demi van Odido , e-fiber zegt:"Goedemiddag, bedankt voor uw terugkoppeling. Het kan zijn dat de provider zijn apparatuur nog niet gereed heeft in onze wijkcentrale. Wij hebben zoals eerder aangegeven geen werkzaamheden meer te verrichten op het netwerk. * Ernst"

Kunnen jullie alsjeblieft met e-fiber communiceren om te zien waar ik nou precies op aan het wachten ben. Volgens E-fiber wacht ik op Odido en volgens jou wacht ik op E-Fiber.....


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 10 november 2023

Hi @JWes, ik kan op dit moment niet heel veel zien in mijn systeem. Ik heb daarom besloten om onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw te trekken. Zij zullen het gaan onderzoeken en je opbellen met een update over jouw oplevering! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen