Skip to main content
Beantwoord

Instaleren internet

  • 11 september 2023
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Goedemiddag, bij het installeren van mijn internet kom ik erachter dat ik alleen een coax aansluiting heb. In de meterkast is nergens een aansluitpunt te vinden zoals aangegeven, ik zie wel in de woonkamer een kabel naarboven komen. Maar geen idee wat dat is, kan ik hier het beste een monteur voor vragen? 

 

Beste antwoord door Pouh

Mari. Ska schreef:

Bedankt, nee ik heb geen glasvezel aangevraagd. Deze kabel zit er al sinds ik hier ben komen wonen 8 jaar geleden. 

Komt een monteur je aansluiting installeren? Het lijkt mij niet dat je met deze kabels zelf je modem kan installeren, tenzij je super handig bent. Misschien kunnen we beter een reactie van de moderators van Odido afwachten. 

Bekijk origineel

9 reacties

Pouh
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 242 reacties
  • 11 september 2023

Heb je glasvezel besteld? Dit ziet er namelijk niet uit als glasvezel. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk. 

Glasvezel aansluiting

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 september 2023

Bedankt, nee ik heb geen glasvezel aangevraagd. Deze kabel zit er al sinds ik hier ben komen wonen 8 jaar geleden. 


Pouh
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 242 reacties
  • Antwoord
  • 11 september 2023
Mari. Ska schreef:

Bedankt, nee ik heb geen glasvezel aangevraagd. Deze kabel zit er al sinds ik hier ben komen wonen 8 jaar geleden. 

Komt een monteur je aansluiting installeren? Het lijkt mij niet dat je met deze kabels zelf je modem kan installeren, tenzij je super handig bent. Misschien kunnen we beter een reactie van de moderators van Odido afwachten. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 september 2023

De monteur heb ik aangevraagd, het duurt 3 dagen voordat ze contact opnemen. Dat betekend dat ik al die tijd zonder internet zit, mijn dochter gebruikt haar laptop voor school en ik voor mijn werk. Niet echt ideaal dit, mobiel internet gaat er ook erg snel doorheen zo. Stel dat het wel die kabel is, en ik kan het zelf doen dan wil ik daar graag moeite voor doen. 


Pouh
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 242 reacties
  • 11 september 2023
Mari. Ska schreef:

De monteur heb ik aangevraagd, het duurt 3 dagen voordat ze contact opnemen. Dat betekend dat ik al die tijd zonder internet zit, mijn dochter gebruikt haar laptop voor school en ik voor mijn werk. Niet echt ideaal dit, mobiel internet gaat er ook erg snel doorheen zo. Stel dat het wel die kabel is, en ik kan het zelf doen dan wil ik daar graag moeite voor doen. 

Ik snap het, helaas moet een monteur het aansluiten en activeren bij Odido voordat je abonnement start en kost dat even tijd. Misschien als je vriendelijk vraagt aan een medewerker kan je een code krijgen voor tijdelijk Unlimited op mobiel zodat je die als hotspot kan gebruiken. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 september 2023

Bedankt voor de tip. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21671 reacties
  • 11 september 2023

Hallo @Mari. Ska 

DSL internet kan je zelf aansluiten en dit is dan volgens mij ook de telefoonkabel die je woning binnenkomt.

Helaas ontbreekt het aansluitpunt waardoor je de modem niet kan aansluiten, deze zal dan geplaatst moeten worden door een monteur.

De DSL verbinding is actief op de installatiedatum vóór 18:00.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 11 september 2023
Waqqas schreef:

Hallo @Mari. Ska 

DSL internet kan je zelf aansluiten en dit is dan volgens mij ook de telefoonkabel die je woning binnenkomt.

Helaas ontbreekt het aansluitpunt waardoor je de modem niet kan aansluiten, deze zal dan geplaatst moeten worden door een monteur.

De DSL verbinding is actief op de installatiedatum vóór 18:00.

Dat betekent dus dat ik het niet zelf kan aansluiten.. Ik wacht nu op contact met een monteur om een afspraak in te plannen. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 12 september 2023
Occaj schreef:
Mari. Ska schreef:

De monteur heb ik aangevraagd, het duurt 3 dagen voordat ze contact opnemen. Dat betekend dat ik al die tijd zonder internet zit, mijn dochter gebruikt haar laptop voor school en ik voor mijn werk. Niet echt ideaal dit, mobiel internet gaat er ook erg snel doorheen zo. Stel dat het wel die kabel is, en ik kan het zelf doen dan wil ik daar graag moeite voor doen. 

Ik snap het, helaas moet een monteur het aansluiten en activeren bij Odido voordat je abonnement start en kost dat even tijd. Misschien als je vriendelijk vraagt aan een medewerker kan je een code krijgen voor tijdelijk Unlimited op mobiel zodat je die als hotspot kan gebruiken. 

Nog bedankt voor je tip, ik heb inderdaad een code gekregen. Erg fijn :)


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen