Op 2 mei heb ik glasvezel aangevraagd. Na maanden van stilte zijn er 3 weken geleden ineens een paar monteurs gekomen die de aansluiting gerealiseerd hebben. Met behulp van Google Translate (monteurs spraken alleen maar Turks en hingen continu aan de telefoon) kon ik er toch iets van begrijpen. De installatie in huis zou ook weer door een turks sprekende meneer gebeuren. Maar die kwam maar niet. Uiteindelijk (vrijdagmiddag 18 uur) toch iemand die gehaast binnenkwam, het glasvezelkastje eerst verkeerd installeerde (glasvezelverbinding weer verbreken en opnieuw lassen) en tegen mij in vloeiend Turks aangaf dat er Luce op stond. Ondertussen ook alweer continu met zijn vriendje aan de telefoon hangend. Ik interpreteerde dat Luce als signaal. Het was helemaal oke, begreep ik uit zijn gebaren.
Twee weken later kwam de Guidion meneer die alles zou installeren. Hij mocht niets boren en zei dat er geen signaal op stond. Luce was licht en dat was er wel, maar geen signaal. Hij zei dat hij hiervoor een ticket had aangemaakt en dat het 2-5 werkdagen zou duren, voordat er wel signaal op zou staan. Deze monteur stond dan ook binnen 3 minuten weer buiten en heeft dus niets gedaan of aangesloten. Van die beloofde “wij sluiten alles voor u aan”, komt dus niets terecht.
Meer dan een week later en nog steeds niets. Het LOS (loss of signal) rode lampje staat nog steeds vrolijk te knipperen. Vanuit T-mobile of Guidion geen enkele reactie of en wanneer ik nu een werkende aansluiting ga krijgen.
Ik lees dat dit hele forum vol staat met soortgelijke verhalen. Ik kan alleen maar hopen dat ik ooit nog een keer wel een werkende aansluiting ga krijgen.
Ik heb tot nu toe nog steeds een goed werkende Ziggo verbinding en ik ben heel blij dat ik die gewoon aangehouden heb. Ik had al een vermoeden dat T-mobile een rommeltje zou maken van die installatie en helaas is dat ook uitgekomen. Veel kennissen hier in de buurt overwegen ook een overstap naar Glasvezel en volgen mijn installatieproblemen dan ook op de voet. Maar zoals het nu gaat, is er niemand die gaat overstappen. De chaos bij installeren is daar te groot voor.
Vandaag geprobeerd de T-mobile klantenservice te bellen, maar na een half uur in de wacht gestaan te hebben, werd mij geadviseerd op te hangen en op een later moment terug te bellen… Ook de chat-bot geprobeerd, maar dat is helemaal lachwekkend.