Eind 2020 glasvezel aangevraagd. Zou begin 2021 aangelegd worden bij ons in straat. Dit is gedaan. Ook in de meterkast is de glasvezel geïnstalleerd. Nou is dit niet allemaal klakkeloos verlopen. T-Mobile heeft alles via frontoffice aangepakt en zich fysiek eigenlijk niet mee bezig gehouden oftewel niet goed begeleid. Nog steeds heb ik denk ik de snelheid niet waarvoor ik betaal. Een aantal bevindingen, punten en problemen hieronder:
- Ten eerste moesten 2 stopcontacten aangelegd worden in de meterkast waarvoor apart betaald zou moesten worden. T-Mobile weet dat oude huizen geen stopcontacten hebben in de meterkast. Ze zouden hiermee rekening moeten houden. Dit moesten wij eigenlijk niet eens betalen.
- Als ik inlog bij T-Mobile Thuis dan staat er nog steeds ‘Internet Basic’. Dit moet eigenlijk ‘Glasvezel’ zijn. Als ik op ‘Internetsnelheid wijzigen’ klik staat er ‘Op dit moment is op jouw adres geen andere internetsnelheid beschikbaar’. Dit klopt dus niet.
- Ik heb op dit moment 2 modems thuis. 1 in de meterkast en 1 binnenshuis. Ik hoef er denk ik alleen maar 1 te hebben. En dat is dus van de meterkast ga ik ervan uit. Allebei de modems zijn van ‘Zyxel T-50’. Allebei de modems werken op dit moment en lampen van allebei de modems branden. Ik weet niet van welk ik gebruik maak op dit moment.
- Ik doe een snelheidstest op site van T-Mobile en ik kom uit op 25mbps en 6mbps. Hoogstwaarschijnlijk klopt het dat de ‘Glasvezel’ aansluiting nog niet is geactiveerd en dat ik nog steeds gebruik maak van de modem dat binnen is of met andere woorden van ‘Internet Basic’. Maar waarom branden de lampjes van de modem in de meterkast?
Mijn vraag is dus wat nu? Wat klopt en wat klopt niet. Hoe moet dit aangepakt worden, zodat ik dus gewoon gebruik kan maken van ‘Glasvezel’ abonnement die ik heb afgesloten?
Ps: ben niet ervaren met t-mobile community