Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T50 + Huawai Echolife rode wereldbol - geen internet

  • 6 februari 2021
  • 8 reacties
  • 1032 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi,

2 weken geleden is er bij ons T-Mobile Thuis (internet + tv) geïnstalleerd door Guidion. Het betreft glasvezel. Zyxel T50 modem i.c.m. Huawai Echolife HG8010H. Vanaf het moment van installeren heeft de TV niet gewerkt, telkens kwam de melding Internet connection error bij opstarten. De wifi deed het wel. Sinds 2 dagen doet ook het internet, zowel bekabeld als wifi, het ook niet meer. 
Op het modem brandt dan ook een rood lampje bij de wereldbol. 
Wij hebben alles al geprobeerd, stroom eraf en erop, andere kabels, etc.

 

Via de KPN (netbeheerder) website gecheckt of er een storing zit in het netwerk, ook dit schijnt niet het geval te zijn.
 

Inmiddels al 5 of 6 keer met T-Mobile gebeld en elke keer het bekende liedje: een lange wachtrij (>30min) en “we maken een taak aan voor de backoffice”. Als het goed is komt volgende week na veel aandringen een monteur langs om ernaar te kijken, echter nog geen bevestiging o.i.d. van gehad.. 

 

Heeft iemand nog tips?

 

 

Beste antwoord door Pieter_B

@EmielE 

 

If the “passive optical network” (PONlight is solid green and the “loss of service” (LOS) light is off, then it's working properly.

Je PON indicator moet steady branden, als die dus blijft knipperen dan heb je een extern netwerk probleem. Dit zal TMT/KPN na moeten kijken waarom dit het geval is, want een power down en power up lost schijnbaar het probleem niet op voor je GPON verbinding.

Bekijk origineel

8 reacties

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 6 februari 2021

Hallo EmielE,

Welke lampjes branden er op de Huawei ONT?

Heb je de Huawei ONT al eens gereset?

Mvg. Marcel


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 februari 2021

Hoi Marcel,


Het power lampje en LAN lampje branden continu en het PON lampje knippert. Het LOS lampje is helemaal uit. Zie ook bijgevoegde foto. 
 

 

Ik heb een reset gedaan op de 30-30-30 manier en dit had geen effect, nog steeds een rode wereldbol. 


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2128 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2021

@EmielE 

 

If the “passive optical network” (PONlight is solid green and the “loss of service” (LOS) light is off, then it's working properly.

Je PON indicator moet steady branden, als die dus blijft knipperen dan heb je een extern netwerk probleem. Dit zal TMT/KPN na moeten kijken waarom dit het geval is, want een power down en power up lost schijnbaar het probleem niet op voor je GPON verbinding.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 februari 2021

@Pieter_B dank voor het meekijken! Kan ik nu het beste wachten op T-Mobile? Of is dit iets wat ik zelf al kan melden aan KPN?


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2128 reacties
  • 7 februari 2021

@EmielE 

Zelf kun je hier weining aan doen op dit moment, zeker gezien dat je eigenlijk alles al hebt gedaan om het ‘tot leven’ te krijgen zoals alles spanningloos maken.

Je zal toch moeten wachten op aktie vanuit TMT, wat meestal i.d.d. neerkomt op het aansturen van een monteur.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 10 februari 2021

Goedemorgen @EmielE, mijn collega's hebben Guidion aangestuurd om de verbinding te herstellen. In dit geval is het probleem door hen op te lossen en hoeft de netwerkbeheerder (KPN NetwerkNL) niet langs te komen. Ik zie dat er een afspraak ingepland stond voor gisteren, maar vermoed dat deze verzet is door de huidige weersomstandigheden, kan dat kloppen? Heb je met Guidion een nieuwe datum kunnen prikken?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 februari 2021

@Jason het klopt dat Guidion gisteren niet kwam. Nu opnieuw ingepland voor morgenavond, hopelijk wordt het dan opgelost!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 12 februari 2021

@EmielE Bedankt voor je update! Is het gisteravond succesvol verlopen? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen