Afgelopen vrijdag 29-1-2021 is de Guidion monteur bij mij geweest om de apparatuur aan te sluiten. Hij constateerde dat er geen signaal op de lijn is en heeft er een melding van gemaakt.
Maandagavond naar de klantenservice gebeld om te vragen naar de status. Zij raden aan om opnieuw Guidion langs te laten komen om e.e.a. af te ronden/controleren.
Vandaag (2-2-2021) is er een monteur van Guidion geweest, die constateert wederom dat er geen signaal is (geen FO lampje) en dat de netwerkbeheerder dit moet oplossen.
Kan iemand aangeven wat de voortgang hiervan is?
Ik heb een grijze mediaconverter van CTS, nu vraag ik mij af of dit het juiste type is voor mijn aansluiting, en het niet een ONT moet zijn?
Beste antwoord door Cal van Odido
Hi @henkNL2, handig dat je aan de bel trekt! Excuus voor mijn verlate reactie, wij hebben het momenteel drukker dan verwacht. Zojuist heb ik een uitgebreide email richting de lijnbeheerder KPN NetwerkNL verstuurd. Tot mij spijt werken zij niet in het weekend waardoor de email niet eerder dan maandag opgepakt zal worden door hen. Daarentegen verwacht ik wel dat je diezelfde dag, of uiterlijk dinsdag, al gebeld wordt door hen voor een afspraak en dat er snel een monteur op de stoep zal verschijnen. Houd hiervoor graag je telefoon bij de hand en neem graag anonieme nummers op.
Daarnaast zal ik maandag de status in de gaten houden en, indien nodig, ervoor zorgen dat je wederom voorzien bent met extra mobiel internet. Ik heb er haast op gezet om dit op te lossen en ik vermoed dat je spoedig verder geholpen zal worden!
Als ik in het ODF overzicht kijk zie ik dat Berkel en Rodenrijs ODF gebied is.
Media is niet beschikbaar
De vraag is of je via een GPON aansluiting bent aangesloten. In dat geval zal je inderdaad een ONT moeten hebben. Een "normale" converter zal dan inderdaad geen licht aangeven. (Switch 3 en 4 staan wel op "on" en de rest op "off"?)
Welke internetsnelheid heb je aangevraagd?
Wacht even op reactie van een moderator, zij kunnen e.e.a. nakijken.
Hi @henkNL2, handig dat je aan de bel trekt! Excuus voor mijn verlate reactie, wij hebben het momenteel drukker dan verwacht. Zojuist heb ik een uitgebreide email richting de lijnbeheerder KPN NetwerkNL verstuurd. Tot mij spijt werken zij niet in het weekend waardoor de email niet eerder dan maandag opgepakt zal worden door hen. Daarentegen verwacht ik wel dat je diezelfde dag, of uiterlijk dinsdag, al gebeld wordt door hen voor een afspraak en dat er snel een monteur op de stoep zal verschijnen. Houd hiervoor graag je telefoon bij de hand en neem graag anonieme nummers op.
Daarnaast zal ik maandag de status in de gaten houden en, indien nodig, ervoor zorgen dat je wederom voorzien bent met extra mobiel internet. Ik heb er haast op gezet om dit op te lossen en ik vermoed dat je spoedig verder geholpen zal worden!
Hi @henkNL2, handig dat je aan de bel trekt! Excuus voor mijn verlate reactie, wij hebben het momenteel drukker dan verwacht. Zojuist heb ik een uitgebreide email richting de lijnbeheerder KPN NetwerkNL verstuurd. Tot mij spijt werken zij niet in het weekend waardoor de email niet eerder dan maandag opgepakt zal worden door hen. Daarentegen verwacht ik wel dat je diezelfde dag, of uiterlijk dinsdag, al gebeld wordt door hen voor een afspraak en dat er snel een monteur op de stoep zal verschijnen. Houd hiervoor graag je telefoon bij de hand en neem graag anonieme nummers op.
Daarnaast zal ik maandag de status in de gaten houden en, indien nodig, ervoor zorgen dat je wederom voorzien bent met extra mobiel internet. Ik heb er haast op gezet om dit op te lossen en ik vermoed dat je spoedig verder geholpen zal worden!
Hi Cal,
Vandaag werd ik gebeld door de KPN NetwerkNL, de monteur was onderweg. En even later de monteur aan de lijn. Hij geeft aan dat een patchkabel stuk was, nu werkt alles naar behoren!
Bedankt voor je support!
Ter info: Lansingerland - dipswitch 1 en 6 op ON - de grijze CVT media converter.
Vandaag kreeg ik een mail en sms van Guidion om een installatie afspraak te maken.
Kan iemand zien waar dit vandaan komt? Alles werkt hier dus al 10 dagen naar behoren, dus een beetje vreemd.
Kan het zijn dat de administratieve activatie van mijn abonnement nog niet doorgevoerd is, aangezien ik ook nog gewoon een factuur van mijn oude provider krijg?
Vandaag kreeg ik een mail en sms van Guidion om een installatie afspraak te maken.
Kan iemand zien waar dit vandaan komt? Alles werkt hier dus al 10 dagen naar behoren, dus een beetje vreemd.
Kan het zijn dat de administratieve activatie van mijn abonnement nog niet doorgevoerd is, aangezien ik ook nog gewoon een factuur van mijn oude provider krijg?
@Cal kun je zien of de verwerking goed is gegaan? Ik heb zomaar het vermoeden dat er niet is afgemeld dat mijn verbinding werkzaam is.
Mijn vorige provider weet niet van de overstap (daarom krijg ik gewoon nog facturen van hen), en de T-Mobile klantenservice geeft aan dat mijn verbinding nog niet actief zou zijn?
Guidion is 2x geweest om e.e.a. na te kijken, helaas hebben zij dat niet voor elkaar gekregen. KPNnetwerk heeft in de POP een patchkabel vervangen, sindsdien is alles werkzaam, maar is er toen ook een afmelding geweest?
Hey @henkNL2, tof dat alles nu al twee weken goed werkt! Het interessante is alleen dat wij vrij weinig actiefs te zien krijgen op jouw verbinding. Hierdoor vermoed ik dat er óf iets administratiefs verkeerd staat, óf dat jij nu op een internetaansluiting in de wijkcentrale zit die bedoelt is voor een ander huis. Mocht dat andere huis de aansluiting nodig hebben, dan zou dat wel problemen opleveren. Ik laat het uitgebreid uitzoeken. Wellicht dat er nog iemand langs moet komen, maar wij gaan eerst alle feiten op een rijtje krijgen! In de tussentijd ben ik erg blij dat dit geen probleem voor jouw huidige internetverbinding vormt. :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.