Beantwoord
T-Mobile thuis - Nieuwe verbinding opzeggen
Mijn schoonzus is verhuist en op het nieuwe adres t-mobile thuis aangevraagd. Dat zou geleverd worden op 3 juni, maar ergens in de keten zijn er problemen. Dat sleept en duurt en levered in haar situatie wat problemen op... jankende kinderen want geen TV etc etc. Je kent het wel.
Ze wil ontzettend graag naar een andere provider want er is geen concrete duidelijkheid waneer zaken wel geleverd worden. Op mijn advies heeft ze aan T-Mobile gevraagd om het contract te ontbinden zodat ze naar een leverancier over een ander medium (anders dan glasvezel kan overstappen).
Ze heeft lang aan de lijn gezeten en na 3x doorverbinden werd de verbinding verbroken. Vandaar dat ik het even hier post als vraag. Willen julle AJB kijken of haar contract (al dan niet uit coulance) ontbonden kan worden? We gaan ook richting de 30 dagen waardoor er spake is van 'verzuim van verplichtingen'.
Thanks alvast!
Ze wil ontzettend graag naar een andere provider want er is geen concrete duidelijkheid waneer zaken wel geleverd worden. Op mijn advies heeft ze aan T-Mobile gevraagd om het contract te ontbinden zodat ze naar een leverancier over een ander medium (anders dan glasvezel kan overstappen).
Ze heeft lang aan de lijn gezeten en na 3x doorverbinden werd de verbinding verbroken. Vandaar dat ik het even hier post als vraag. Willen julle AJB kijken of haar contract (al dan niet uit coulance) ontbonden kan worden? We gaan ook richting de 30 dagen waardoor er spake is van 'verzuim van verplichtingen'.
Thanks alvast!
Beste antwoord door Glassertje
De verbinding is normaal alleen kosteloos te beëindigen binnen 14 dagen, in de bedenktijd.Daarna zitten er kosten aan verbonden. Heeft jouw schoonzus wel een afspraak gemaakt bij Guidion? Als je met de aansluitdatum de datum die je invult tijdens het bestellen, dan is dit een wensdatum. Vaak ligt de echte oplevering wel ergens in de buurt.
Als je inlogt op Mijn T-Mobile Thuis, staat er dan nergens een verwachte aansluitdatum? T-Mobile levers over glasvezel als DSL.
Als je richting de wanprestatie gaat, moet je de provider eerst aangetekend in gebreke stellen. In de brief geef je T-Mobile een redelijke termijn, waarin ze het probleem kunnen oplossen. Mocht het na die periode nog niet opgelost zijn of er komt geen reactie, is het contract eenzijdig ontbonden. Let er wel op dat je gegevens verzameld, zoals print screens, mailtjes, eigenlijk alles waaruit je kan aantonen dat er een wanprestatie geleverd is. Mocht het voor de rechtbank komen dan valt of staat de hele zaak om deze informatie.Dat is mijn persoonlijke ervaring.
De T-Mobile medewerkers (moderators) lezen in ieder geval mee en bij problemen komen ze in beeld. Dit duurt doorgaans zo'n 24/48. Misschien zijn ze inderdaad coulant en is heel deze procedure hierboven beschreven niet eens nodig. Ik wens je in ieder geval succes.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.