Skip to main content

Volume van Sonos Beam niet te bedienen met nieuwe mediabox afstandsbediening

• 17 mei 2025
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

• is een Master Poster
  • 11 reacties

Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe afstandsbediening voor mijn mediabox ontvangen omdat de vorige gammel geworden is, maar nu loop ik wederom tegen een probleem aan. :)

De oude afstandsbediening heeft nog een IR module ingebakken waardoor ik de boel via de sonos app kon koppelen aan de soundbar. Dit heb ik zo gedaan omdat het nooit op een andere manier gewerkt heeft.

In de CEC instellingen staat alles ingeschakeld, maar dat heeft zoals eeder vermeld, ook nooit gewerkt.
Het aanpassen van het bedienen van het audioapparaat, de TV box of TV zelf werkt ook niet eens. Alles default automatisch terug naar “audioapparaat” wat dus niets doet.

Nu vraag ik mij af of er een fatsoenlijke oplossing is, of breek ik beide afstandsbedieningen open om de oude met de IR module te fixen? Of gaat de nieuwe afstandsbediening de prullenbak in omdat de helft van de functionaliteit het gewoon niet doet?

Wellicht handig om eens na te gaan waarom de koppeling met Sonos apparaten niet werkt, gezien ik niet de enige ben volgens andere posts. Overstappen word zo steeds aantrekkelijker.

Uitgelichte reactie

19 mei 2025

Hey ​@Chasepc, ik wil natuurlijk dat de bediening van het geluid vlekkeloos verloopt.

Hoe heb je alles precies aangesloten op de tv? Zit de Beam of de Mediabox in de ARC-input? Dit moet namelijk gewoon werken, mijn ouders hebben een Sonos Beam met de Mediabox op een Samsung tv aangesloten en daar werkt alles naar behoren. Ook ben ik benieuwd welke generatie je hebt van de Beam. Ik zie je berichtje graag tegemoet!

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 19 mei 2025

Hey ​@Chasepc, ik wil natuurlijk dat de bediening van het geluid vlekkeloos verloopt.

Hoe heb je alles precies aangesloten op de tv? Zit de Beam of de Mediabox in de ARC-input? Dit moet namelijk gewoon werken, mijn ouders hebben een Sonos Beam met de Mediabox op een Samsung tv aangesloten en daar werkt alles naar behoren. Ook ben ik benieuwd welke generatie je hebt van de Beam. Ik zie je berichtje graag tegemoet!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen