Skip to main content

Zwart beeld bij commerciele zenders

• 13 april 2025
  • 1 reactie
  • 7 Bekeken

Ik zag diverse topics maar de oplossingen werken voor ons niet. We hebben TV via wifi zonder mediabox maar uitsluitend via de odido app. We hebben een LG tv (55QNed826QW) vrij nieuw.

Vanmiddag met de TV aanzetten en de odido app opstarten doen ned 1,2 en 3 het wel. RTL, SBS, Net 5 enz enz geven allemaal zwart beeld en zonder geluid.

We hebben de modem opnieuw opgestart. TV uitgezet op een zwart kanaal en weer aan gezet. LAN kabels verwisseld en niks helpt. Beeld op commerciële zenders blijft zwart. TV is bedraad met kabel voor internet. Deze werkt prima daar alle andere internet apps wel werken.

Gisteren werkte alles nog prima zonder problemen. Dit is ook nog nooit eerder voor gekomen.

Iemand tips?

Uitgelichte reactie

14 april 2025

@marieke_w83 Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over start. Ik kan mij voorstellen dat je graag wil genieten van het volledige zenderaanbod. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Als ik het goed begrijp, werken Nederland 1, 2 en 3 wel, maar alle andere zenders niet of geldt dit alleen voor RTL, SBS en Net 5? 

Allereerst ben ik benieuwd of de Favorieten uitstaan. Dit check je als volgt: 

1. Ga naar een zender en klik op de rechterpijl (OK-knop).
  2. Klik nogmaals op de rechterknop op favorieten te zien. 
  3. Pas hier de instellingen aan (indien nodig). 

Wil je sowieso de volgende vragen beantwoorden? Dan kan ik gericht met je meekijken naar de juiste oplossing: 

• Werkt het TV-menu en de zenderlijst wel?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Als laatste wil ik je vragen om nog je community profiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. De verificatie is hiermee compleet en ik kan je dan gelijk verder helpen. 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. Ik sta voor je klaar! 

1 reactie

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 14 april 2025

@marieke_w83 Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over start. Ik kan mij voorstellen dat je graag wil genieten van het volledige zenderaanbod. Ik help je graag om dit te realiseren! 

Als ik het goed begrijp, werken Nederland 1, 2 en 3 wel, maar alle andere zenders niet of geldt dit alleen voor RTL, SBS en Net 5? 

Allereerst ben ik benieuwd of de Favorieten uitstaan. Dit check je als volgt: 

1. Ga naar een zender en klik op de rechterpijl (OK-knop).
  2. Klik nogmaals op de rechterknop op favorieten te zien. 
  3. Pas hier de instellingen aan (indien nodig). 

Wil je sowieso de volgende vragen beantwoorden? Dan kan ik gericht met je meekijken naar de juiste oplossing: 

• Werkt het TV-menu en de zenderlijst wel?
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Als laatste wil ik je vragen om nog je community profiel aan te vullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. De verificatie is hiermee compleet en ik kan je dan gelijk verder helpen. 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. Ik sta voor je klaar! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen