Skip to main content
Beantwoord

Verschillende klachten TV

• is een Top Poster
  • 11 reacties

Goedenavond,

sinds 21 maart 2025 Odido inclusief twee TV mediaboxen. Klachten zijn divers. 

Setup is als volgt:

-Beide mediabox met software versie 12.8.9096, verder geen updates beschikbaar als ik er naar zoek;

-Beide met UTP-kabel aangesloten;

-Batterijen van afstandsbedieningen al vervangen.

Klachten bij beide mediaboxen, zijn niet constant:

-Afstandsbediening (AB) knop ‘mediabox’ knippert constant bij het aanzetten;

-functies op AB werken niet consequent, de ene keer wel, de andere keer niet;

-mediagids werkt vaker niet dan wel;

-na wisselen van kanaal zwart beeld en vervolgens klacht; ‘geen internetverbinding’;

-en dan opeens bij een ander kanaal wel weer beeld; 
-bij wisselen van kanaal meestal geen kanaalinformatie in beeld;

-bij wisselen van kanaal, ene keer wel geluid, andere keer niet;

-Netflix knop werkt wel, Apps knop niet;

Kortom, een LIJST aan klachten, op dagelijkse basis. Dit MOET echt op korte termijn opgelost worden! Graag een werkend systeem, ik betaal er tenslotte voor. En anders bij einde contract weer terug naar KPN, want daar werkt het allemaal top…

Groet Oscar 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@OBRO, goed dat je dit topic bent gestart! Ik sta voor je klaar, want juist moet je zorgeloos van onze Mediaboxen kunnen genieten. Je kaart een aantal interessante zaken aan, die ik heel graag wil nagaan. Ten eerst zou ik graag je TV stream willen bekijken, hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Ik zie dat er een aantal gegevens zijn ingevuld in je Community profiel, maar dat ik je adres gegevens mis. Zou je jouw postcode en huisnummer willen aanvullen aan je profiel? Geef mij een seintje als dit is gedaan. Ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

Bekijk origineel

14 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2961 reacties
  • Antwoord
  • 11 april 2025

Hi ​@OBRO, goed dat je dit topic bent gestart! Ik sta voor je klaar, want juist moet je zorgeloos van onze Mediaboxen kunnen genieten. Je kaart een aantal interessante zaken aan, die ik heel graag wil nagaan. Ten eerst zou ik graag je TV stream willen bekijken, hiervoor heb ik wel je gegevens nodig. Ik zie dat er een aantal gegevens zijn ingevuld in je Community profiel, maar dat ik je adres gegevens mis. Zou je jouw postcode en huisnummer willen aanvullen aan je profiel? Geef mij een seintje als dit is gedaan. Ik kom dan zo snel als ik kan bij je terug!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 11 april 2025

Goedemorgen Cheyenne,

postcode huisnummer zijn ingevuld. 

groet Oscar

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dank ​@OBRO! Ik zie nu dat de geboortedatum niet klopt. Kan je deze controleren en aanpassen naar de juiste datum? Super bedankt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 11 april 2025

Je vraagt me postcode huisnummer is te vullen. Dat doe ik. Vervolgens is dit de standaard geboortedatum die Odido in je profiel zet, en moet ik die gaan aanpassen. Nog iets anders?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@OBRO, omdat ik naar je profiel keek en wel een ingevulde geboortedatum zag ging ik er vanuit dat dit je geboortedatum was. Na het checken van je adres gegevens bleek dat niet zo te zijn, vandaar! Ik vraag het niet om te pesten.

Ik heb je verbinding er nu meteen bij kunnen pakken. Het valt mij direct op dat ik twee Mediaboxen zie waarvan de stream in ieder geval op en top in orde is. De stream kwaliteit is 99%, dat is extreem hoog. Wel lees ik dat je aangeeft de Mediaboxen bekabeld te hebben verbonden, is dat nog zo? Ik zie dit namelijk niet terug op de LAN poorten van je modem. Ik zie wel dat op LAN2 van het modem mogelijk een switch staat aangesloten, want ik zie heel veel apparaten verbonden met deze LAN poort. Als daar ook de Mediabox tussen zit, verplaats deze dan naar een rechtstreekse verbinding op een lege poort van het modem!

De werking van de afstandsbediening is vreemd. Heb je dit met beide afstandsbedieningen op beide Mediaboxen? Zijn ze al eens helemaal ontkoppelt? Dat doe je zo:

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

• Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Laat het weten en geef mij iets meer inzicht in de setup van je Mediaboxen, gezien ik de aansluiting niet kan vinden!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 april 2025

Beide mediaboxen zitten nu direct op het modem aangesloten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 25 april 2025

TV werkt nu beter. Nu is bij het opstarten alleen nog af en toe het geluid weg. Uit en aanzetten lost het probleem op maar zou niet hoeven lijkt me. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 10 mei 2025

En een nieuw probleem:

de TV gids werkt niet meer. 

Dit terwijl de tv box bedraad (Ethernet) is aangesloten. Dus waarom de wifi instellingen überhaupt relevant zijn, is voor mij een vraag. 

En het systeem geeft aan: geen internetverbinding, terwijl ik toch écht bedraad televisie aan het kijken ben via de tv media box van Odido. 

Probleem is op beide tv boxen.

Je wordt met een dergelijk systeem met zoveel klachten bijna gedwongen om illegaal via IPTV te gaan kijken…

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 10 mei 2025

Ook nooit meer een reactie op gekregen…

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@OBRO, weet dat we altijd zo snel mogelijk een reactie geven. Dit is een klant-helpt-klant Community. Moderators komen vaak binnen een dag of twee bij je terug. Mocht je een dringende vraag hebben, is het beter met ons te bellen of bijvoorbeeld met Webcare (Facebook/X/Twitter) contact op te nemen!

Ik zie dat je nu een foutmelding krijgt wanneer je de TV Gids wilt bereiken. Kan je verder wel TV kijken, speelt het dus echt alleen op de TV Gids? Je hebt 2 Mediaboxen. Speelt dit op allebei, of op één. Als dit laatste het geval is, om welk MAC adres gaat het dan? Stuur mij bijvoorbeeld de laatste drie, zodat ik specifiek naar deze Mediabox kan kijken. Dankjewel voor alle antwoorden!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 11 mei 2025

Het speelt zoals al gemeld op beide boxen. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Excuus ​@OBRO, je hebt helemaal gelijk! Duidelijk. Ik heb meteen de 2 Mediaboxen bekeken maar zie geen problemen. Wat mij wel opvalt is er dat er één rechtstreeks bekabeld op LAN1 van het modem zit, de ander lijkt aangesloten op een switch waar veel apparaten op aangesloten staan. Zou je het volgende willen doen:

• De Mediabox die op de switch zit afkoppelen en de Mediabox die op LAN1 zit op de lege poort LAN 2 van het modem zetten? Haal daarna kort de Mediabox van de stroom en laat hem op de nieuwe LAN poort opnieuw opstarten?

Helpt dit voor die ene Mediabox? Laat het weten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 11 mei 2025

Hoi,

geswitcht van LAN poort en beide boxen op de router van Odido.

Beide boxen geven weer de gids weer. Neemt niet weg dat ik dit (stroom eraf) eerder ook al gedaan had zonder resultaat. 

Maar goed, het werkt weer. 

Dank

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@OBRO, bedankt voor de moeite en fijn dat het weer werkt! Je weet mij te vinden als je andere vragen hebt. Hebben ze haast, dan zijn wij er ook via onze andere contactkanalen voor je. Voor nu een mooie zonnige zondag gewenst!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen