Skip to main content

Tijd in Odido TV app klopt niet


Hallo,

Sinds ongeveer 6 weken heb ik een abonnement  bij Odido.

Ik kijk TV met de Odido TV app.

Het is al 5x voorgekomen dat de tijd niet synchroon loopt met de werkelijke tijd. Bijvoorbeeld om 19:00 geeft de app aan dat het 11:30 is. Hierdoor zie ik ook de ‘live TV’ van 11:30.

App opnieuw opstarten, app opnieuw installeren of de TV opnieuw opstarten werkt niet. Het enige dat werkt is de TV 10 seconden spanningsloos maken: erg lastig als het stopcontact is weggewerkt in een TV-meubel.

 

Ik zie meerdere topics over dit probleem, maar geen oplossing. Ik zie graag een reactie tegemoet.

 

 

30 maart 2025

Allereerst nog van harte welkom bij Odido en op onze Community! ​@SvG1995 

Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn is, zeker, omdat ook de TV-gids achterloopt. Ik help je graag om dit op te lossen. Komt goed! 😀

Als ik het goed begrijp heb je de Odido TV app geïnstalleerd op je Smart TV, maar loopt de tijd in de app niet synchroon met de realiteit. Ik ben benieuwd of de app helemaal up to date is, wil je dit nog eens nagaan? 

Daarnaast ben ik alvast benieuwd naar het volgende: 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Laat je mij weten hoe het zit? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Allereerst nog van harte welkom bij Odido en op onze Community! ​@SvG1995 

Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn is, zeker, omdat ook de TV-gids achterloopt. Ik help je graag om dit op te lossen. Komt goed! 😀

Als ik het goed begrijp heb je de Odido TV app geïnstalleerd op je Smart TV, maar loopt de tijd in de app niet synchroon met de realiteit. Ik ben benieuwd of de app helemaal up to date is, wil je dit nog eens nagaan? 

Daarnaast ben ik alvast benieuwd naar het volgende: 

  • Welk merk/type TV heb je? (bijv. UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden)
  • Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit kun je vinden in de instellingen van de TV.
  • Wat is de softwareversie van de TV?
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? Ga in de app naar account > Instellingen > Over.
  • Bij welke zenders doet het probleem zich voor?
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten (bijv. de TV Box)?
  • Ben je verbonden met een Odido voor Thuis netwerk?

Laat je mij weten hoe het zit? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 april 2025

Bedankt voor je reactie. Hierbij de info:


Gegevens TV:

LG TV OLED65G26LA

Serienummer 301MARZFRJ62

WebOS24/9.2.1-2610

 

Gegevens Odido TV app:

Appversie 2.0.4890

Het probleem doet zich bij alle zenders voor.

Of het probleem zich ook voordat bij de TV box weet ik niet, die zit aangesloten op een andere TV in huis die nauwelijks wordt gebruikt.

De TV is verbonden met Odido internet met een vaste ethernetkabel.

De app is up-to-date.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@SvG1995, bedankt voor deze handige informatie.

Staat de tijd van je eigen tv niet handmatig ingesteld op een verkeerd tijdstip? Het kan zijn dat door de zomertijd er iets is misgegaan natuurlijk. Zou je de instellingen van je eigen tv eens willen nalopen of die wel goed staan? De app neemt dit namelijk over van de tv. Als dit niet het geval is moeten we dit verder onderzoeken. Laat je mij weten of dat klopt of niet? Alvast bedankt! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 april 2025

Hoi Tommie,

De tijd van de TV staat op ‘automatisch instellen’. Deze pakt de tijdzone Amsterdam GMT+2:00, dus dat lijkt me in orde.

Het ligt in elk geval niet aan de zomertijd, want het probleem deed zich ook voor toen het nog wintertijd was.

Het gebeurd ook niet elke dag dat de Odido app de verkeerde tijd pakt, het lijkt willekeurig, dat maakt het lastig voor mij


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Goedemiddag ​@SvG1995,

Tuurlijk wil je ongestoord tv kunnen kijken. Dank je wel voor het nakijken en doorgeven van de juiste informatie! Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt naar onze specialisten. Zij gaan dit onderzoeken en nemen binnen enkele dagen contact met je op.

Zou je ons willen laten weten zodra het is opgelost? Dan weten we zeker dat alles weer goed werkt voor je! 😊

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het gerust weten.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen