Skip to main content

Heos Bar volume reageert niet op afstandbediening Mediabox

  • 15 maart 2025
  • 8 reacties
  • 46 Bekeken

 

Hallo,

 

Mijn schoonmoeder heeft een nieuwe mediabox gekregen:

 

 

Op haar Samsung televisie zit een HEOS bar aangesloten. Alles werkt prima met uitzondering van het bedienen van het volume van de soundbar via de afstandsbediening van de mediabox. 

Ik kan bij het koppelen niet kiezen voor de fabrikant HEOS. Ook bij Anders werkt zoeken op HEOS niet. Nu ben ik er vervolgens maar vanuit gegaan dat ik DENON moet kiezen. Maar vervolgens krijg ik een niet kloppende tekst te zien en moet ik op OK drukken (rondje op de AB) maar dan wordt er niks getest en de volume knoppen werken dan ook niet na de test.

Kortom, ik krijg het bedienen van het volume van de HEOS bar niet werkend op de afstandsbediening. 

Iemand tips of adviezen?

Hartelijk dank!

 

 

Uitgelichte reactie

19 maart 2025

Goedemiddag ​@Dizzetiid, heel hartelijk welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️ 

Mijn oprechte excuses voor het niet tijdig oppakken van jouw topic. Jouw topic is tussen wal en schip beland en kwam terecht in een verzamelbak met verwijderde en/of gearchiveerde topics, sorry! 

Is jouw vraag nog relevant en zo ja: heb je al hulp gehad? 

8 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 19 maart 2025

Goedemiddag ​@Dizzetiid, heel hartelijk welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️ 

Mijn oprechte excuses voor het niet tijdig oppakken van jouw topic. Jouw topic is tussen wal en schip beland en kwam terecht in een verzamelbak met verwijderde en/of gearchiveerde topics, sorry! 

Is jouw vraag nog relevant en zo ja: heb je al hulp gehad? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 maart 2025

 

Hallo Jason,

Geen enkel probleem hoor. De vraag is nog steeds geldig en verder nog geen hulp gehad. De hebben wel gebeld met Odido maar die kwamen er ook niet uit en verwezen door naar deze community.

Groet!

Minne


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Dizzetiid, dank! We gaan voor je aan de slag. Omdat ik het antwoord niet precies weet, heb ik dit nagevraagd bij het TV team. Als ik meer informatie heb, deel ik deze meteen met je!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Dizzetiid, ben ik weer! Zou je mij kunnen vertellen om wel model HEOS het gaat (model/serienummer)? Mogelijk ondersteunen wij dit niet, maar het TV team wilt hier graag achteraan gaan voor je. Laat het weten!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 maart 2025

 

Hallo!

 

Excuus voor de late reactie, ik had even de nieuwe input van jullie kant gemist. 

 

De soundbar heet echt gewoon Heos Bar. De handleiding staat hier: https://manuals.denon.com/HEOSBAR/ALL/EN/index.php

 

Op tweakers staat nog wel het een en ander: https://tweakers.net/pricewatch/756233/denon-heos-bar/specificaties/

 

Op basis van tweeters zou het EAN als volgt moeten zijn: 4951035058725

 

Het is een model dat inmiddels niet meer leverbaar is.

 

Is dit voldoende?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 5 juni 2025

Hallo,

 

Is het nog mogelijk op bovenstaande te reageren?

 

Dit probleem speelt nog steeds. Er is geen goede koppeling mogelijk tussen de ab, de heos bar en de LG televisie. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14613 reacties
  • 6 juni 2025

Hey ​@Dizzetiid, excuses voor de late reactie. Ik denk dat het topic er tussendoor geglipt is.

Zou je nog een aantal vragen kunnen beantwoorden? Dan krijg ik een beter beeld bij de situatie. 

  • Hoe is de HEOS bar aangesloten? Optisch of via HDMI?

  • Weet je toevallig of de CEC-functie (HDMI-CEC / Anynet+ bij Samsung) op de TV en de soundbar aanstaat? Dit is namelijk vaak nodig om volume via een externe afstandsbediening te regelen.

  • Heb je ook andere fabrikanten getest in plaats van Denon? Wellicht zit er 1 tussen die hem wel pakt namelijk.

Hopelijk krijg ik een beter beeld bij de situatie nadat je de vragen hebt beantwoord, dan kunnen we kijken of het op te lossen valt! Alvast bedankt.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 juni 2025

 

Hoi Tommie,

Het is een vervelend probleem en daar komt bij dat het ook niet constant is. Soms werkt alles een tijdje en dan weer niet.

De aansluiting is als volgt: Mediabox met HDMI direct op de TV. van de TV via de HDMI ARC out naar de HEOS Bar. 

HDMI-CEC op de LG Televisie staat aan (heet volgens mij SIMPLINK als ik mij niet vergis). Op de HEOS Bar zal ik moeten controleren. 

Ik heb nog geen andere fabrikanten getest. Kan ik doen!

Wat ik ook niet zie is de koppeling met de DENON in het AB menu verwijderen. Want dan moeten we gewoon terugvallen op 2 AB misschien.

Wat de mediabox ook regelmatig aangeeft, bijvoorbeeld bij apps, is dat er geen WIFI verbinding aanwezig is en vervolgens werkt dat deel van het menu ook niet meer. Maar dat is bijzonder want de mediabox is bekabeld aangesloten op het internet. 

Het is dus allemaal een beetje vaag.

Zodra ik meer weet zal ik het laten weten. 

Groet,

Minne


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen