Skip to main content

Afstandbediening doet de volume knop het niet

Vandaag 17-02-2025 is internet en tv geïnstalleerd alles werkt  prima behalve met de afstand bediening van odido kan ik de volume knop niet bedienen als ik hem op het kastje van odido of op de tv richt, het geluid gaat niet harder of zachter. De volume knop op de afstandbediening van mijn Samsung tv wel.

Nu zit er wel een receiver van Samsung tussen die trouwens ook gelijk aan gaat als ik de tv aanzet, het geluid  gaat dus niet meer via de speakers van de tv  maar via de boxen van de receiver en dat is prima.

Richt ik de afstand bediening van odido op mijn receiver dan doet hij het wel, alleen mijn receiver zit in een kastje met een deurtje er voor dan moet ik dan elke keer dat de tv aan gaat het kast deurtje open zetten dat is ook vervelend. Of mijn receiver onder de tv zetten op de tv kast maar dat staat niet mooi.

Ik zou graag 1 afstandbediening gebruiken ipv nu 2.

Als ik de afstand bediening van mijn Samsung tv gebruikt ( die dus wel het volume regelt) en ik wil van zender veranderen dan vraagt de tv bij elke zender wisseling naar een bron  dus dit schiet ook niet op of moet ik daar iets in veranderen wat betreft instelling zodat ik dan de afstand bediening van Samsung gebruik ?

Graag jullie advies

18 februari 2025

Hoi Ruud, van harte welkom op de Community en gaaf dat je nu gebruikmaakt van Internet + TV bij ons! Kan je externe audio apparatuur wel de volume bedienen met de afstandsbediening van de Mediabox? Zo niet dan, voer dan de volgende stappen uit: 

• Als de afstandsbediening is gekoppeld maar de led plotseling rood begint te knipperen en op geen enkele knop reageert: vervang de batterijen
  • Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:
    • koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
    • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
    • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.
  • Als het volume gedempt is, probeer dan de spraakopdracht 'max volume'.

Ik hoor het graag van je. Anders kijk ik uiteraard graag opnieuw met je mee! 😊

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ruud, van harte welkom op de Community en gaaf dat je nu gebruikmaakt van Internet + TV bij ons! Kan je externe audio apparatuur wel de volume bedienen met de afstandsbediening van de Mediabox? Zo niet dan, voer dan de volgende stappen uit: 

• Als de afstandsbediening is gekoppeld maar de led plotseling rood begint te knipperen en op geen enkele knop reageert: vervang de batterijen
  • Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:
    • koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
    • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
    • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.
  • Als het volume gedempt is, probeer dan de spraakopdracht 'max volume'.

Ik hoor het graag van je. Anders kijk ik uiteraard graag opnieuw met je mee! 😊

• is een Top Poster
  • 18 februari 2025

Beste Marciano,

Ik heb mijn dvd-cd-blue ray -receiver uit de kast gehaald en boven op de kast onder de tv geplaatst. Ik kan met de afstandbediening van odido ( via de receiver ) het volume harder of zachter zetten, het geluid van de tv via de receiver komt uit de boxen van de receiver dus niet uit de tv boxen en is anders als dat ik een cd draait dan is geluid veel voller dat snap ik want het geluid uit de receiver gaat rechtstreeks naar de boxen.

Als ik de tv aanzet gaat gelijk ook de receiver aan dit geldt ook voor het uitzetten, dit was voorheen niet. Wel als het geluid van de tv, vast ingesteld stond via de receiver. 

Als ik het geluid op speakers tv zet gaat de receiver uit en kan ik de afstandbediening van odido niet gebruiken voor geluid  alle andere functies doen het dan nog steeds.

Mijn afstand bediening van odido wat betreft volume regeling moet wel de receiver aan staan.

Voorheen bij de vorige provider als ik de tv aanzetten bleef de receiver uit, die moest ik handmatig aanzetten wilde ik het geluid van de tv via de receiver laten gaan  en moest ik dit via  een menu instellen, (B-in ). 

Had ik dit gedaan en tv uit en weer aan dan bleef hij wel op receiver geluid staan. Om het geluid weer via de tv boxen te krijgen via menu geluid tv weer instellen op luid speakers tv.

Als ik een dvd of cd afspeelde en de tv ook vanzelf aanging voor het beeld en ik alles uitzetten en later alleen de tv aan zetten bleef de receiver gewoon uit.

Mijn vragen,

Waarom gaat mijn receiver gelijk aan als ik de tv aan of uit zet , allebei Samsung ? ook als ik de receiver in de kast zet 

Waarom als ik het geluid via de boxen van de tv instelt en bij uitzetten tv en tv weer aan zet hij dan toch weer in het geluid menu van mijn tv op hdmi staat.

Een heel verhaal maar kom er niet echt uit graag een advies.

Groet, Ruud

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@RuudScheffer, bedankt voor de uitleg.

Ik heb nog wel wat meer vragen om de situatie wat duidelijker te krijgen. Is de receiver via HDMI aangesloten op je tv? Dan kan het zijn dat hij aangaat via HDMI-CEC. Gebruik je de witte of zwarte aan/uit knop op de afstandsbediening? Het kan natuurlijk zo zijn dat de receiver het infrarood signaal oppikt van de afstandsbediening. Ik denk dat je bij je 2e vraag in de instellingen van je tv moet zoeken, dat heeft denk ik niks te maken met de Mediabox.

• is een Top Poster
  • 19 februari 2025

Beste,

Het klopt dat mijn receiver via een  een HDMI kabel verbonden is met de tv.

Voordat ik de mediabox had, dus bij de vorige provider was dit ook zo aan die situatie is niks veranderd.

De receiver ging alleen gelijk aan met de tv als ik het geluid van de tv via de receiver ingesteld had. Standaard stond het tv geluid gewoon op de speakers van de tv en moest ik de receiver handmatig aan zetten als ik het geluid wat bij de tv hoort via mijn receiver wilden laten horen. Nu gaat met het aanzetten van de tv gelijk via de receiver.

Het maakt niet uit of ik de zwarte of witte aan.uit knop gebruikt bij beide gaat de tv/ reciever aan of uit.

Zet ik de receiver handmatig uit en tv gewoon aan dan kan ik de afstandbediening van odido dus niet gebruiken voor volume tv.  De afstandbediening van Samsung wel.

Ik zal morgen eens kijken of ik met de afstand bediening van de receiver er zitten verschillenden audio mogelijk heden op of ik het geluid kan aanpassen voor de tv, ik laat dit weten.

Hoop  dat het iets duidelijker is hoor het wel alvast bedankt

• is een Top Poster
  • 20 februari 2025

Beste,

Vandaag nog wat hier en daar bekeken.

Ik heb de HDMI kabel tussen de receiver en tv er uitgehaald en nu bij het aanzetten van de tv blijf de receiver uit.

Het blijft vreemd daar in de vorige situatie met de andere  provider met coax kabel standaard de receiver uitblijf ondanks de HDMI tussen beide apparaten.

Als ik de HDMI kabel tussen er uit laat kan ik  met de afstandsbediening van odido ook het volume regelen.

Groet Ruud.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Ik gok dat de receiver ook aangetast wordt door de HDMI-CEC instelling ​@RuudScheffer, is het nu opgelost door de kabel eruit te halen? 

• is een Top Poster
  • 21 februari 2025

Hoi ,

Klopt ja dus idd de HDMI kabel er tussen uit.

Alleen als ik nu een dvd wil afspelen moet ik de kabel  weer in de tv doen, voor cd natuurlijk niet.

Nog wel andere vraag bij instelling van tv  zit een menu voor de afstandbediening zijn 2 opties volume via tv of volume via mediabox waarmoet deze op staan ?

Al vast bedankt verder tevreden  met odido tv en internet en onze mobiels maar die hadden wij al.

Groet Ruud

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 23 februari 2025

Hi ​@RuudScheffer, toppie, super fijn om te lezen dat he verder tevreden bent! Ik help je ook graag verder met de volume op de afstandsbediening. Je bedoelt de volumeregeling denk ik? Je kan deze zetten op de afstandsbediening regelt volume van de tv. Lukt het hierna na het aanpassen? 

• is een Top Poster
  • 24 februari 2025

Hey,

Klopt inderdaad ik bedoel de volume regeling met odido afstandbediening, in instelling menu kan de volume regeling op volume regeling op tv of mediabox zetten.  

Ik heb hem nu volumeregeling via tv staan en werk goed.

Nog vraagje,

Wat gebeurd er als de afstanbediening odido op volume regeling op mediabox staat ?

Nu we toch in de community zijn iets heel anders mss kan je daar ook een antwoord op geven.

Ik heb een frameo fotolijst en soms geeft hij aan wel verbonden maar geen internet ?

Mett name soms dan kan je ook geen fotos sturen, weten jij/jullie  hoe dit in elkaar zit. Het is niet niet altijd dat de Frameo dit aan geeft en foto komen dan soms later binnen.

Had dit ook bij de vorige provider.

Alvast bedankt,

Groetjes Ruud0

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@RuudScheffer Super fijn om te lezen dat de volumeregeling werkt! 😀

Wanneer je de volumeregeling voor de Mediabox aanzet, wordt alleen het volume van de Mediabox geregeld. Het kan dus zijn dat jouw TV veel harder kan, maar het geluid gelimiteerd wordt doordat de volumeregeling van de TV niet aanstaat. 

Uiteraard help ik je ook verder om de verbinding van jouw frameo fotolijst te stabiliseren. Wel zo fijn als je de foto’s gelijk te zien krijgt! 

Kan je mij eens vertellen met welke band (2.4.Ghz of 5Ghz) de fotolijst is verbonden? Je kan dit zien als je inlogt op het modem. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Inloggen op het modem | Odido community

Laat je het mij weten? Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

• is een Top Poster
  • 25 februari 2025

Hoi Teresa of collega,

Ik kan niet inloggen op de modem ( nu via chromebook) geef aan dat inloggen niet beveiligd is.

Maar ! tot nu geef de Frameo lijst, via wifi info dat alles  goed verbonden is en het signaal zeer goed is. Tot nu toe krijg ik ook geen melding op het scherm dat er geen verbinding is wat voorheen wel zo was.

Dus voor zo ver is alles opgelost, mocht ik weer een melding krijgen dan hoor je dit.

Wil jou en je collega¨s  bedanken voor alle digitale steun en ben zeer tevreden.

Groetjes Ruud

p.s.

Tv prima beeld en internet top

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 27 februari 2025

Hi ​@RuudScheffer ah geweldig dat het helemaal gelukt is en het signaal zeer goed is. Blij om te lezen. Geniet ervan! 

Beste,

Helaas doet mijn volume knop het weer niet van de ODIDO afstandsbediening.

Alle andere functies doen het wel, ik heb batterijen vervangen, de afstandsbediening ontkoppelt en gekoppeld, media box  HDMI er uit gehaald en op nieuw gestart dus ook andere mogelijke oplossingen wat in de community is benoemd gedaan maar niks helpt.

Met mijn Samsung afstandsbediening kan ik wel het volume regelen maar niet naar een andere zender gaan, denk omdat deze niet gekoppeld is aan de media box?

Mijn receiver/dvd-cd speler staan niet aangesloten op de tv met een HDMI kabel dus die kan ook niks veroorzaken.

wat nu ????

Als ik mijn smart view van mobiel ( ook Samsung ) wil koppelen aan de tv om naar Ziggo go ( Rugby) te kijken gooit hij elke keer de smart view er uit sinds afgelopen zaterdag08-03-2025, wat voorheen wel kon en  heel goed ging en ik via mijn mobiel  naar ziggo go kon kijken, ingelogd via een Ziggo account van mijn vader, na dit probleem doet dus ook de volume knop afstandsbediening  ODIDO het niet meer dit is toch heel vreemd en vervelend. Of heeft het niks met elkaar te maken maar puur toeval.

Wat nu ? moet 2 afstandsbedieningen gebruiken, de afstandsbediening Samsung  voor volume en de afstandsbediening ODIDO voor zenders instellingen apps etc.

Hel vervelend daar ik met de afstandsbediening ODIDO alles wel kon regelen incl volume tot  08-03-2025. Graag jullie advies en mogelijke oplossing.

Groet Ruud

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen