Skip to main content
Beantwoord

hdmi splitter (switch) werkt niet

• 17 februari 2025
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Ik heb een grote Sony tv in de huiskamer en een kleintje aan de muur bij de keukentafel. Het HDMI signaal komt uit  dezelfde set top box. Ik heb verschillende HDMI splitters (switches) met afstandsbediening of simpele schuif switch geprobeerd om het HDMI signaal naar de huiskamer of de keukentafel te sturen. Werkt niet. Nu los ik dat op door de ene HDMI kabel uit de set top box te trekken en de andere erin te stoppen, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Beste antwoord door CB-Interactive

arttext schreef:
CB-Interactive schreef:

Dit heeft met HDCP kopieerbeveiliging te maken dat bij HDMI van toepassing is.
Geen enkele splitter zal werken, de mediabox ziet namelijk 2 tv’s…
Je hebt moet tussen de mediabox en de splitter nog een EDID emulator adapter tussen plaatsen of voor een HDMI matrixswitch gaan waar een EDID emulator zit ingebouwd. Dan ziet de mediabox maar 1 tv en wordt het signaal wel aan de splitter doorgegeven ;) 

Zoekstring op Google: ‘edid emulator’

Bedankt, ik heb er gelijk een besteld (4K) kijken of dat werkt zonder kwaliteitsverlies

Ik gebruikte eerst een Greathtek  4x2 matrix en dan een witte Chromecast HD erop aangesloten, alleen is deze in onbruik geraakt nadat ik vorig jaar een nieuwe tv kocht en daar draait de Odido app direct op. Op mijn 2e tv heb ik het Chromecastje aangesloten.

Maar  mijn ervaring is dat het geen kwaliteitsverlies opleverd. 

Bekijk origineel

7 reacties

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 februari 2025

Je hebt moet tussen de mediabox en de splitter nog een EDID emulator adapter tussen plaatsen of voor een HDMI matrixswitch gaan waar een EDID emulator zit ingebouwd. Dan ziet de mediabox maar 1 tv en wordt het signaal wel aan de splitter doorgegeven ;) 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 februari 2025
CB-Interactive schreef:

Bedankt, ik heb er gelijk een besteld (4K) kijken of dat werkt zonder kwaliteitsverlies

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025
arttext schreef:
CB-Interactive schreef:

Ik gebruikte eerst een Greathtek  4x2 matrix en dan een witte Chromecast HD erop aangesloten, alleen is deze in onbruik geraakt nadat ik vorig jaar een nieuwe tv kocht en daar draait de Odido app direct op. Op mijn 2e tv heb ik het Chromecastje aangesloten.

Maar  mijn ervaring is dat het geen kwaliteitsverlies opleverd. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 18 februari 2025
arttext schreef:
CB-Interactive schreef:

inmiddels alles aangesloten; ik had al een Rei HDS102 splitter liggen en de bestelde (Amazon) Aten

VC081A edid emulator tussen de splitter en de settop box gezet, en alles werkt perfect.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 februari 2025

Zei ik toch 😉
Die edid emulator was wel verdomd snel geleverd, soderamme. De bandensporen staan zeker nog op de weg? 😁 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 19 februari 2025
CB-Interactive schreef:

Zei ik toch 😉
Die edid emulator was wel verdomd snel geleverd, soderamme. De bandensporen staan zeker nog op de weg? 😁 

Amazon 24 uur

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 19 februari 2025
arttext schreef:
CB-Interactive schreef:

Zei ik toch 😉

Amazon 24 uur

Ik weet er alles van, heb ook Amazon Prime ;) 
Toevallig had ik mijn matrix switch ook via Amazon besteld en echt een wereldservice. De leverancier van het kastje nam contact met mij op om nog wat aanwijzingen en tips mee te geven.

Apparaatje werkt ook gewoon goed en heb hem bewaard samen met de afstandsbediening.
Maarja, als je een Philips 55oled708 Oled Ambilight tv koopt waar de meest recente versie van Google TV op draait, ga je er geen Chromecast meer op aansluiten waar hetzelfde systeem op draait, dan installeer je de app direct op de tv dus. Technisch is deze tv superieur aan een Chromecast of Mediabox van Odido. Het laadt allemaal veel vlotter in enzo terwijl het voor de beeldkwaliteit geen drol uitmaakt. Beter voor het milieu, want scheelt een extra kastje, maar het nadeel is dat je nergens het signaal kan splitsen omdat het intern gebeurt en de output niet naar een HDMI poort, maar via de afdeling beeldverwerking naar het oledpaneel wordt gestuurd.
Dus moest ik op mijn 2e tv, een Loewe Connect 22sl dus een Chromecastje aansluiten wat mij een extra tv gebruiksaccount kost en dus 2 (2 van de 4) in gebruik heb en toen ik mijn oude LG tv nog had en nog die matrix gebruikte had ik aan 1 account genoeg.  Het gebeurt weleens op de zondag dat er zowel Formule 1(via F1TVPro app) als voetbal(ESPN via Odido, lineair kanaal) gelijktijdig is. Dus bekijk ik op het grote scherm de race en op het kleine volg ik het voetbal. Puur omdat het live events zijn en ik dat live wil zien ook, dan maar 2 tv’s, opnemen is geen optie 😁. Als er geen voetbal is kan ik de 2e tv ook als extra scherm gebruiken voor bijvoorbeeld de rondetijden, driver cams etc. terwijl de grote tv het hoofdkanaal vertoond.

Ik weet veel van deze techniek af ;)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen