Ik heb een grote Sony tv in de huiskamer en een kleintje aan de muur bij de keukentafel. Het HDMI signaal komt uit dezelfde set top box. Ik heb verschillende HDMI splitters (switches) met afstandsbediening of simpele schuif switch geprobeerd om het HDMI signaal naar de huiskamer of de keukentafel te sturen. Werkt niet. Nu los ik dat op door de ene HDMI kabel uit de set top box te trekken en de andere erin te stoppen, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
hdmi splitter (switch) werkt niet
Beste antwoord door CB-Interactive
Dit heeft met HDCP kopieerbeveiliging te maken dat bij HDMI van toepassing is.
Geen enkele splitter zal werken, de mediabox ziet namelijk 2 tv’s…
Je hebt moet tussen de mediabox en de splitter nog een EDID emulator adapter tussen plaatsen of voor een HDMI matrixswitch gaan waar een EDID emulator zit ingebouwd. Dan ziet de mediabox maar 1 tv en wordt het signaal wel aan de splitter doorgegeven ;)
Zoekstring op Google: ‘edid emulator’
Bedankt, ik heb er gelijk een besteld (4K) kijken of dat werkt zonder kwaliteitsverlies
Ik gebruikte eerst een Greathtek 4x2 matrix en dan een witte Chromecast HD erop aangesloten, alleen is deze in onbruik geraakt nadat ik vorig jaar een nieuwe tv kocht en daar draait de Odido app direct op. Op mijn 2e tv heb ik het Chromecastje aangesloten.
Maar mijn ervaring is dat het geen kwaliteitsverlies opleverd.

Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.