Skip to main content

mediabox maakt geen internet verbinding


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Mijn mediabox heeft internet en is verbonden zoals ik kan zien bij de instellingen.

Als ik naar gids ga, komt er een melding. Je hebt geen internetverbinding. Hoe dan? 
Ik heb al de WiFi modem en de Odido mediabox gerest. Hoe kan dit opgelost worden?

Uitgelichte reactie

10 februari 2025

Probeer eens bekabeld

14 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 530 reacties
  • 10 februari 2025

Probeer eens bekabeld


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Mediabox is bekabeld aangesloten. TV en apps doen het gewoon, dus internetverbinding moet wel werken. Maar als ik naar de Gids ga, dan krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is.

 

Is hier al een oplossing voor?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@stefan727, heb jij misschien last van dit issue in Purmerend? Zo ja, wil ik je vragen dit af te wachten en gebruik te maken van de tussenoplossing. Woon jij ergens anders? Voeg dan jouw volledige naam, straatnaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer toe aan je Community profiel. Zodra deze compleet is, kan ik meekijken!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 maart 2025

Dank je voor je antwoord. Dat zijn wel heel veel gegevens om in te vullen in een forum. Kan dit ook op een andere manier?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 24 maart 2025

De gegevens in je profiel kunnen alleen bekeken worden door Odido Medewerkers ​@stefan727. Om fraude te voorkomen moeten wij dit uitvragen. Zet je dit liever niet online dan kun je met onze klantenservice bellen! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 2 april 2025

Hi, dit probleem doet zich bij mij in Delfgauw ook regelmatig  voor. Bekabeld aangesloten.

Tv kijken lukt wel, maar gids, opnames ed werken niet.


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 85 reacties
  • 3 april 2025

Hi ​@CharlesD2,

Ik ga er graag voor zorgen dat je snel optimaal tv kan kijken! 

Ik wil je vragen om een powerflip uit te voeren van de Mediabox:

  1. Koppel de stroomkabel los van de Mediabox
  2. Haal een eventuele Mediaconverter of ONT 10 seconden van de stroom en start deze volledig opnieuw op.
  3. Haal het modem 10 seconden van de stroom en laat volledig opnieuw opstarten.
  4. Als het modem is opgestart, steek je de stroom van de TV Box er weer in

Mocht dit niet voor verbetering zorgen? Laat het mij dan weten, dan zet ik het door naar onze specialisten!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 april 2025

Hi Demy, zojuist alles uitgezet en met tussenpozen van 30 sec de ONT, de T56-modem en de mediabox (SEI800TFAS) weer opgestart, helaas probleem blijft.

Gisteren heb de de mediabox een paar keer herstart en toen werkte de gids wel weer.

Het doet zich dus af en toe voor.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Oja ook werken dan een aantal knoppen (oa de home knop) op de afstandbediening niet meer. 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 april 2025

Dit lijkt inderdaad heel erg op de problemen die ik ook ervaar. Ik heb gebeld met Odido en ik krijg het advies om het kastje juist niet van de stroom te halen, zodat alle updates goed binnen kunnen komen. Dat leek even te werken, maar sinds gisteren zijn de problemen weer terug.

Soms helpt herstarten, soms niet.

Lijkt mij in ieder geval niet een issue dat afhankelijk is van de locatie.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2420 reacties
  • 5 april 2025

Hoi ​@CharlesD2, ik wil dit graag onderzoeken! Het lijkt op de issues die bekend bij ons is: Is er een storing bij Internet + TV van Odido? | Odido community. Loopt de audio wel door als je TV stilstaat? Ook ben ik benieuwd of je vertragingen op je Internet ervaart? Dan kan ik het doorzetten! 😊


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 april 2025

tv werkt goed geluid is goed Internet werkt ook goed maar de gids en opname en veel knoppen op de ab werken niet 

zet maar door!

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 april 2025

Gisteren weer het probleem. 
kan het aub worden doorgezet?
 

ik heb daarnaast ook vaak dat als ik de tvbox aan zet deze niet goed opstart (TV gaat niet aan) en ik deze moet resetten om de TV samsung UE50H6400AWXXH weer werkend te krijgen. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4425 reacties
  • 11 april 2025

@CharlesD2 Sorry voor de late reactie, dit topic is in de verkeerde bak terecht gekomen. Ik zorg er graag voor dat dit euvel wordt onderzocht, zodat je binnenkort weer optimaal kan genieten van TV! 

Ik heb gelijk een kijkje genomen naar jouw verbinding en deze ziet er gelukkig goed uit. Fijn! 

Wil je nog eens proberen om de batterijen van de afstandsbediening te vervangen? Ik ben benieuwd wat dit doet. 

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, wil je de volgende vragen dan voor mij beantwoorden? Ik wil het ticket graag zo volledig mogelijk aanleveren. 

  • Welke knoppen op de afstandsbediening werken niet? 
  • Welke problemen ervaar je precies met Opnemen? Ervaar je dit bij elke opnamen? Wil je een aantal voorbeelden geven van de opgenomen programma’s (datum/tijdstip/zender). 
  • Zijn er momenten waarop Opnemen en de knoppen van de afstandsbediening wel werken naar behoren? 
  • Ervaar je ook problemen met opnemen via andere apparaten (Odido Online TV app voor Android/iOS) of via de webversie (TV kijken met Odido online TV | Odido)?

Laat je mij weten hoe het zit? Ik sta klaar om je verder te helpen!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen