Skip to main content

Vertraging tv kijken


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Goedemiddag,

 

2 vraagstellingen:

  1. Ik zie op verschillende openbare community’s dat mensen vertraging ervaren met live (sport) evenementen. Dit ervaar ik zelf ook. De laatste keren dat hierover werd gesproken, van wat ik kon vinden is inmiddels al weer enkele maanden geleden. Zit er bij Odido verandering in de omleiding van de live (sport) evenementen, waardoor het niet ca. 60 seconden duurt voordat het binnenkomt?

 

  1. Als ik de Odido TV-app via mijn telefoon of tablet thuis op mijn wifi netwerk bekijk, buffert hij vaak zo'n 1 á 2 keer per minuut. Via de TV-app op mijn smart TV werkt het wel naar behoren. Ik heb mijn router al 2 keer terug gezet naar fabrieksinstellingen (voor andere redenen), maar ik merk sinds ik de app gebruik, geen verschil. Is dit een bekend probleem.

Met vriendelijke groet,

 

Uitgelichte reactie

26 februari 2025

Welkom op onze community! ​@Cevar 

Goed dat je ons hebt gevonden en via deze weg aan de bel trekt. Ik help natuurlijk graag om jouw vragen te beantwoorden! 😊

  1. Een aantal van onze klanten kan inderdaad een vertraging ervaren tijdens het bekijken van voetbalwedstrijden. Voor klanten waarbij we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, Odido TV en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van het TV-platform dat we gebruiken, waardoor we bijvoorbeeld tv-kijken zonder Mediabox kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Hierdoor kan het zijn dat de TV-content een aantal seconden achterloopt. Dit merk je normaal gesproken niet, maar tijdens een voetbalwedstrijd kan dit opvallen. Sorry voor het ongemak!
  1. Ik wil natuurlijk dat jij ook via de Odido Online TV kan genieten van je favoriete programma’s. Heb je al eens geprobeerd om de app zelf te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil dit eens proberen? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je dit euvel alleen op 1 toestel merkt of werkt de app ook niet op andere toestellen? Wil je de volgende vragen alvast voor mij beantwoorden? Dan kijk ik gericht met je mee naar een oplossing. 

  • Op welk apparaat gebruik je de Odido Online TV app (merk/type)?
  • Welke besturingssysteem gebruik je (Android/iOS)?
  • Wat is de softwareversie van het toestel?
  • Wat is de software versie van de Odido Online TV app?
  • Ervaar jij dit op elke zender of is dit specifiek (wil je ook de zender, programma en de datum/tijd benoemen)?
  • Zijn er ook momenten waarop de app wel volledig werkt?

Laat je het mij weten? Ik sta paraat om met je mee te kijken! 

10 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 26 februari 2025

Welkom op onze community! ​@Cevar 

Goed dat je ons hebt gevonden en via deze weg aan de bel trekt. Ik help natuurlijk graag om jouw vragen te beantwoorden! 😊

  1. Een aantal van onze klanten kan inderdaad een vertraging ervaren tijdens het bekijken van voetbalwedstrijden. Voor klanten waarbij we via Glasvezel Internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij tv-kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, Odido TV en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van het TV-platform dat we gebruiken, waardoor we bijvoorbeeld tv-kijken zonder Mediabox kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Hierdoor kan het zijn dat de TV-content een aantal seconden achterloopt. Dit merk je normaal gesproken niet, maar tijdens een voetbalwedstrijd kan dit opvallen. Sorry voor het ongemak!
  1. Ik wil natuurlijk dat jij ook via de Odido Online TV kan genieten van je favoriete programma’s. Heb je al eens geprobeerd om de app zelf te verwijderen en opnieuw te installeren? Zo niet, wil dit eens proberen? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je dit euvel alleen op 1 toestel merkt of werkt de app ook niet op andere toestellen? Wil je de volgende vragen alvast voor mij beantwoorden? Dan kijk ik gericht met je mee naar een oplossing. 

  • Op welk apparaat gebruik je de Odido Online TV app (merk/type)?
  • Welke besturingssysteem gebruik je (Android/iOS)?
  • Wat is de softwareversie van het toestel?
  • Wat is de software versie van de Odido Online TV app?
  • Ervaar jij dit op elke zender of is dit specifiek (wil je ook de zender, programma en de datum/tijd benoemen)?
  • Zijn er ook momenten waarop de app wel volledig werkt?

Laat je het mij weten? Ik sta paraat om met je mee te kijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 26 februari 2025

Hoi Teresa,

Bedankt voor je reactie en de heldere situatie die je schetst met bijpassende vervolgvragen. De vertraging zit zowel op de Mediabox als ook via de Odido TV app. Ik merk dat er tussen mijn Mediabox en mijn devices een verschil van ongeveer 2 seconden zit. Maar verschil tussen het evenement en tv kijken via de Mediabox is dus omstreeks 60 sec. 

Waarbij ik bij mijn vorige provider met kijken via de tv-box geen nauwelijks vertraging merkte als ik keek naar live sport-evenementen merk ik dat bij Odido dus enorm. Kijken naar sport-evenementen via streamingsdiensten zullen vaak wel een vertraging opleveren, dat begrijp ik ook. Maar via de Mediabox zou dit toch niet van toepassing moeten zijn? Daarvoor heb ik ook de Mediabox aangeschaft!

 

Hieronder de antwoorden op de vragen die je stelde:

 

  • Op welk apparaat gebruik je de Odido Online TV app (merk/type)?
  1. Apple iPhone 14 pro & iPad Pro 12.9 2nd gen.
  • Welke besturingssysteem gebruik je (Android/iOS)?
  1. iOS
  • Wat is de softwareversie van het toestel?
  1. iOS 18
  • Wat is de software versie van de Odido Online TV app?
  1. 2.5.7
  • Ervaar jij dit op elke zender of is dit specifiek (wil je ook de zender, programma en de datum/tijd benoemen)?
  1. Dit is constant van toepassing
  • Zijn er ook momenten waarop de app wel volledig werkt?
  1. Nee

Bedankt voor het kijken, en hoop van je te horen.

 

Vriendelijke groet!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 3 maart 2025

@Cevar Super bedankt voor het sturen van de aanvullende gegevens en de genomen moeite. Sorry dat jouw topic nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Ik help je graag gelijk verder! 

Wil je alleen nog je community profiel aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik meteen met je meekijken. Laat je het mij weten als het is gelukt?

Als ik het goed begrijp ervaar je dus haperingen op de Odido Online TV app en is die niet zender specifiek, maar constant, toch? Wil je mij alleen nog laten weten op welke zenders/bij welke programma’s je last hebt betreft de (live) sportevenementen)?

Ik sta klaar om je verder te helpen! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@Cevar Super bedankt voor het sturen van de aanvullende gegevens en de genomen moeite. Sorry dat jouw topic nog niet is beantwoord, het is op dit moment drukker dan normaal. Ik help je graag gelijk verder! 

Wil je alleen nog je community profiel aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik meteen met je meekijken. Laat je het mij weten als het is gelukt?

Als ik het goed begrijp ervaar je dus haperingen op de Odido Online TV app en is die niet zender specifiek, maar constant, toch? Wil je mij alleen nog laten weten op welke zenders/bij welke programma’s je last hebt betreft de (live) sportevenementen)?

Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Hi Teresa!

moderator edit: persoonlijke gegevens

 

Ik begrijp haperingen op de Odido Online TV app, maar ook via de Mediabox. Haperingen komen onregelmatig voor. Het grootste “probleem” is dat er een dergelijke vertraging is van sportevenementen, voornamelijk via ESPN, waarbij ik via verschijdene apps al een doelpunt-melding krijg, en via de Online TV App, of via de Mediabox duurt het ca. 30 tot soms 60 sec. alvorens ik het doelpunt daadwerkelijk zie. Deze vertraging ben ik niet gewend, want tv kijken via een mediabox van andere providers waarbij ik heb gezeten waren up to date. 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Cevar, je hebt de gevraagde gegevens van je IBAN nu openbaar geplaatst. Om je digitale veiligheid te bewaren heb ik deze meteen verwijderd. Wil je ervoor zorgen dat deze gegevens in je Community profiel staan? Super bedankt!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Cevar, je hebt de gevraagde gegevens van je IBAN nu openbaar geplaatst. Om je digitale veiligheid te bewaren heb ik deze meteen verwijderd. Wil je ervoor zorgen dat deze gegevens in je Community profiel staan? Super bedankt!

Dank! Het werd me gevraagd? Dus.. Opmerkelijke gang van zaken wel.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 10 maart 2025

Hey ​@Cevar, dat klopt maar er werd gevraagd om het in je profiel te zetten. Klik op je Avatar rechts bovenin → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Kan je daar alle gegevens inzetten? Dan kunnen wij voor je aan de slag! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Cevar, dat klopt maar er werd gevraagd om het in je profiel te zetten. Klik op je Avatar rechts bovenin → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Kan je daar alle gegevens inzetten? Dan kunnen wij voor je aan de slag! 

Hi Tommie, ik heb het aangepast.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 11 maart 2025

Hey ​@Cevar, het klopt inderdaad dat wij wat meer vertraging hebben met de sportzenders in combinatie met apps zoals LiveScore dan een andere provider zoals Ziggo of KPN. Dit komt door de manier waarop wij de beelden ontvangen van de leverancier, een Ziggo bijvoorbeeld krijgt de beelden direct binnen van de regie, wij niet. Hier kunnen we ook niks aan veranderen. 

 

Voor het haperende beeld: Ik zie dat je Mediabox via wifi is aangesloten, kan je die bekabeld aansluiten en controleren of het beeld niet meer hapert?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Cevar, het klopt inderdaad dat wij wat meer vertraging hebben met de sportzenders in combinatie met apps zoals LiveScore dan een andere provider zoals Ziggo of KPN. Dit komt door de manier waarop wij de beelden ontvangen van de leverancier, een Ziggo bijvoorbeeld krijgt de beelden direct binnen van de regie, wij niet. Hier kunnen we ook niks aan veranderen. 

 

Voor het haperende beeld: Ik zie dat je Mediabox via wifi is aangesloten, kan je die bekabeld aansluiten en controleren of het beeld niet meer hapert?

Hi Tommie,


Bedankt voor je snelle reply! Helaas is dit van toepassing en zal dit niet veranderen, toch voor mij een nadelig punt.

De Mediabox had ik altijd bekabeld aangesloten, en daar had ik geen issues mee. Ik heb deze laatst op de wifi aangesloten, en werkt nog steeds top. Mijn initiele opmerking ging over het bufferen van de Odido Online TV app, dat deze buffert als ik gebruik maak van mijn eigen wifi. Als ik mobiele data gebruik, werkt deze super. Maar vind het frappant dat hij op mijn iPhone of iPad regelmatig moet bufferen, als ik gebruik maak van de wifi.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen