Skip to main content
Beantwoord

Mediabox interface werkt niet

Ik heb een probleem met de mediabox, ik weet niet of dit een bekend probleem is of software matig.
Ik kan normaal zonder problemen tv kijken, alsin de zenders werken goed en het beeld is goed zonder vertraging of iets dergelijks. Ik kan van zender wisselen en geluid harder of zachter doen en aan en uitzetten dus het lijkt geen probleem met de afstandsbediening. Soms flikkert het beeld wel voor 1 seconde zwart en direct weer aan. Ik heb al gebeld en een nieuwe mediabox gekregen maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost.

Het lijkt een probleem met de interface, ik kan de gids niet openen, apps niet openen, niet naar het menu. Netflix kan ik wel openen met de knop op de afstandsbediening. Ook als je van zender wisselt zie je normaal gesproken onderin scherm het kanaal en zender informatie ook dit ontbreekt, en als je bijvoorbeeld 5 intoetst zie je geen cijfer in beeld rechtsboven maar hij wisselt wel van zender.

Soms bij het opstarten verschijnt die informatie wel en kan ik omhoog drukken en via het menu de mediabox opnieuw opstarten en dan lijkt alles wel weer goed te werken. De gids, apps, interface werkt weer. en soms kan ik naar de gids maar geeft hij aan “geen interverbinding, controleer wifi etc.” Maar normaal tv kijken en netflix werkt allemaal zonder problemen, dus het lijkt mij geen probleem met internet, hij is bekabeld aangesloten. ik wil best een andere internet kabel proberen maar lijkt mij dat het probleem hier niet in zit. Het lijkt een software probleem dat de hele interface gewoon niet werkt. 

Nogmaals tv kijken en netflix werkt zonder problemen, vertraging of iets. soms staat het beeld wel stil maar als je van zender wisselt heen en weer werkt het weer. 

Ik hoop dat iemand de oplossing weet, heb al gecontroleerd op updates via het menu (wanneer dat werkte) maar lijtk er niet te zijn, misschien is terug zetten naar vorige versie een optie?

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@red_tatsu, ontzettend bedankt voor het starten van dit topic! Wat vreemd zeg. Had je dit ook al met de vorige Mediabox, en merk je het nu weer? Exact hetzelfde? Is jouw Mediabox draadloos aangesloten? Zo ja, kun je deze eens bekabeld verbinden met het modem, maakt dit uit? Ook wil ik je vragen of je de Mediabox al eens een harde reset hebt gegeven via de achterkant van de box.

Mocht dit alles niet helpen, zou ik heel graag willen dat je deze situatie filmt en mij laat zien wat er precies mis gaat. Heb je het filmpje gemaakt, deel deze dan via óf social media met ons (X of Facebook), of upload het filmpje via Wetransfer en plaatst de link in je Community profiel onder '’Info voor moderator'’. Over je Community profiel gesproken, kan jij de hele verificatie aanvullen? Momenteel staat alleen je adres er en op je e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Vul je de rest van de gegevens ook aan? Super bedankt!

Bekijk origineel

11 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2729 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2025

Hi ​@red_tatsu, ontzettend bedankt voor het starten van dit topic! Wat vreemd zeg. Had je dit ook al met de vorige Mediabox, en merk je het nu weer? Exact hetzelfde? Is jouw Mediabox draadloos aangesloten? Zo ja, kun je deze eens bekabeld verbinden met het modem, maakt dit uit? Ook wil ik je vragen of je de Mediabox al eens een harde reset hebt gegeven via de achterkant van de box.

Mocht dit alles niet helpen, zou ik heel graag willen dat je deze situatie filmt en mij laat zien wat er precies mis gaat. Heb je het filmpje gemaakt, deel deze dan via óf social media met ons (X of Facebook), of upload het filmpje via Wetransfer en plaatst de link in je Community profiel onder '’Info voor moderator'’. Over je Community profiel gesproken, kan jij de hele verificatie aanvullen? Momenteel staat alleen je adres er en op je e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Vul je de rest van de gegevens ook aan? Super bedankt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 18 januari 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Bedankt voor de reactie! Zoals in mijn post al benoemd, is hij bekabeld aangesloten. Ik kan eventueel nog andere kabel proberen maar betwijfel of dat het probleem is. Ik zal nog even een reset via de achterkant proberen.

Als dat niet werkt zal ik even een filmpje maken! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 21 januari 2025

Ik heb het modem en de mediabox een reset gegeven via de achterkant, dit heeft helaas niks geholpen.

Ik heb het filmpje gemaakt en onder mijn profiel gezet bij info voor moderator! Hoop dat het zo duidelijk is, al met al een raar probleem. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13823 reacties
  • 22 januari 2025

Hey ​@red_tatsu, bedankt voor de informatie.

Ik heb het filmpje bekeken en dit is inderdaad wel vreemd. Zou je eens de HDMI-kabel willen vervangen en de Mediabox in een andere poort willen van het modem willen stoppen. Ik ben benieuwd of dat iets oplost, zo niet? Zou je eens voor mij de afstandsbediening opnieuw willen koppelen en eens andere batterijen willen gebruiken? Wellicht is de connector van de batterijen niet helemaal in orde, dit is een bekend issue namelijk.

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Zou je voor mij ook de software versie kunnen geven, er komt namelijk een nieuwe aan, morgen zijn alle Mediaboxen voorzien van de update. Dan kan ik controleren of de nieuwste versie er al op staat of niet!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 23 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@red_tatsu, bedankt voor de informatie.

Ik heb het filmpje bekeken en dit is inderdaad wel vreemd. Zou je eens de HDMI-kabel willen vervangen en de Mediabox in een andere poort willen van het modem willen stoppen. Ik ben benieuwd of dat iets oplost, zo niet? Zou je eens voor mij de afstandsbediening opnieuw willen koppelen en eens andere batterijen willen gebruiken? Wellicht is de connector van de batterijen niet helemaal in orde, dit is een bekend issue namelijk.

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

• Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Zou je voor mij ook de software versie kunnen geven, er komt namelijk een nieuwe aan, morgen zijn alle Mediaboxen voorzien van de update. Dan kan ik controleren of de nieuwste versie er al op staat of niet!

Hi Tommie,

Ik heb bovenstaande gedaan, HDMI kabel vervangen. Mediabox in een andere poort van het modem, AB opnieuw gekoppeld met andere batterijen. Ik zag dat er inderdaad een nieuwe versie was dus ik heb deze geinstalleerd, echter heeft het niet geholpen. De problemen blijven bestaan. 

Afgelopen maandag rond 10 uur is de gehele verbinding wel uitgevallen (dus internet + tv werkte allebei niet, rood lampje op modem) dit duurde ongeveer een uur en toen werkte het uitzichzelf weer? Weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben. Af en toe loopt het beeld ook vast en gaat weer verder maar zonder geluid, en na een paar minuten werkt het weer normaal. 

Ik ben niet iemand die snel belt en ik probeer zoveel mogelijk alles zelf uit te zoeken, maar met de vorige provider werkte alles gewoon goed. Ik ben tot nu toe niet heel erg te spreken over de diensten en overweeg om te gaan opzeggen en naar mijn oude provider terug te gaan. 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1945 reacties
  • 25 januari 2025

Hi ​@red_tatsu, ik kan mij goed voorstellen dat je ook gemakkelijk onbezorgd tv kunt kijken, ook ik wil niks liever! Ik kijk graag verder met je mee in de verbinding om de gegevens van de Mediabox verder uit te lezen. Zou je nog je communityprofiel willen aanvullen met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kunnen we je abonnement erbij pakken en verder voor je op onderzoek uit. Geef je een seintje in dit topic zodra je de gegevens hebt toegevoegd? Bedankt alvast!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 25 januari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@red_tatsu, ik kan mij goed voorstellen dat je ook gemakkelijk onbezorgd tv kunt kijken, ook ik wil niks liever! Ik kijk graag verder met je mee in de verbinding om de gegevens van de Mediabox verder uit te lezen. Zou je nog je communityprofiel willen aanvullen met de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kunnen we je abonnement erbij pakken en verder voor je op onderzoek uit. Geef je een seintje in dit topic zodra je de gegevens hebt toegevoegd? Bedankt alvast!

Ik heb de 4 cijfers toegevoegd aan mijn profiel! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 31 januari 2025

Helaas nog steeds geen reactie ontvangen, ik ga bellen wat de mogelijkheden zijn om op te zeggen. 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1945 reacties
  • 1 februari 2025

Hi ​@red_tatsu, mijn excuses dat je niet eerder een reactie hebt ontvangen. Ik denk dat het vorige bericht over het hoofd is gezien. Sorry daarvoor! Ik heb meteen je abonnement erbij gepakt en de verbinding uitgelezen. Ik zie zelf de Mediaboxen niet verbonden staan via de bekabelde verbinding. Kan dit kloppen? Zou je anders eens willen proberen om de Mediabox enkel op de wifi te verbinden? Daarnaast zie ik dat de gegevens ontbreken zoals de software versie en de firmware versie. Kan je mij vertellen welke je hebt? Er is deze week een update gedaan op de Mediabox. De nieuwste versies zouden moeten zijn software versie  2.0.5036 en firmware versie  12.8.8874. Heb je deze ook en ervaar je dan ook de problemen hiermee? Ik ben benieuwd!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 3 februari 2025

Goedemorgen,

Inmiddels heb ik de internet kabel ook vervangen voor een andere. Het probleem blijft echter helaas bestaan. Zou je eens kunnen kijken of je hem nu wel kan zien?

Kernel-versie; 5.4.259-ab8874

OS-Build Android TV; STTC.220803.001.8874

4k TV box SW version; v12.8.8874

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • 13823 reacties
  • 4 februari 2025

Hey ​@red_tatsu, dank voor de informatie. Ik heb alles doorgezet naar onze technische dienst. Zij zullen dit verder onderzoeken en hopelijk oplossen! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen