Skip to main content
Beantwoord

Mediabox reageert op andere afstandsbediening.

• 9 januari 2025
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

• is een Master Poster
  • 19 reacties

Ik heb duni led-set. Dat is een set van 12 oplaadbare lampen die je met een afstandsbediening bedient. Deze lampen staan door de hele huiskamer. De media box van Odido reageert ook op deze afstandsbediening. Is dat een bekend probleem, dat de media box reageert op andere afstandsbedieningen? Helaas kan ik de volume niet regelen met deze andere afstandsbediening. Want dat lukt nog steeds niet met de Odido afstandsbediening.

Beste antwoord door peter-keetfm

@Ferry67 Hoi

Voor dat de TV box op een andere infrarood afstandsbediening reageert zal je kunnen voorkomen door iets er voor te zetten of een stukje zwart isolatie tape.

Het oogje zit naast het lampje zie foto.

Of de box in een kast plaatsen.

De afstandsbediening van Odido werkt via bluetooth. (Geen zichtbare verbinding nodig)

Bekijk origineel

4 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 10 januari 2025

Hey ​@Ferry67, het signaal kan inderdaad onderschept worden door andere afstandsbedieningen, maar dat hebben veel apparaten/boxen die infrarood en bluetooth beschikken.

Als de volume regeling niet werkt op de afstandsbediening van de Mediabox dan kun je een paar dingen doen:  

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

Laat je mij weten of het gelukt is?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 10 januari 2025

@Tommie van Odido tav van de volume knop is er elders op deze community al een melding gemaakt. Die staat nog open. Geen van de door Odido voorgestelde oplossingen werken. Het is een software probleem. Gebruikers kunnen dit niet oplossen. Ook niet met andere batterijen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 11 januari 2025

@Ferry67 Sorry dat deze workarounds niet werken, ik had graag gelezen dat de oplossing hier tussen stond. Hoe graag ik dit ook zelf voor je wil oplossen, weet ik op dit moment niet hoe. Weet in ieder geval dat mijn collega’s van het TV Team druk bezig zijn om de oplossing te realiseren. Zodra hier meer over bekend is, plaatsen wij dit gelijk in het Mediabox topic

peter-keetfm
  • 2064 reacties
  • Antwoord
  • 11 januari 2025

@Ferry67 Hoi

Voor dat de TV box op een andere infrarood afstandsbediening reageert zal je kunnen voorkomen door iets er voor te zetten of een stukje zwart isolatie tape.

Het oogje zit naast het lampje zie foto.

Of de box in een kast plaatsen.

De afstandsbediening van Odido werkt via bluetooth. (Geen zichtbare verbinding nodig)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen