Skip to main content

Zoveel problemen met android mediabox

  • 7 januari 2025
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Sinds dat ik de oude mediabox heb laten omruilen voor de android mediabox ervaar ik nog steed heel veel problemen.

De box verliest regelmatig het geluid. Dit is met name als je in een opname doorspoelt of tijdens het doorspoelen bij begin gemist. Dit zou opgelost moeten zijn op 9 december met tv-menu versie 2.0.4672 en firmware 12.8.7702 maar dit is niet het geval.

Daarnaast verliest de afstandsbediening regelmatig zijn verbinding en moet ik een aantal minuten wachten voordat het ding weer gaat werken.
Ook kan ik mijn eigen tv ineens niet meer bedienen met de afstandsbediening.
Ik heb de batterijen ongeveer 1 week geleden vervangen.

Om bovenstaande problemen weer tijdelijk op te lossen moet ik de box meerdere malen per week van de stroom halen.

Verder vraagt de box op willekeurige momenten om de tv en pincode zonder dat ik iets veranderd heb (ik heb maar 1 kijkprofiel).

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Odido belooft al bijna een jaar om alle problemen op te lossen maar tot nu toe zie ik daar vrij weinig van.

Op de community forums lees ik van alles over het nieuwe uiterlijk wat er aan zit te komen maar ik heb liever dat de problemen worden opgelost.

 

Ik denk dat ik voor meerdere mensen spreek als ik zeg dat ik een oplossing wil zien voor de vele problemen die de box heeft.

Ik ben namelijk niet van plan om de hele tijd die ik bij Odido zit de box steeds te resetten.

Graag wil ik dan ook aangeven dat als er binnen aanzienbare tijd mij niet wordt geleverd wat er beloofd wordt, ik mijn abonnement ga opzeggen en ergens anders mijn heil ga zoeken.

Ik betaal vanaf deze maand ruim €70 voor een dienst waar ik nauwelijks gebruik van kan maken zonder problemen.

Uitgelichte reactie

8 januari 2025

Hey ​@m.keijser, ik wil natuurlijk dat je zonder problemen tv kunt kijken.

Nu zijn er inderdaad een aantal bekende problemen met de Mediabox. We zijn nu een nieuwe software weer aan het testen die nog meer fixes heeft. In de tussentijd kun je een aantal stappen uitvoeren om het geluid te verbeteren:

  • Klik in het menu op Audio en Ondertiteling > audiosignaal > wissel tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).
  • Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 
  • Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
  • Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Voor de afstandsbediening:

  • Als de afstandsbediening is gekoppeld maar de led plotseling rood begint te knipperen en op geen enkele knop reageert: vervang de batterijen
  • koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
  • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
  • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

 

Voor de pincode: Ik zag dat je op veel verschillende apparaten bent ingelogd. Dit kan ervoor zorgen dat je opnieuw moet inloggen en hierdoor de pincode moet invoeren. Ik heb alle apparaten uitgelogd, als het goed is komt het nu niet meer voor. Hopelijk lost dit het voor nu voor je op!

 

1 reactie

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 8 januari 2025

Hey ​@m.keijser, ik wil natuurlijk dat je zonder problemen tv kunt kijken.

Nu zijn er inderdaad een aantal bekende problemen met de Mediabox. We zijn nu een nieuwe software weer aan het testen die nog meer fixes heeft. In de tussentijd kun je een aantal stappen uitvoeren om het geluid te verbeteren:

  • Klik in het menu op Audio en Ondertiteling > audiosignaal > wissel tussen Stereo en Dolby Digital (AC3).
  • Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 
  • Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.
  • Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Voor de afstandsbediening:

  • Als de afstandsbediening is gekoppeld maar de led plotseling rood begint te knipperen en op geen enkele knop reageert: vervang de batterijen
  • koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut
  • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.
  • Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

 

Voor de pincode: Ik zag dat je op veel verschillende apparaten bent ingelogd. Dit kan ervoor zorgen dat je opnieuw moet inloggen en hierdoor de pincode moet invoeren. Ik heb alle apparaten uitgelogd, als het goed is komt het nu niet meer voor. Hopelijk lost dit het voor nu voor je op!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen