Skip to main content
Beantwoord

Radio op Google TV App zonder geluid


Als men vanaf een TV zender met DD5.1 geluid wisselt naar Radio, geeft de SmartTV App geen geluid.

Indien vanaf een TV zender met Stereo geluid (b.v. WDR) wissel naar Radio, geeft de SmartTV App wel geluid. De instelling van Odido profiel staat op voorkeur AC3-Audio bij Mediabox, bij SmartTV App kan men niet aanpassen.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@ccnl, heb je al geprobeerd om de app helemaal te verwijderen en hierna weer opnieuw te installeren? Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. Mocht het hierna nog blijven ontstaan, zou je me dan een voorbeeld kunnen geven van welke zender je geen geluid krijgt als je wisselt naar radio? Mocht je hier een filmpje van kunnen sturen via WeTransfer dan is dit heel erg welkom! 

Bekijk origineel

16 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Hi ​@ccnl, heb je al geprobeerd om de app helemaal te verwijderen en hierna weer opnieuw te installeren? Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost. Mocht het hierna nog blijven ontstaan, zou je me dan een voorbeeld kunnen geven van welke zender je geen geluid krijgt als je wisselt naar radio? Mocht je hier een filmpje van kunnen sturen via WeTransfer dan is dit heel erg welkom! 


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 24 december 2024

@Nora van Odido 

Van alle zender met DD5.1 geluid b.v. NPOx of RTLx naar Radio (maakt niet uit welke radio), geeft de App alleen beeld maar geen geluid.

Van alle zender met Stereo geluid b.v. NPO1 Extra of WDR naar Radio, geeft de App beeld en geluid.

Hoe stuur je video? Naar jouw email?


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@ccnl, dank! Had je de app al helemaal verwijderd en opnieuw gedownload? Ook kan je proberen in het menu de audio aan te passen van Stereo naar Dolby. Helpt dit?

Als je een filmpje hebt, zet de link van Wetransfer dan in het Info voor moderator vak in je Community profiel. Laat in dit topic weten als deze er staat + het merk en modelnummer van je televisie!


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 24 december 2024

@Cheyenne van Odido Ik heb even de link van WeTransfer in mijn profiel gezet.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2395 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@ccnl, super bedankt! Ik ben dan nog benieuwd naar het merk en modelnummer van je tv. Ook wil ik graag weten of het verwijderen en opnieuw installeren van de app niet heeft geholpen. Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 25 december 2024

@Ishana van Odido Het verwijderen en opnieuw installeren van de app (versie 2.0.4672) had niet geholpen. TV merk en model staat naast de WeTransfer-link in profiel.

TCL 552M8B

 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@ccnl, ik wil dit graag voor je doorzetten naar onze technische dienst, echter krijg ik geen beeld te zien als ik het filmpje open en wordt er alleen geluid afgespeeld. Is het mogelijk om een nieuw filmpje te uploaden?


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 27 december 2024

@Nora van Odido Dat is een video met H.265 codecs, deze H.265 codecs moet je installeren op je Windows. Andere OS heeft het inclusief of je kan ook een andere video player (b.v. VLC) gebruiken. Deze heeft H.265 codec inclusief.


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@ccnl, het is voor mij niet mogelijk om een andere video player te installeren. Zou je het wellicht als een ander bestand op kunnen sturen? Anders is het ook een mogelijkheid om het filmpje via X of Facebook naar ons toe te sturen. Vaak lukt het ons ook om het filmpje via deze manier te openen. Stuur me dan een seintje vanaf waar je het verstuurd hebt en zet in je profiel wat je naam is op X of Facebook, dan zorg ik ervoor dat het filmpje bij mij terecht komt! 


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 27 december 2024

@Nora van Odido Ik heb de video geconverteerd naar H.264 formaat en de WE-link in mijn profiel toegevoegd.


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2395 reacties
  • 28 december 2024

Super bedankt ​@ccnl! Zou je dan alleen nog deze gegevens willen aanleveren? 

-Welke afstandsbediening gebruik je?

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

-Bij welke zenders doet het probleem zich voor?

-Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?

-Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? (bijv TV Box)

-In het geval van een foutmelding, noteer de (volledige) foutmelding:

 

Dan zet ik het door! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 28 december 2024

@Ishana van Odido Alles nodige staat op de screenshot, TCL 55QM8B, Google TV versie 12, TCL afstandsbediening. Odido App 2.0.4672. Op mediabox gebeurt het niet, alleen via SmartTV App. Datum en tijd maakt het niet uit. Ik kan ieder moment reproduceren. Het is geen foutmelding, alleen bij wisselen van een TV zender met DD5.1 geluid naar radio, geeft de App alleen beeld (Zender logo). Bij wisselen van een TV zender met Stereo geluid naar radio of van een TV zender met DD5.1 naar een TV zender met Stereo geluid is heel normaal, app geeft beeld een geluid.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3013 reacties
  • 29 december 2024

Hi ​@ccnl, super bedankt! Ik ben zojuist een ticket gestart bij onze collega's van de backoffice. De video downloaden is ook gelukt en ik nu beeld, dus ook dat is goed gegaan. Hou er rekening mee dat onderzoek even kan duren. We houden je op de hoogte zodra we meer weten, bedankt voor je geduld!


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@ccnl, een vraag vanuit het technische team! Gebruik je ook een radioapp in plaats van onze app? Switch je dus van onze app naar bijvoorbeeld de Skyradio app? We hebben dit issue namelijk gereproduceerd en ervaren niet hetzelfde op meerdere apparaten. Ik hoor het graag!


  • Auteur
  • 220 reacties
  • 3 januari 2025

@Cheyenne van Odido Nee, deze fout is alleen binnen de Odido App. Naar andere radio app te wisselen is zonder probleem om willekeurig zenders te luisteren.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dankjewel ​@ccnl, ik ga het weer doorspelen!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen