Skip to main content
Beantwoord

Haperend beeld

• 19 december 2024
  • 16 reacties
  • 111 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Het beeld blijft vaker hangen/ hapert plus zwart beeld . Erg irritant bij films kijken. Bij de opnames komt dit ook voor. Wat nu.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Patjuhh1987, ik zie dat hier nu inderdaad een ticket voor is aangemaakt en dit is doorgezet naar de technische dienst voor je! Ik wil je sowieso aanraden om de Mediabox direct aan te sluiten op het modem. Zodra er een update is vanuit de technische dienst, laten we dit gelijk aan je weten! 

Bekijk origineel

16 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 20 december 2024

Hi ​@Odido3, ik wil je hier graag mee verder helpen zodat je zonder onderbrekingen je favoriete films kan bekijken! Kijk je op dit moment via de Mediabox of maak je gebruik van de TV App? Ook ben ik benieuwd of de Mediabox of tv bekabeld is aangesloten. Daarnaast wil ik je vragen of je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer in je profiel wil zetten. Zo kan ik namelijk met je meekijken en kan ik verder voor je aan de slag! Laat je het me in dit topic weten zodra je de gegevens hebt toegevoegd? 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 december 2024

Heb de gegevens verstuurd

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 20 december 2024

Goeden avond,

Wij hebben nu weer slechter beeld als dat het al was ,

Blokkerig beeld enz,

Nu is er 2x een meting gedaan en blijkt dat er pakket verlies is,

Ik heb de kabel tussen de media converter en het modem eruit gehad en nagekeken en dat gingnaal was goed dus er weer terug tussen geplaatst en heb het modem en de converter herstart( eerst de cobverter en even aan gelaten en daarna het modem weer stroom gegeven),

De internet snelheid was via wifi nog geen 200 mb up en nog geen 100 up voor de reset en na de reset was dat weer netjes 900 down en 950 up,

Bekabeld is dit na de reset 1950 down en 2150 up

Maar toch blijven we het slechte beeld houden

Alvast bedankt

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2412 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@Odido3, ik heb het direct nagekeken! Ik zie je gegevens nog niet in je profiel staan. Zou je het nog eens willen proberen? Ook ben ik benieuwd naar de andere vragen van mijn collega Nora! Groetjes, Ishana

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2412 reacties
  • 22 december 2024

Hoi ​@Patjuhh1987, ik wil dit graag onderzoeken! Ik krijg alleen geen goede verbinding met je modem. Zou je het glasvezelkastje en je modem opnieuw willen opstarten en mij daarna een seintje willen geven? Dan ga ik opnieuw metingen starten! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 22 december 2024

Heb ik de afgelopen dagen al 4x gedaan allebij

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 23 december 2024

Dank ​@Patjuhh1987, ik zie in je verbinding inderdaad geen problemen. Wat mij wel opvalt is dat LAN1 zeer zwaar belast is. Sluit hier vooral géén Mediabox op aan, ik zie dat dit momenteel wel het geval is. Ik zie op LAN4 een rechtstreekse aansluiting met de Mediabox, deze zou helemaal goed moeten zijn, omdat deze alleen en rechtstreeks aangesloten staat. Verwijder de andere Mediabox dus van de switch en sluit deze rechtstreeks aan, of probeer eens een wifi verbinding!

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 23 december 2024

Ik heb het op allebij de mediaboxen,

Ik heb blokjes en vertraging in beeld,

En de 2e mediabox staat 8er een switch en de zwaar belaadde poort is de switch en daar8er een 2e switch met daaraan de pc en de 2e mediabox,

Op de 1e switch staat ook gekoppeld naar een deco set en daar staan de andere apparaten op bv tv, soundbar, telefoons en tablets

Maar er weerd een dempings probleem gemeten een zaterdag, hij was boven de 7.  ( 7.04 om te zeggen) 

Mvg

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1684 reacties
  • Antwoord
  • 24 december 2024

Hi ​@Patjuhh1987, ik zie dat hier nu inderdaad een ticket voor is aangemaakt en dit is doorgezet naar de technische dienst voor je! Ik wil je sowieso aanraden om de Mediabox direct aan te sluiten op het modem. Zodra er een update is vanuit de technische dienst, laten we dit gelijk aan je weten! 

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 24 december 2024

De 1e mediabox staat rechtstreeks aangesloten op het modem en zelfs met een Cat.8 kabel dus daar lig het niet aan en ik hoop dat er nu na 1 jaar wel een keer terugkoppeling komt want na elke ticket die door is gezet is er nog nooit een terugkoppeling geweest en vooral niet zoals ik al vaker heb aangegeven met uitleg wat er gebeurt is.

Het liefst bellen ze mij met uitleg en eventueel als ze meer willen weten dat ze contact op nemen ,want bij elke ticket hetzelfde verhaal ophangen word je wel een beetje moedeloos van.

Ik hoop dat dit een keer bij odido doordringt.

Mvg patrick

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 3013 reacties
  • 25 december 2024

Hi ​@Patjuhh1987, dank! We zullen je echt zo goed mogelijk op de hoogte houden wanneer er ontwikkelingen zijn. Bellen doet de technische dienst niet, maar ook wij zullen het ticket hier in de gaten houden. Ik dank je daarom voor je geduld en wens je voor nu toch mooie dagen!

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 27 december 2024

Ik heb bericht gehad dat het is opgelost maar het is nogsteeds niet opgelost, het blokkerige beeld en de haperingen.

Wat hebben ze geprobeerd te doen of hebben ze gedaan?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2412 reacties
  • 28 december 2024

Hoi ​@Patjuhh1987, ik heb het direct voor je nagekeken! Achter de schermen hebben zij onderzoek verricht naar je verbinding en apparatuur. Hier zijn geen geen fouten in gevonden. Zou je je apparatuur opnieuw willen opstarten en testen of je hierna nog iets ervaart? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 28 december 2024

Hoevaak moet ik het opnieuw opstarten dan?

4x op een dag is wel veel, als ik iedere keer die storing zou krijgen en is ook niet best voor je apperatuur.

Gr patrick

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4414 reacties
  • 30 december 2024

@Patjuhh1987 Ik ben het met je eens dat dit inderdaad veel is. Ik ben gelijk gaan kijken in het opgeloste ticket van onze technische dienst. Gelukkig zie ik dat ze het probleem in de nieuwe update hebben opgelost. Het herstarten zorgt ervoor dat deze update wordt geladen. 

Heb je de update inmiddels ontvangen en is het beeld beter? Ik verneem het graag. Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 

• is een Top Poster
  • 42 reacties
  • 30 december 2024

Wanneer is deze update uitgerold?

Als het die van 2 weken geleden is geweest dan is het niet opgelost.

Want ik heb hem afgelopen week wel 3x opnieuw opgestart en een reset gegeven.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen