Skip to main content

Na opstarten Amino alleen zwart beeld en geen reactie van TV-box

  • 13 december 2024
  • 8 reacties
  • 78 Bekeken

Sinds het onderhoud van 12-12-2024 geeft mijn Amino TV-box alleen een volledig zwart beeld.

De TV-box is al meerdere malen opnieuw opgestart, en tijdens het opstarten wordt het beginscherm (grote letters 'Amino') wél getoond. Daarna blijft alles zwart. Aan mijn TV kan ik zien dat er wel beeld gestuurd wordt vanaf de Amino, het is alleen volledig zwart. Ook reageert de Amino niet meer op input van de afstandbediening, ook niet op de knop om hem uit te zetten.

De Amino is al meerdere malen reset, ook mijn modem is ge-reset, tot nog toe zonder resultaat. De internet verbinding is verder prima.

Ik maak gebruik van een FRITZ!Box 7590 modem router. 

Tips zijn welkom.

Uitgelichte reactie

19 december 2024

Teresa van Odido schreef:

@pinovino Ik heb gelijk een nieuwe Mediabox voor je besteld! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. De oude TV Box hoef je niet meer te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.

Laat je het mij als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

De nieuwe TV-box is gearriveerd en geïnstalleerd en tot nu toe werkt alles zoals verwacht.

Hartelijk dank voor de service. Dit probleem is opgelost. 

8 reacties

  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 13 december 2024

Mijn VOIP telefoonaansluiting doet het ook niet meer kom ik net achter… 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 13 december 2024

En ik heb al eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Zie deze pagina: link.

De tip uit dat topic was o.a. om te kijken onder ‘gekoppelde apparaten’ en daar bleek een instelling niet goed te staan aan de kant van Odido. Echter kan ik die pagina niet langer vinden onder mijn account op de Odido site.


peter-keetfm
  • 2047 reacties
  • 13 december 2024

@pinovino Hoi

Wat betreft de Amino box.

Je kan aan Odido hier vragen of je deze om kan ruilen voor de nieuwe Android TV box.

Misschien is dan het TV probleem opgelost.

Zie hier voor meer info van de nieuwe TV box.

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 14 december 2024
pinovino schreef:

En ik heb al eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Zie deze pagina: link.

De tip uit dat topic was o.a. om te kijken onder ‘gekoppelde apparaten’ en daar bleek een instelling niet goed te staan aan de kant van Odido. Echter kan ik die pagina niet langer vinden onder mijn account op de Odido site.

Ik heb die pagina inmiddels gevonden op https://www.odido.nl/my/thuis/instellingen/tv/online-tv-app-beheer en daar lijkt alles goed te staan. Gelukkig.

@peter-keetfm : Hartelijk dank voor de tip. Zal ik doen. 

Andere tips blijven welkom.


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1957 reacties
  • 15 december 2024

Hi ​@pinovino, ik help je graag verder! Het kan zo zijn dat door de update het nu niet meer goed doorkomt omdat je ook gebruikmaakt van een eigen modem. Wat ik je wil vragen, is om onze modem te gebruiken en hierop de Amino TV Box aan te sluiten. Zodra je weer beeld hebt, kun je eventueel de TV Box weer aansluiten aan jouw Fritz modem. Het kan namelijk zijn dat de update anders niet goed gepushed is, waardoor je dit probleem ervaart. Mocht je inderdaad verder liever ook een Mediabox willen ontvangen zoals ​@peter-keetfm ook aangeeft, laat het gerust weten. Dan ruil ik de TV Box voor je om!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 15 december 2024

Ik heb geen modem van Odido dus dan wordt het omruilen van de mediabox. Als je dat in gang wil zetten ​@Demi van Odido: graag! Bij voorbaat hartelijk dank.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 17 december 2024

@pinovino Ik heb gelijk een nieuwe Mediabox voor je besteld! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. De oude TV Box hoef je niet meer te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.

Laat je het mij als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 19 december 2024
Teresa van Odido schreef:

@pinovino Ik heb gelijk een nieuwe Mediabox voor je besteld! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. De oude TV Box hoef je niet meer te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.

Laat je het mij als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

De nieuwe TV-box is gearriveerd en geïnstalleerd en tot nu toe werkt alles zoals verwacht.

Hartelijk dank voor de service. Dit probleem is opgelost. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen