Skip to main content

Casten van opnames lukt niet met Chromecast

• 12 december 2024
  • 8 reacties
  • 106 Bekeken

Vanuit de Odido app (in ons geval op de iPad) probeer ik de Odido opnamen te casten naar mijn tv. Echter krijg ik iedere keer de melding “niks om te casten” dit terwijl mijn iPad wel verbonden is met mijn chromecast.

NPO1 of bv Youtube casten lukt overigens wel. Eveneens vanuit de Odido Gids kan ik ook programma,s direct casten.

??

Marc

15 december 2024

Hi ​@Moon1359 , dank je wel voor het laten weten. Welke type Chromecast generatie gebruik je precies? Lukt het daarnaast wel om de Chromecastverbinding via de app los te koppelen en vervolgens opnieuw te verbinden? Mocht ook dit niet werken, zou je de Odido TV app op je iPad helemaal willen afsluiten, zodat het niet meer op de achtergrond doorloopt en de app opnieuw willen openen en opnieuw willen verbinden? Het kan ook nog zijn dat de verbinding niet werkt als de Odido TV app op de achtergrond nog openstaat in de app carrousel. Ik ben benieuwd of het hierna wel lukt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Moon1359, goed dat je dit aangeeft.

Is de opname wel gewoon via de iPad te bekijken? Het kan zijn dat de opname niet goed is opgenomen en dat hij daarom de melding geeft namelijk. 

• is een Master Poster
  • 13 december 2024

Ja, wel via de ipad te bekijken.

• is een Master Poster
  • 14 december 2024

Via iPad terugkijken lukt maar zodra ik wil casten de melding ‘Geen content om te casten’ terwijl de opnamen gewoon afspeelt op de iPad.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 15 december 2024

Hi ​@Moon1359 , dank je wel voor het laten weten. Welke type Chromecast generatie gebruik je precies? Lukt het daarnaast wel om de Chromecastverbinding via de app los te koppelen en vervolgens opnieuw te verbinden? Mocht ook dit niet werken, zou je de Odido TV app op je iPad helemaal willen afsluiten, zodat het niet meer op de achtergrond doorloopt en de app opnieuw willen openen en opnieuw willen verbinden? Het kan ook nog zijn dat de verbinding niet werkt als de Odido TV app op de achtergrond nog openstaat in de app carrousel. Ik ben benieuwd of het hierna wel lukt!

• is een nieuwe Poster
  • 31 januari 2025

Waarom altijd het probleem bij de gebruiker leggen. Ik kan hier een opname kijken van een programma dat al is afgelopen. Via de chromecast, huidige als vorige generatie. Zodra het een opname betreft van een programma dat ook nog live bezig is werkt het niet: wel verbonden maar niet afspelen. Live tv werkt wel. Het is dus hier een specifiek geval van een opname die nog bezig is

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1 februari 2025

Hi ​@mmjmanders, dank je wel voor het laten weten. Wat is precies je huidige generatie? Is dit de 3e generatie of heb je er eentje met Google TV/Streamer? Dan kunnen we dit gerichter onderzoeken. Ik ga ook alvast navraag doen bij onze product owner of dit in ieder geval een bug is of dat het het works as intended is. Ik kom hier bij je op terug!

• is een nieuwe Poster
  • 1 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@mmjmanders, dank je wel voor het laten weten. Wat is precies je huidige generatie? Is dit de 3e generatie of heb je er eentje met Google TV/Streamer? Dan kunnen we dit gerichter onderzoeken. Ik ga ook alvast navraag doen bij onze product owner of dit in ieder geval een bug is of dat het het works as intended is. Ik kom hier bij je op terug!

Hoi Demi, ik heb de Google Chromecast HD met Google TV. Ik hoor graag of het een bug is of “works as intended” als het dit laatste is kom ik graag in contact met jullie omdat bij het afsluiten van het abonnement specifiek gevraagd is of alles werkt met appletv en chromecast. In het geval van een bug hoop ik dat dit snel wordt opgelost

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 3 februari 2025

Hi ​@mmjmanders, ik heb zojuist een terugkoppeling gehad. Het gaat hierbij om een bug. Ik heb een ticket hiervoor aangemaakt en dit wordt dan verder onderzocht om op te lossen! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen