Skip to main content
Beantwoord

heel vaak geen geluid 4k mediabox


Hoi, ik heb sinds een aantal weken een glasvezel abonnement van odido (tv+internet) met een 4k media box die via wifi online is , aangesloten via hdmi kabeltje aan mijn philios smart tv.

 

Ik kijk savonds pas tv. Als ik mijn philips tv aanzet ,  en de mediabox aanzet, heb ik 6 van de 7 dagen geen geluid :( 

 

Ik moet dan naar "apparaatvoorkeuren" gaan, dan naar , "weergave en geluid"   dan naar "geavanceerde geluudsinstellingen" en dan moet ik switchen tussen :

 

Automatisch alleen de indelingen aanzetten die worden ondersteund door je audio uitvoerapparaat

 

en 

 

geen: nooit surround sound gebruiken., om weer geluid te krijgen.

 

Of, met een beetje geluk, druk ik op de google inspreekknop en zeg ik: zet het geluid aan. Dat werkt 3 van de 6 keer…

 

het kastje is simpelweg aangesloten via een hdmi kabeltje op input hdmi 1..

 

daar kan het gewoon niet aan liggen, volgens mij is het echt iets softwarematigs in het kastje.

 

hebben jullie hier een workaround voor?

 

Elke avond als ik naar bed ga gaat de tv en media box uit via de standbyknop.. en de dag erna moet het riedeltje weer opnieuw.. erg vervelend.

 

Gr. Tom

Beste antwoord door Zillionfreak

Hans-Juriën schreef:

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.

 

Dank voor het antwoord. Ik volg...

Bekijk origineel

25 reacties

Forum|alt.badge.img

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2024
Hans-Juriën schreef:

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.

 

Dank voor het antwoord. Ik volg...


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 april 2024
Hans-Juriën schreef:

@Zillionfreak dit is helaas een bekend probleem met de Mediabox waar sommigen last van hebben. Heel irritant inderdaad. Het heeft momenteel een hoge prioriteit om opgelost te worden. Tot die tijd adviseer ik je om de Mediabox even kort van het stroom te halen, want na opnieuw opstarten is dit probleem dan weer tijdelijk verdwenen. Hopelijk kan ik je snel meer melden over de oplossing hiervoor.

Hoi Hans, is er intussen al wat meer bekend?

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2412 reacties
  • 6 april 2024

Hoi @Zillionfreak, zeker! Ons TV team is op dit moment druk bezig met het testen van de oplossing. Zodra we meer informatie hebben, zul je het direct van ons horen. Voor nu wens ik je een heel mooi weekend! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 8 mei 2024

Al wat meer bekend....


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14780 reacties
  • 9 mei 2024

Dit is nog steeds in onderzoek @Zillionfreak. Hopelijk is er binnenkort meer bekend! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 mei 2024

Heb dit probleem ook. En ze zeggen al 3 maanden ze met oplossing bezig zijn. Maar moet gemiddeld 5 keer per avond kastje van stroom halen om weer geluid te krijgen. Soms komt geluid helemaal niet terug.

Tot nu toe nog steeds geen oplossing. Dus zoveel prio heeft het niet voor ze. Kastje heeft de laatste update's aangezien toch geen gewoon tv haast meer kijk. Sta ik op punt abbonement op te zeggen en alleen internet te nemen. En alleen nog de app van me smart tv te gebruiken. Zie ze namelijk niet snel met oplossing komen.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 mei 2024

Het irriteert mij ook mateloos. Heb je een 4kbox via hdmi aangesloten om normaal tv te kunnen kijken met een afstandsbediening en moet het via de app op je androidtv. Wat super irritant werkt.

Waarom hebben ze in hemelsnaam dat kastje op de markt gebracht dan? 

 

Dat ze gewoon die chinezen eens contacteren die dat kastje gefabriceerd hebben en zorgen voor een goede firmware update, daarmee zou het mijns insziens wel op te lossen moeten zijn, dat je gewoon op een normale manier tv kunt kijken zonder dat ding elke avond eerst stroomloos moet maken..echt waardeloos

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 mei 2024

@Zillionfreak inderdaad het is met internet ook drama laatste tijd heel langzaam. En heb bij mij mobile abbonement ook al mee gemaakt er in 1 dag ineens 12000 mb weg. Is 2 keer voor gevallen.  Dat was dag na dat nieuwe bundel in ging. Heb 20000 mb bundel dus hou je nog 6000 over voor hele maand. En als compensatie krijg je 24 onbeperkt daar heb niet veel aan. Maar moeite doen om oorzaak te achterhalen hoe maar. Heb nu de mediabox af gekoppeld en gebruik gewoon smart tv weer. He prima geluid zo.

Ga morgen contact met ze opnemen. En ze verwachten je per maand betaald voor hun product. Mogen ze ook zorgen het werkt. Klachten lopen tot 5 maanden terug. Op dit punt blijven ze dus in gebreken en leveren ze niet waar je voor betaald. Dus ga in ieder geval compensatie eisen. Betaal bijna 80 euro per maand voor traag internet en geen geluid.


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 14 juni 2024

geachte mijn nieuwste mediabox stoort op de optische verbinding met de B&O A6 tijdens het opstarten wanneeer er werkelijk beeld verschijnt is dit euvel verholpen de oude mediabox gaf dit probleem niet hoe op te lossen? vr gr 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14780 reacties
  • 14 juni 2024

Hi @psv666, welkom op onze Community!

Hoe heb je de speaker verbonden met de Mediabox of de tv? Gaat dit via bluetooth, wifi of via een kabel? Gaat het om de BeoPlay A6? 


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 14 juni 2024

geachte de verbinding loopt via een optische poort op de lg tv naar de B&O A6 via een optische kabel vierkantje met infrarood lampje de mediabox is verbonden via hdmi kabel via een hdmi splitter naar de hdmi uitgang tv  het gaat om de beo play A6 nogmaals de oude mediabox op de zelfde manier aangesloten werkte prima

vr gr


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14780 reacties
  • 15 juni 2024

Wat gebeurt er als je de box via bluetooth verbindt met de Mediabox en de Mediabox direct aansluit op de tv zonder splitter @psv666?


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 15 juni 2024

geachte  

Hoe moet ik dit doen.? Gaarne uitleg 

mijn  vraag blijft met de oude  mediabox werkt alles prima zonder  eventuele  aanpassingen  maar bij de nieuwste mediabox logtech OTT niet 

Vr gr


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 15 juni 2024

geachte

deze optie is geen oplossing want mijn lg tv dient ook als monitor voor laptop en dvd speler en dit wetkt niet zonder hdmi splitter  een ander punt een bluetooth verbinding geeft een vertraging

vr gr


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 16 juni 2024

Hoi @psv666, goed dat je hierop terugkomt! Net als Tommie heb ik sterk het vermoeden dat de Mediabox goed werkt als je deze direct zou aansluiten op de TV. Je zou dit ook puur als test kunnen doen zodat wij beter weten waar het probleem zit. Wil je anders liever dat ik je weer een Amino Aria TV Box toestuur? Ik help je hier graag mee!


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 16 juni 2024

geachte

dit heb ik al geprobeert maar geen verbetering momenteel gebruik ik weer mijn oude kastje volgens mij is dat inderdaad het door U genoemde type maar dit type is reeds 8 jaar oud bestaan er jongere types?

vr gr


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 17 juni 2024

Hi @psv666 De oude kastjes die je had, zijn inderdaad de Amino Aria TV Boxen. Tussen deze en de Mediabox die je nu hebt, zit nog een generatie Amino Aria, maar uit ervaring merken we dat de boxen die jij hebt wel beter werken dan de nieuwere versie. Als ik het goed begrijp, heb je dus wel nog de oude boxen in bezit en lukt het voor nu om deze te gebruiken met de B&O A6? Voor bij het gebruik op de Mediabox heb ik het in ieder geval voor je nagevraagd wat er mogelijk is bij ons tv team!


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 17 juni 2024

geachte

ja dit werkt prima wacht op reactie tv team

vr gr


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 18 juni 2024

Hi @psv666, hier ben ik weer. Het zou in principe moeten werken, omdat je toch problemen ervaart. Zijn er nog wat punten die we willen testen/weten om alles helder te krijgen. Je hebt die storing van de box alleen aan het begin bij het opstarten en zodra je kan kijken werkt het wel goed? Zou je ook kunnen controleren of overal passthrough aan staat? Zowel op de Mediabox als op de LG TV zelf? Verder ervaarde je dus ook dezelfde storing met zowel splitter als zonder? Dan kunnen we uitsluiten dat het hieraan ligt. Bedankt alvast!


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 19 juni 2024

Geachte

Ja alleen bij het opstarten

Verder kan ik op lg tv model 32LM550 BPLB de term passthrough niet vinden ook niet via de twee hdmi poorten 

Gaarne uitleg hoe kan ik de term passthrough vinden mijn lg tv is van Jan 2022 

Vr gr 

Peter Boot 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 20 juni 2024

@psv666 Ik leg het je graag uit! ðŸ˜Š

Je vindt deze optie onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Passthrough. 

Laat je het mij weten of het is gelukt?


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 20 juni 2024

geachte

helaas niet gelukt term passthrough komt niet voor maar het oude kastje werkt prima op deze lg tv in de slaapkamer

in de woonkamer werkt het nieuwe kastje wel prima op de oled lg tv aangesloten via arc hdmi kabel op een b&o soundbar ook op deze tv is de term passthrough niet te vinden de term die er dichtbij komt is passeren en deze is uitgeschakeld 

vr gr 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4414 reacties
  • 21 juni 2024

@psv666 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Begrijp ik goed dat het nu wel werkt? Zo niet, kijk ik natuurlijk graag nog eens met je mee! 


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 21 juni 2024

geachte 

Gedeeltelijk in de woonkamer werkt de nieuwe mediabox prima

maar in de slaapkamer  werkt de nieuwe  media box niet gebruik de oude mediabox wat totaal geen bezwaar is 

Mijn advies is lever de nieuwe mediabox  alleen bij de modernste tv toestellen  bv 

OLED 

dank voor de  pogingen van jullie kant maar het probleem met apparatuur in de slaapkamer is niet op te lossen met de oude  mediabox  ben ik dik tevreden  werkt prima 

Vr g


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen