Skip to main content

Terugsturen apparatuur niet mogelijk

  • 29 januari 2024
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Ik heb onlangs mijn tv abonnement opgezegd bij odido, omdat ik momenteel in het buitenland verblijf.
Ik moet echter mijn apparatuur opsturen, wat niet mogelijk is, omdat ik in het buitenland verblijf.
Nu krijg ik echter een boete omdat ik het niet heb opgestuurd. Hoe los ik dit op? Ik ben pas in augustus weer terug.

Uitgelichte reactie

30 januari 2024

Hoi @Klant1337, dat is zeker een lastige situatie, ik help je graag om dit zo makkelijk mogelijk op te lossen! Het allerliefst had ik de boete voor je op pauze gezet, alleen heb ik die optie niet. Ik heb er lang over nagedacht en als niemand de TV Box voor je retour kan sturen zijn er eigenlijk twee opties:

  1. Wat mij de beste oplossing voor jou lijkt is om de boete 'gewoon’ te laten gebeuren wat je eenmalig € 90,- kost. Als je vervolgens in oktober weer terug bent in Nederland kan je de TV Box alsnog naar ons retour sturen en dan kan ik het bedrag in november volledig voor je terug laten storten. Dit betekent eigenlijk dat de € 90,- een soort borg zijn in de tussentijd. Ik kan die ‘borg’ vervolgens in november volledig voor je terug laten storten. Mocht je voor deze optie kiezen, stuur dan graag in dit topic een bericht 2 weken nadat je de TV Box retour gezonden hebt omdat er verwerkingstijd nodig is. Bewaar ook graag voor de zekerheid het verzendbewijs.
     
  2. De door jou voorgestelde optie om de opzegging van het TV Abonnement ongedaan te maken. Houd er hiermee wel rekening mee dat je in de tussentijd moet betalen voor het TV signaal zoals je dat voorheen ook deed.

Geef gerust aan welke optie jou het beste lijkt. Ik help je graag om dit zo goed als mogelijk op te lossen! 😃

8 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8090 reacties
  • 29 januari 2024

Hallo @Klant1337  De boete loopt aardig op als je het niet terugstuurt.

Via mail wist je dat het binnen een maand terug moest zijn.

Kan je iemand in NL om hulp vragen?

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 januari 2024

Dat is helaas niet mogelijk.
Kan ik het abonnement niet gewoon heractiveren (liefst met terugwerkende kracht)? Dat heb ik dan liever dan dit.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 januari 2024
Klant1337 schreef:

Dat is helaas niet mogelijk.
Kan ik het abonnement niet gewoon heractiveren (liefst met terugwerkende kracht)? Dat heb ik dan liever dan dit.

@CrisTien 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8090 reacties
  • 29 januari 2024

@Klant1337  Ik ben geen moderator! Persoonlijk denk ik dat heractiveren niet zal gaan zeker niet met terugwerkende kracht. Maar wie weet heeft een moderator nog een idee!

Succes


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 29 januari 2024

Ik hoop dat een moderator hier snel op kan reageren. Via de chat krijg ik niemand te pakken en bellen naar een 0800 nummer vanuit waar ik zit is niet mogelijk.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8090 reacties
  • 29 januari 2024

@Klant1337 De moderators reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Hoogstwaarschijnlijk is dat niet meer vanavond, iedereen is al naar huis.

Hopelijk krijg je morgen hulp.

Fijne avond
 


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 30 januari 2024

Hoi @Klant1337, dat is zeker een lastige situatie, ik help je graag om dit zo makkelijk mogelijk op te lossen! Het allerliefst had ik de boete voor je op pauze gezet, alleen heb ik die optie niet. Ik heb er lang over nagedacht en als niemand de TV Box voor je retour kan sturen zijn er eigenlijk twee opties:

  1. Wat mij de beste oplossing voor jou lijkt is om de boete 'gewoon’ te laten gebeuren wat je eenmalig € 90,- kost. Als je vervolgens in oktober weer terug bent in Nederland kan je de TV Box alsnog naar ons retour sturen en dan kan ik het bedrag in november volledig voor je terug laten storten. Dit betekent eigenlijk dat de € 90,- een soort borg zijn in de tussentijd. Ik kan die ‘borg’ vervolgens in november volledig voor je terug laten storten. Mocht je voor deze optie kiezen, stuur dan graag in dit topic een bericht 2 weken nadat je de TV Box retour gezonden hebt omdat er verwerkingstijd nodig is. Bewaar ook graag voor de zekerheid het verzendbewijs.
     
  2. De door jou voorgestelde optie om de opzegging van het TV Abonnement ongedaan te maken. Houd er hiermee wel rekening mee dat je in de tussentijd moet betalen voor het TV signaal zoals je dat voorheen ook deed.

Geef gerust aan welke optie jou het beste lijkt. Ik help je graag om dit zo goed als mogelijk op te lossen! 😃


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 30 januari 2024
Cal van Odido schreef:

Hoi @Klant1337, dat is zeker een lastige situatie, ik help je graag om dit zo makkelijk mogelijk op te lossen! Het allerliefst had ik de boete voor je op pauze gezet, alleen heb ik die optie niet. Ik heb er lang over nagedacht en als niemand de TV Box voor je retour kan sturen zijn er eigenlijk twee opties:

  1. Wat mij de beste oplossing voor jou lijkt is om de boete 'gewoon’ te laten gebeuren wat je eenmalig € 90,- kost. Als je vervolgens in oktober weer terug bent in Nederland kan je de TV Box alsnog naar ons retour sturen en dan kan ik het bedrag in november volledig voor je terug laten storten. Dit betekent eigenlijk dat de € 90,- een soort borg zijn in de tussentijd. Ik kan die ‘borg’ vervolgens in november volledig voor je terug laten storten. Mocht je voor deze optie kiezen, stuur dan graag in dit topic een bericht 2 weken nadat je de TV Box retour gezonden hebt omdat er verwerkingstijd nodig is. Bewaar ook graag voor de zekerheid het verzendbewijs.
     
  2. De door jou voorgestelde optie om de opzegging van het TV Abonnement ongedaan te maken. Houd er hiermee wel rekening mee dat je in de tussentijd moet betalen voor het TV signaal zoals je dat voorheen ook deed.

Geef gerust aan welke optie jou het beste lijkt. Ik help je graag om dit zo goed als mogelijk op te lossen! 😃

Hartstikke bedankt voor de reactie. Ik ga dan graag voor optie 1. Ik zal de boete betalen en zal 2 weken na het terugzenden van de tv-box hier een bericht plaatsen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen