Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe mediabox : geen 5.1 surround geluid op Sonos

  • 12 december 2023
  • 2 reacties
  • 729 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Hi, ik heb een nieuwe Android TV 4K Mediabox, en alles lijkt goed te werken. De box is aangesloten op m’n HDMI1 poort op m’n TV en m’n Sonos Beam (en 2 One SL’s + Sub Mini) op m’n HDMI4 (ARC)-poort. Echter ondanks dat ik de instellingen op AC3-geluid heb gezet in Android TV zelf, blijft hij via de Sonos alleen maar stereo geluid geven. Ook via de Netflix-app etc. 
 

Heb ik iets fout aangesloten ivm de pass-trough van het geluid? Via de ‘native’ Netflix-app van Tizen geeft hij wel 5.1/Dolby Surround geluid. Verder staat m’n tv-instelling op PCM. 
 

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord door Hans-Juriën

@Loekbhz Op de box kan je via de Android instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid onder het kopje ‘Geluid’ Geavanceerde geluidsinstellingen vinden. Daar kan je ‘Indelingen’ kiezen. Wellicht dat je hier ‘Passthrough’ kan proberen?

Bekijk origineel

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Odido
  • 522 reacties
  • Antwoord
  • 13 december 2023

@Loekbhz Op de box kan je via de Android instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid onder het kopje ‘Geluid’ Geavanceerde geluidsinstellingen vinden. Daar kan je ‘Indelingen’ kiezen. Wellicht dat je hier ‘Passthrough’ kan proberen?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 14 december 2023
Hans-Juriën schreef:

@Loekbhz Op de box kan je via de Android instellingen > Apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid onder het kopje ‘Geluid’ Geavanceerde geluidsinstellingen vinden. Daar kan je ‘Indelingen’ kiezen. Wellicht dat je hier ‘Passthrough’ kan proberen?

Die had ik idd ook geprobeerd. Daarna kon ik Dolby Digital wel selecteren maar kreeg ik de melding dat DD niet ondersteund werd. Aangezien b.v. de Netflix-app van m’n Samsung TV zelf wel 5.1 geluid doorgeeft, lijkt het probleem in de passtrough van de TV te zitten. Die lijkt alleen Stereo-geluid door te kunnen geven?

Heb vandaag met Odido gebeld EN met Sonos, maar ook die snapten het niet. 😕

 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen