Skip to main content

Inloggen op tv lukt niet om pincode in te voeren

Moest vandaag opnieuw inloggen op mijn tv. Kon op geen enkele wijze de getallen vinden op a.b. Na een aantal keren proberen lukte het zonder inloggen. Vanmiddag tv aangezet en hoefde weer niet in te loggen.

Om 5 uur tv aangezet en moest weer inloggen. Kon wel klantnummer invoeren, maar niet pincode. Daar werden de cijfers niet geaccepteerd. Graag een oplossing.

Uitgelichte reactie

22 november 2023

Hi @Frodo2004 ik help je graag verder! Ik zie dat je geen gebruik maakt van de TV Box. Ik vermoed dan ook dat je de smart-tv app gebruikt. Kun je mij vertellen op welke tv je precies kijkt en kun je een foto meesturen van het inlogscherm dat je krijgt, mocht het weer voorkomen? Dan kan ik hier gerichter naar kijken. Bedankt alvast!

12 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 22 november 2023

Hi @Frodo2004 ik help je graag verder! Ik zie dat je geen gebruik maakt van de TV Box. Ik vermoed dan ook dat je de smart-tv app gebruikt. Kun je mij vertellen op welke tv je precies kijkt en kun je een foto meesturen van het inlogscherm dat je krijgt, mocht het weer voorkomen? Dan kan ik hier gerichter naar kijken. Bedankt alvast!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 52 reacties
  • 22 november 2023

Vandaag kon ik weer zonder problemen kijken. Ik kijk op een Samsung tv van 2022. Mocht ik het inlogscherm weer zien, zoals onderstaand, dan neem ik weer contact op

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 52 reacties
  • 23 november 2023

De hele dag en gisteren geen problemen meer gehad. Vanavond moest ik echter weer inloggen. Kon met de AB wel klantnummer invoeren, maar niet de pincode. Had echter gisteren de Samsung TV app gedownload, zodat ik met de telefoon de pincode kon invoeren. Hoop niet dat ik dit elke dag moet doen. Heb ook al veel problemen gehad met herstarten, is grotendeels opgelost, en nu dit weer. Wordt heel vervelend

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14612 reacties
  • 24 november 2023

Hey @Frodo2004, heb je toevallig de kleine samsung afstandsbediening met een rond knopje met kleurtjes? Als je op het login scherm op die knop drukt, krijg je een klein toetsenbord te zien. Hiermee kun je je klantnummer en pincode invoeren. Druk na het invoeren op gereed en ga naar de volgende invoerbalk. Dan zal het moeten werken! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 52 reacties
  • 24 november 2023

Dat toetsenbord had ik al ontdekt. Ik kon wel klantnummer invoeren en ook naar het invulvak van pincode gaan, maar ik kon de getallen niet invoeren. Omdat ik de Samsung App heb geinstalleerd, kon ik het toetsenbord van de telefoon gebruiken en kon ik wel de pincode invoeren.

Vandaag kon ik wel weer normaal opstarten. Vreemd allemaal.

Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 24 november 2023

Hoi @Frodo2004, fijn om te horen dat het je gelukt is om in te loggen! Ik durf ook niet te zeggen waarom de app vandaag perfect werkt. Ik ga er vanuit dat die trend zich mooi doorzet en daarom wil ik je alvast veel kijkplezier toewensen dit weekend! 🙂

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 52 reacties
  • 24 november 2023

Ik wacht het af. Maar hopen dat alle problemen nu eindelijk opgelost zijn. Fijn weekend

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2377 reacties
  • 25 november 2023

Hoi @Frodo2004, ik hoop het ook! Hou je ons op de hoogte? Voor nu wens ik je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 3 januari 2024
Frodo2004 schreef:

Vandaag kon ik weer zonder problemen kijken. Ik kijk op een Samsung tv van 2022. Mocht ik het inlogscherm weer zien, zoals onderstaand, dan neem ik weer contact op

Ik ervaar ook al een tijd hetzelfde dat je geen pincode kan invoeren. Dit was ook al in de tijd van T-mobile. Maar heb hiervoor wel een oplossing. Als je eerst geen klantnummer invoert, dan kun je wel met de AB de pincode invoeren en vervolgens vul je het klantnummer in en kun je probleemloos inloggen.

Dus eerst pincode in het onderste vak en vervolgens in de bovenste het klantnummer.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 52 reacties
  • 3 januari 2024

Als je op je smartphone de app Smart Things installeert, dan kun met het toetsenbord van je phone de pincode invoeren.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 11 april 2025

HELP! Ik kan niet doorklikken maar het vakje om de TV Pincode in te voeren. Het lukt ook niet met het kleuren knopje. Ik gebruik de Odido App en moet helaas weer opnieuw inloggen. 

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 12 april 2025

Hi ​@kennethkho, dat is niet handig. Gaan we iets aan doen! Op welke smart tv gebruik je onze app? Verder ben ik ook benieuwd of het wel lukt als je eerst je pincode invult en daarna pas je tv-klantnummer? Wat bedoel je daarnaast precies met kleurenknopje? Is dit op de afstandsbediening en bedoel je dan de TV Box in plaats van de app voor op de smart tv? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen